Ik vind dat als Honda met dezelfde prestaties komt qua vermogen, acceleratie etc, mag de prijs niet veel hoger zitten dan de vorige. Boven de 33K wordt het dan teveel.
Standaard is de Type S al rijk uitgerust met onder meer 17-inch lichtmetalen velgen, Vehicle Stability Assist (VSA), airconditioning, een koelbox, audio met afstandsbediening en gordijnairbags. De Type S Plus voegt daar nog een dual zone airconditioning aan toe, cruise control, mistlampen voor, automatisch inklapbare buitenspiegels, automatische ruitenwissers en automatische koplampen. De Civic Type S ook leverbaar met HID-koplampen en stoelverwarming op de voorstoelen.
De Type S heeft geïntegreerde side skirts die, net als bij het 5-deurs model, naadloos aansluiten op de wielkasten. Samen met de voor- en achterspoiler vormen ze een fraai geheel en een stijlvolle afwerking van de carrosserie. De forse luchtinlaat in de voorspoiler, in combinatie met de 17-inch velgen en de grotere spoorbreedte achter, geeft de Type S een stoere uitstraling.
Hoop dat de Type-R ook deze features heeft, dan kan ik me toch iets voorstellen dat het duurder is dan de vorige
Ik hoop dat ze bij Honda de nieuwe Civic type R niet zoveel features meegeven. Want wie wil nu op zijn type R cruise control of een koelbox.
Tenzij ze de koelbox op de luchtinlaat aansluiten. Ik bedoel maar dat ze een beetje op het gewicht moeten letten en de wagen genoeg racegevoel geven. Als ze dat doen kan de prijs al bij al misschien toch nog meevallen.
Maar dat zullen we natuurlijk pas weten als het zover is.
Maar ja we zullen zien als ze met de officiële prijzen komen! Ik hoop gewoon niet dat de prijs boven de €30.000,- is en dat ze zoveel mogelijk luxe achterwege laten!
Maar zoals je kunt zien bij alle andere merken, is het juist bij de topmodellen zo dat ze die volladen met alle luxe en comfort snufjes, ik hoop niet dat Honda met hun Type-r modellen ook die kant op gaat!!!
Mensen die €30.000,- of meer uitgeven verwachten nu eenmaal dat de auto vol zit met de nieuwste technische en luxe snufjes... Ik denk ook dat er daarom weinig Evo's, CTRen, Speedsters en dergelijke worden verkocht.
Dan zou dat verschil best wel eens kleiner kunnen zijn. Er wordt aan de ene kant een 1.6 met een 2.0 vergeleken, en aan de andere kant een 1.8 met een 2.0 waarvan Honda zegt dat deze net als de vorige gewoon 200pk krijgt. Ik gok zodoende op €30.500,--
Als je uitgaat van een bedrag van €31.000,- en dat delen door het aantal geregistreerde forum leden.... Dus €31.000,- / 273 Users!
Als dus ieder forum lid €113,50 betaald dan kunnen we degene die het dichtste bij het uiteindelijke bedrag zit blij maken met een spiksplinter nieuwe CTR '07!!!!