Voor de winter wil ik graag winterbanden. En ook meteen andere velgen, zodat de zomerbanden gewoon lekker op deze velgen blijven zitten.
Mijn vraag is, ik kan natuurlijk 205/45/17 nemen, maar als ik wat smaller(en evt een inch kleiner neem) kan dat? Zo ja, welke maat 16 inch kan eronder?
Ik meende dat je bij winterbanden dat je de bandhoogte 1 tree hoger moest nemen en de band iets smaller , als je nu bijv. met 205/40/17 rijdt dan zou je naar 195/45/17 gaan.
Heb ik horen zeggen/lezen ....volgens mij
ik weet wel dat je in duitsland verplicht dezelfde bandenmaat eromheen moet doen anders moet je eerst weer naar de Tuv om de andere bandenmaat te laten keuren
Ik zou voor een winterband een smallere band nemen. Minder kans op aquaplanning en in de sneeuw zakt hij er verder in en meer grip...
Kijk maar eens naar de rallysport, hoe smal de bandjes zijn voor in de sneeuw...
BugsM wrote:Ik zou voor een winterband een smallere band nemen. Minder kans op aquaplanning en in de sneeuw zakt hij er verder in en meer grip... Kijk maar eens naar de rallysport, hoe smal de bandjes zijn voor in de sneeuw...
stoede wrote:ik weet wel dat je in duitsland verplicht dezelfde bandenmaat eromheen moet doen anders moet je eerst weer naar de Tuv om de andere bandenmaat te laten keuren
Joanne wrote:En als je naar Duitsland wil...? Maar lijkt me dan veiliger dus wel ok right?
Die regel geldt alleen voor DUITSE bestuurders....Als ze in Duitsland elke 6 maanden een APK/TUV keuring zouden hebben en wij elke 2 jaar, wil dat niet zeggen dat je dan ineens niet in Duitsland mag rijden......
Joanne wrote:En als je naar Duitsland wil...? Maar lijkt me dan veiliger dus wel ok right?
Die regel geldt alleen voor DUITSE bestuurders....Als ze in Duitsland elke 6 maanden een APK/TUV keuring zouden hebben en wij elke 2 jaar, wil dat niet zeggen dat je dan ineens niet in Duitsland mag rijden......
volgens mij :?:
je mag gewoon met een andere maat banden rijden als NLer in Duitsland
is alleen voor duitse bestuurders
of je moet al een hele speciale maat hebben en een ongeluk krijgen dan gaan ze wel even onderzoeken of de ongeluk voorkomen kon worden als je een gewone maat had
Zeker aan te raden.
De prijzen van een 195/55-16 zijn doorgaans ook iets beter koop dan die van de 205/50-16 en je vindt ze ook bij alle bekende merken. Beter nog, Bridgestone levert de Blizzak LM-25 in de maat 195/55-16. En dat is zeker geen slechte winterband.