Xenon lamp kapot ATR

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Willie06

Xenon lamp kapot ATR

Post by Willie06 »

Hallo luitjes ik ben het Willie06.

Jaja ik leef ook nog!!

Wat ik nu allemaal weer mee maak. Drie weken geleden is mijn Xenon lamp rechtsvoor kapot gegaan dus ik ga naar de dealer om te vragen of ze een nieuwe hebben voor mij.
Nou die hebben ze wel maar niet op voorraad dat is begrijpelijk die dingen kosten dus ook een goeie 130 euro of zo iets in die koers.
Dus ik vraag of ze die willen bestellen nou dat doen ze voor mij.
Een paar dagen later is ie binnen dus ik denk nou die zetten ze erin en klaar is klara maar nee hoor het moed weer eens tegen zitten DE KLEUR IS ANDERS :evil: deze is namelijk geelig en niet licht blauw/wit en je mag niet met 2 verschillende kleuren verlichting rijden.
Wat is het probleem nu, nu hebben ze bij Honda het artikelnr. veranderd en is het ook meteen een ander merk lamp geworden namelijk Osram en normaal een Philips.
Nu ben ik 3 weken verder en heb ik nog steeds geen verlichting.

Sorry mede Honda rijders maar dit wilde ik even kwijt ik ben heel geduldig maar dit slaat echt helemaal nergens meer op.????
IvoG

Post by IvoG »

Volgens mij worden de originele Philips lampen elders voor 80 euro verkocht! :idea:
BugsM

Post by BugsM »

IvoG wrote:Volgens mij worden de originele Philips lampen elders voor 80 euro verkocht! :idea:

Waar dan? Wel handig om te weten voor alle ATR rijders... :wink:
roblom

Post by roblom »

Mjah dan koop je er toch twee. Klinkt misschien duur maar de lampen hebben een bepaald aantal branduren. Aangezien ze altijd tegelijk branden is de kans zeer groot dat de andere binnenkort ook stuk gaat.
Voodoo

Post by Voodoo »

Ik had vorig jaar een van mijn Xenon-lamp vervangen, de nieuwe was meer gelig van kleur dan blauw-wit. Dealer zij dat de kleur wel bijtrekt naarmate de tijd verstrijkt. Ik zie nu nog een klein verschil...en dat na 1 jaar.
HondArd

Post by HondArd »

Ik merk dat die lampjes eigenlijk niet zo heel lang meegaan, terwijl van Xenon wordt beweerd dat ze met gemak de 3ton moeten kunnen halen, maar de meesten hebben er nog geen 150k mee gereden. Het lijkt wel alsof de lampjes in een ATR erg te lijden hebben of heeft Xenon helemaal niet het "eeuwige" leven als wordt beweert? Ik heb in mijn CRX maar één keer een H4 hoeven vervangen en dat was in 50k. Als ik dat zo lees dan kun je qua levensduur/kostenverhouding beter H4 in je auto hebben dan Xenon want de extra lichtopbrengst van een ATR t.o.v. een standaard Accord valt een beetje tegen.

@IvoG: waar worden die Philips lampen verkocht dan?
Jo&

Post by Jo& »

Heej je moet Xenon na een paar jaar altijd per 2 veranderen want de kleur veranderd langzaam altijd!

Heeft te maken met de gassen etc...
IvoG

Post by IvoG »

Ik heb die info een keer van een kennis gehad, ik zal kijken of ik het nog heb ergens of aan hem vragen.
HondArd

Post by HondArd »

Joanne wrote:Heej je moet Xenon na een paar jaar altijd per 2 veranderen want de kleur veranderd langzaam altijd!

Heeft te maken met de gassen etc...

