Prijs Honda CTR 2007
De nieuwe CTR blijft onder de 30.000 euro, Als ze de CTR duurder maken prijzen ze hem ''uit de markt''...
Omdat de CTR een non turbo is moet je hem prijstechnisch vergelijken met de nieuwe Clio RS (€28.765,-)
De CTR is al een niet zo'n best verkochte hot hatch dus alleen door de prijs relatief laag te houden kun je hem verkopen...
Als ze hem gaan prijzen net als de Golf Gti, Focus ST, Megane RS enz... Dan snijdt honda zich in de vingers!
Omdat de CTR een non turbo is moet je hem prijstechnisch vergelijken met de nieuwe Clio RS (€28.765,-)
De CTR is al een niet zo'n best verkochte hot hatch dus alleen door de prijs relatief laag te houden kun je hem verkopen...
Als ze hem gaan prijzen net als de Golf Gti, Focus ST, Megane RS enz... Dan snijdt honda zich in de vingers!

SnoopDogg wrote:De nieuwe CTR blijft onder de 30.000 euro, Als ze de CTR duurder maken prijzen ze hem ''uit de markt''...
Omdat de CTR een non turbo is moet je hem prijstechnisch vergelijken met de nieuwe Clio RS (€28.765,-)
De CTR is al een niet zo'n best verkochte hot hatch dus alleen door de prijs relatief laag te houden kun je hem verkopen...
Als ze hem gaan prijzen net als de Golf Gti, Focus RS, Megane RS enz... Dan snijdt honda zich in de vingers!
Vandaag houd ik mijn spreekbeurt over de speculatie van de prijs van de nieuwe Honda Civic Type R... aka CTR!
Ten eerste:
is hij kwa prestaties niet te vergelijken met een Clio, maar wel met een Ford RS, BETER dan Golf Gti etc... Behalve misschien de Leon Fr...?
Ten tweede:
Onder de 30.000 zal die naar mijn mening echt niet zijn!
Autos worden elk jaar een paar procent duurder... en als er een nieuw model komt...!
De laatste Civic 1,4 koste in 2001 nog 13.291
De nieuwe Civic 1,4 koste in 2001 toen 16.955
Dus 27,6% duurder
De laatste 5 deurs Civic 1,4 S koste in 2005 18.520
De nieuwe 5 deurs Civic 1,4 DSI kost 18.860
Dus 1,8% duurder
Dus ja waar moet je vanuit gaan???
Eerst was een 1,7 diesel 27.925
Nu alleen een 2,2 diesel 27.990
Dus 0,2% duurder
Mjah de duurste "normale" civic de 2,2 CDTi is al 32.150
En de 1,8 executive is 29.100
En de Type R was voorheen 2.405 duurder dan de diesel...
En ja als de 1,8 al 29.100 is... Dan moet die Type R toch wel een tik duurder zijn...?
En het 2001-2003 en 2003 - 2005 model CTR was bijna gemiddeld 8.500 euro duurder dan de sport versie (ok was wel een 1,6)
Sport kost nu 25.390... Wél een 1,8...
En aan gezien het Anniversary model al over de 30.000 euro heen ging...
De Golf GTI is ong. 5.500 euro duurder dan de ook 2.0 maar sport variant...
Ok, ontwikkelings kosten zijn voor de nieuwe CTR misschien minder ivm "oude" techniek, maar er is toch het een en ander door-ontwikkeld...
Wat ik nu zou denken??
Minimaal 35.000
Maaarrr duurder dan de Golf GTI, de Focus RS is gevaarlijk voor het succes...
Mjah de Golf is 265 euro duurder dan de RS... Te weten: 33.965
Seat is altijd wel goedkoper geweest met zijn modellen...
De nieuwe Seat Leon 2.8 V6 Topsport 4 kost 32.250... Koopje???
Wat ik misschien denk...?
33.000 offe tactisch 32.900 introductie prijs
en dan later opschroeven als de nieuwe Golf Gti op de markt is en wanneer er een cupra versie komt...?!
We moeten in het verhaal niet de focus RS betrekken maar de Focus ST (€33.370,-)
De focus RS moet je plaatsen in de omgeving van de Impreza STI, Lancer EVO hoek....
De Focus RS is de beste Hot Hatch ooit gemaakt...
De Megane RS, Leon RS, Focus ST, en Golf 5 GTi zijn allemaal vergelijkbaar...
Maar de focus RS is ook een NOG betere auto als welke andere Hot Hatch ook, zo ook de Ctr!
Dus voor de vergelijking moeten we het niet over de €41.995,- kostende Ford Focus Rs maar over de nieuwe ST!
Ik heb ook niet gezegt dat de clio dezelfde klasse is als de Ctr; MAAR: hij bied het zelfde: Non Turbo, Voorwielaandrijving en slechts 200pk!
[/img]
De focus RS moet je plaatsen in de omgeving van de Impreza STI, Lancer EVO hoek....
De Focus RS is de beste Hot Hatch ooit gemaakt...

De Megane RS, Leon RS, Focus ST, en Golf 5 GTi zijn allemaal vergelijkbaar...
Maar de focus RS is ook een NOG betere auto als welke andere Hot Hatch ook, zo ook de Ctr!
Dus voor de vergelijking moeten we het niet over de €41.995,- kostende Ford Focus Rs maar over de nieuwe ST!
Ik heb ook niet gezegt dat de clio dezelfde klasse is als de Ctr; MAAR: hij bied het zelfde: Non Turbo, Voorwielaandrijving en slechts 200pk!
[/img]

- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Gaskleppie wrote:Qua wegligging is de CTR2007 een waardeloos ding. Een semi starre achteras heeft ie wegens kostenbesparing.
Jij hebt niet goed opgelet!
Honda gaat voor de CTR een speciale achterwielophanging ontwikkelen!
Gelukkig maar.......
Oh, das beter. Dan moeten ze de double wishbones voorin ook terug zetten, vind ik.
ITR1689 wrote:Qua wegligging is de CTR2007 een waardeloos ding. Een semi starre achteras heeft ie wegens kostenbesparing. Honda ging eerst van double wishbone voorin naar McPherson. Nu dus met semi starre achteras achterin. Echt waardeloos.
In de normale Civic wordt die semi-starre achteras niet als een nadeel ervaren qua rijgedrag. Als je de grenzen gaat opzoeken miscchien weer wel, en daarom kan het ook niet anders of de nieuwe CTR krijgt een apart onderstel. Trouwens: het is niet alleen gedaan om kostenbesparing maar ook voor de interieurruimte. De Civic 5deurs is één van de ruimste auto's in zijn klasse met een enorme, slimme bagageruimte. Er zijn auto's met een mindere wegligging die op die vlakken nog minder ruimte bieden.
ITR1689 wrote:Qua wegligging is de CTR2007 een waardeloos ding. Een semi starre achteras heeft ie wegens kostenbesparing. Honda ging eerst van double wishbone voorin naar McPherson. Nu dus met semi starre achteras achterin. Echt waardeloos.
mcpherson hebben ze allemaal, tis wel of niet icm doublewishbones....
de oude wel, de nieuwe niet....