Howdy
Inderdaad, sinds ik een EE9 heb gehad ben ik hooked.
Veel autos gereden door mijn werk. S3,clio V6, impreza, Alpina B10, lotus exige, S40 T4,BMW 330D en nog een zooi snelle... erg leuk allemaal maar een duw in je rug zoals bij die EE9 en vervolgens tot de 8500 toeren doorjanken....dat is echt uniek en elke collega die er een rondje mee gereden heeft had nog nooit zoiets meegemaakt.
Inderdaad VTEC is uniek en zeer verslavend.
Veel van bovenstaande auto's waren wel sneller in alle opzichten maar een echte kracht explosie bleef uit. veel vermogen mooi verspreid.
De 330D kwam het dichst bij maar die heeft ook een dijk aan koppel, maar dat is vanuit stilstand. Het mooie van die civic vond ik altijd de "rustige" opbouw (dat je buurman ietsje uit begint te lopen) en dan in 1 keer die explosie....heerlijk...
Maareh VTEC ownt gewoon
Veel autos gereden door mijn werk. S3,clio V6, impreza, Alpina B10, lotus exige, S40 T4,BMW 330D en nog een zooi snelle... erg leuk allemaal maar een duw in je rug zoals bij die EE9 en vervolgens tot de 8500 toeren doorjanken....dat is echt uniek en elke collega die er een rondje mee gereden heeft had nog nooit zoiets meegemaakt.
Inderdaad VTEC is uniek en zeer verslavend.
Veel van bovenstaande auto's waren wel sneller in alle opzichten maar een echte kracht explosie bleef uit. veel vermogen mooi verspreid.
De 330D kwam het dichst bij maar die heeft ook een dijk aan koppel, maar dat is vanuit stilstand. Het mooie van die civic vond ik altijd de "rustige" opbouw (dat je buurman ietsje uit begint te lopen) en dan in 1 keer die explosie....heerlijk...
Maareh VTEC ownt gewoon

Nana korobi ya oki
hmm.. vind dit juist niet zo
Ik heb liever een vloeiende overgang naar v-tec.
Vind het idee erachter veel stoerder, zoveel toeren kunnen draaien doormiddel van 2 nok-profielen
Een koppelmonster rijden zou voor mij geen probleem zijn hoor! De heletijd terug moeten schakelen om maar hoog in zn toeren te zitten om maar eens fatsoenlijk vooruit te komen is ook niet altijd alles...
Ik heb liever een vloeiende overgang naar v-tec.
Vind het idee erachter veel stoerder, zoveel toeren kunnen draaien doormiddel van 2 nok-profielen
Een koppelmonster rijden zou voor mij geen probleem zijn hoor! De heletijd terug moeten schakelen om maar hoog in zn toeren te zitten om maar eens fatsoenlijk vooruit te komen is ook niet altijd alles...
Ik vond het altijd vet bij die EE9, heb geen idee hoe het in de latere modellen voelt Civic VTI en ITR en ATR...nooit in gereden helaas.
Tuurlijk is veel koppel lekker, zeker als het direct beschikbaar is maar dat zijn vaak best zenuwachtige auto's. als je onder de vtec blijft heb je een vlotte auto en kun je relaxed rijden (met die ee9 dan) en daarboven gummen.
Maar ieder zijn smaak
Tuurlijk is veel koppel lekker, zeker als het direct beschikbaar is maar dat zijn vaak best zenuwachtige auto's. als je onder de vtec blijft heb je een vlotte auto en kun je relaxed rijden (met die ee9 dan) en daarboven gummen.
Maar ieder zijn smaak