Xenon is een gas, en ik neem aan het enigste gas in zo'n lampje. Maar daar Xenon tot de edelgassen behoort zal het niet zo gemakkelijk een verbinding vormen met andere elementen uit het periodiek systeem (een beetje elementeaire chemie op de vroege morgen kan nooit kwaad), maar pas onder hele extreme condities. Het lijkt mij echter sterk dat de condities in zo'n lampje zo extreem zijn. Ik denk eerder dat het glas van dat lampje stukje bij beetje aangetast word als gevolg van de hoge spanning die door zo'n lampje schiet, maar da's mijn idee. Desalnietemin: Als je Xenon inderdaad elke paar jaar moet vervangen a.g.v. de kleur is het een beetje afhankelijk van hoe groot dat interval is of het niet verstandiger is om met normaal halogeen rond te rijden.
IvoG

Post by IvoG »

Nee, wat Joanne zegt is dat na een paar jaar ze per 2 moet vervangen indien je ze moet vervangen, niet dat ze na een paar jaar zowiezo vervangen moeten worden.
HONDA

Post by HONDA »

Ik had ze gewoon beide vervangen maar ja ik ben ook een zeikerd... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Willie06

Post by Willie06 »

Iedereen bedankt voor de reacties.

Heb vandaag op de site gekeken bij Philips deze hebben 4 soorten XENON lampen.

http://www.lighting.philips.com/nl_nl/c ... ng&lang=nl

Ik denk dat ik beter meteen 2 nieuwe kan plaatsen dan heb ik altijd het zelfde licht.
IvoG

Post by IvoG »

Je kan gewoon zoeken naar D2S lampen, xenon-verlichting.nl heeft bijvoorbeeld een Reserve lampenset, dus 2 lampen D2S voor €189
HondArd

Post by HondArd »

IvoG wrote:Je kan gewoon zoeken naar D2S lampen, xenon-verlichting.nl heeft bijvoorbeeld een Reserve lampenset, dus 2 lampen D2S voor €189

Da's dus niet 2x€80,-- maar het scheelt wel een borrel op een slok.
IvoG

Post by IvoG »

Nee, maar dit is niet de enige site maar gewoon de eerste die ik tegenkwam op Google. Die kennis van me had ze gezien bij een webshop in Duitsland.
Jo&

Post by Jo& »

IvoG wrote:Nee, wat Joanne zegt is dat na een paar jaar ze per 2 moet vervangen indien je ze moet vervangen, niet dat ze na een paar jaar zowiezo vervangen moeten worden.

Dat bedoelde ik ja...

Ter verduidelijking:
Dus als er één stuk is dat je ze dan allebij moet doen.
Weet ik zeker want dat hadden we met mn vader zn auto.
Ze gaan net zo lang mee tot ze het niet meer doen.
Het verschil in kleur en licht opbrengst met nieuwe is minimaal dus je hoeft ze niet verplicht elke twee jaar ofzo ... Pas als minimaal 1 het niet meer doet.
Willie06

Post by Willie06 »

Bedankt Ivo voor info.

Ik heb gekeken op die site en ga ze meteen bestellen.
Ze zijn inderdaad een stuk goedkoper dan bij de dealer en ik heb
er dan meteen twee. Maar het zijn denk ik geen Philipslampen maar dat maakt niet veel uit.
IvoG

Post by IvoG »

Die lampen waar mijn kennis het over had waren een 2e-hands paar, vandaar die prijs toen van 80 euro per paar. Ze doen het na 2,5 jaar nog steeds bij hem in de auto, zonder enig kleurverschil at all.
Katana

Post by Katana »

Is de lichtopbrengst van de nieuwe lamp hetzelfde(K)?

Hoeveel K heeft een ATR eigenlijk en hoe heet de originele kleur?

Het grote verschil in levensduur van autolampen zit voor een groot deel in trillingen en niet alleen branduren. Als je je auto extreem verlaagd zl je merken dat 3/4 jaar met een setje lampen doet.
Willie06

Post by Willie06 »

Hallo luitjes, ik wil even laten weten dat ik gisteren 2 nieuwe xenon
lampen heb geplaatst in mij auto.
Ik heb deze na een tijdje spuren op internet besteld voor de prijs van
90 euries per paar er kwamen alleen nog 14 euries verzendkosten bij.
Dus ik heb nu voor 104 euro 2 nieuwe xenon lampen van het type D2S.

Mvg Wilbert,
Locked