Nana korobi ya oki
Nee vind ik niet dat ze daarom zenuwachtig zullen zijn. Denk dat je daar mee moet leren rijden, en niet door er een keer in te rijden daar al een goed oordeel over kunt geven.
En onder de V-tec is hij wel redelijk O.K, maar snel is anders.. ik wil eigenlijik overal waar ik ook gas geef, weg zijn :wink:
Weet ook wel dat ik dan misschien dan een verkeerde auto heb gekozen.. maar ding rijdt zo ongelofelijk!
En onder de V-tec is hij wel redelijk O.K, maar snel is anders.. ik wil eigenlijik overal waar ik ook gas geef, weg zijn :wink:
Weet ook wel dat ik dan misschien dan een verkeerde auto heb gekozen.. maar ding rijdt zo ongelofelijk!
Ik zeg niet dat ze daarom perse zenuwachtig zijn en ik vel mijn oordeel niet door 1 keer ergens in gereden te hebben. Heb ervaring met veel auto's (weekendjes of langer) maar niks evenaard het VTEC gevoel wat de EE9 me gaf. Tuurlijk een S3 of een clioV6 zijn zeker dik maar toch...
Maar het klopt wat je zegt je moet er mee leren rijden, dat sowieso.
Hehe zodra je een ander neemt ga je hem zeker missen. als koop je een lambo bij wijze van :lol:
Maar het klopt wat je zegt je moet er mee leren rijden, dat sowieso.
Hehe zodra je een ander neemt ga je hem zeker missen. als koop je een lambo bij wijze van :lol:
Nana korobi ya oki
Haha ok point taken hehe
Ik snap je wel, misschien wordt het tijd voor een turbokit
www.greddy.com
Dan heb je een turbo voor de lage toeren en VTEC voor de hoge.
En zeg nou zelf, ITR VTEC TURBO... klinkt lekker of niet :lol:
Maar ik snap je wel, heb nog steeds spijt dat ik die ee9 weg heb gedaan, nooit verwacht dat ik zolang spijt zou hebben....
Ik snap je wel, misschien wordt het tijd voor een turbokit
www.greddy.com

Dan heb je een turbo voor de lage toeren en VTEC voor de hoge.
En zeg nou zelf, ITR VTEC TURBO... klinkt lekker of niet :lol:
Maar ik snap je wel, heb nog steeds spijt dat ik die ee9 weg heb gedaan, nooit verwacht dat ik zolang spijt zou hebben....
Nana korobi ya oki
Tis inderdaad jammer dat de type-r modellen geen 4wd hebben zoals de Evo bijv. Dan kon je pas echt de power 100% benutten.
Dikke van een turbo vindt ik idd ook een blowoff valve, en dan helemaal in combi met het VTC geluid :-)
Ach ja, eerst maar weer eens VTEC onder mijn kont :wink:
Hoe zit het eigenlijk met een VTEC controller? hoor er niemand over hier....
Dikke van een turbo vindt ik idd ook een blowoff valve, en dan helemaal in combi met het VTC geluid :-)
Ach ja, eerst maar weer eens VTEC onder mijn kont :wink:
Hoe zit het eigenlijk met een VTEC controller? hoor er niemand over hier....
Nana korobi ya oki
Het klopt idd dat Honda erg goed is in het perfectioneren van alles eigenlijk maar 4wd v.s. achter of voor wint altijd.
Zodra je aan het vermogen gaat sleutelen komt er een punt (vrij snel denk ik) dat je voorwielen het vermogen niet meer op de weg krijgen. Dan kun je als basis beter 4wd hebben. Maar ja, de ATR vindt ik mooier dan een Evo, dus dan maar geen 4wd :lol:
Zodra je aan het vermogen gaat sleutelen komt er een punt (vrij snel denk ik) dat je voorwielen het vermogen niet meer op de weg krijgen. Dan kun je als basis beter 4wd hebben. Maar ja, de ATR vindt ik mooier dan een Evo, dus dan maar geen 4wd :lol:
Nana korobi ya oki
[quote="H22A7"]Thx eteuben!
Zie ik daar een Suzuki S? verklaar je nader ]
Daar kan ik heel makkelijk over zijn. Ik rij nu nog een Suzuki Swift (al 7 jaar, nog steeds mijn 1e auto) en ik zit hier op dit forum met voorbedachte rade!! :wink:
Laten we het zo zeggen. In mijn speurtocht naar een andere geschikte auto beland ik steeds weer bij 1 en hetzelfde merk en een speciaal type. :razz:
In mijn wie-is-wie voorsteltopic staat wel een foto en een klein verhaaltje!!
Zie ik daar een Suzuki S? verklaar je nader ]
Daar kan ik heel makkelijk over zijn. Ik rij nu nog een Suzuki Swift (al 7 jaar, nog steeds mijn 1e auto) en ik zit hier op dit forum met voorbedachte rade!! :wink:
Laten we het zo zeggen. In mijn speurtocht naar een andere geschikte auto beland ik steeds weer bij 1 en hetzelfde merk en een speciaal type. :razz:
In mijn wie-is-wie voorsteltopic staat wel een foto en een klein verhaaltje!!