Prijs Honda CTR 2007

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
SnoopDogg
Posts: 106
Joined: Fri Feb 17, 2006 5:03 pm

Post by SnoopDogg »

De nieuwe CTR blijft onder de 30.000 euro, Als ze de CTR duurder maken prijzen ze hem ''uit de markt''...

Omdat de CTR een non turbo is moet je hem prijstechnisch vergelijken met de nieuwe Clio RS (€28.765,-)

De CTR is al een niet zo'n best verkochte hot hatch dus alleen door de prijs relatief laag te houden kun je hem verkopen...

Als ze hem gaan prijzen net als de Golf Gti, Focus ST, Megane RS enz... Dan snijdt honda zich in de vingers!
Image
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

mr. X wrote:Van mijn auto de laatste keer. (kleppen geslepen, nieuwe koppakking, nieuwe hondata inlaat pakking, DC 4-1 uitlaat spruit. enz enz)


Aaaiiii
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

SnoopDogg wrote:De nieuwe CTR blijft onder de 30.000 euro, Als ze de CTR duurder maken prijzen ze hem ''uit de markt''...

Omdat de CTR een non turbo is moet je hem prijstechnisch vergelijken met de nieuwe Clio RS (€28.765,-)

De CTR is al een niet zo'n best verkochte hot hatch dus alleen door de prijs relatief laag te houden kun je hem verkopen...

Als ze hem gaan prijzen net als de Golf Gti, Focus RS, Megane RS enz... Dan snijdt honda zich in de vingers!


Vandaag houd ik mijn spreekbeurt over de speculatie van de prijs van de nieuwe Honda Civic Type R... aka CTR!

Ten eerste:
is hij kwa prestaties niet te vergelijken met een Clio, maar wel met een Ford RS, BETER dan Golf Gti etc... Behalve misschien de Leon Fr...?

Ten tweede:
Onder de 30.000 zal die naar mijn mening echt niet zijn!
Autos worden elk jaar een paar procent duurder... en als er een nieuw model komt...!


De laatste Civic 1,4 koste in 2001 nog 13.291
De nieuwe Civic 1,4 koste in 2001 toen 16.955
Dus 27,6% duurder

De laatste 5 deurs Civic 1,4 S koste in 2005 18.520
De nieuwe 5 deurs Civic 1,4 DSI kost 18.860
Dus 1,8% duurder

Dus ja waar moet je vanuit gaan???
Eerst was een 1,7 diesel 27.925
Nu alleen een 2,2 diesel 27.990
Dus 0,2% duurder

Mjah de duurste "normale" civic de 2,2 CDTi is al 32.150
En de 1,8 executive is 29.100

En de Type R was voorheen 2.405 duurder dan de diesel...
En ja als de 1,8 al 29.100 is... Dan moet die Type R toch wel een tik duurder zijn...?

En het 2001-2003 en 2003 - 2005 model CTR was bijna gemiddeld 8.500 euro duurder dan de sport versie (ok was wel een 1,6)
Sport kost nu 25.390... Wél een 1,8...

En aan gezien het Anniversary model al over de 30.000 euro heen ging...

De Golf GTI is ong. 5.500 euro duurder dan de ook 2.0 maar sport variant...

Ok, ontwikkelings kosten zijn voor de nieuwe CTR misschien minder ivm "oude" techniek, maar er is toch het een en ander door-ontwikkeld...

Wat ik nu zou denken??
Minimaal 35.000

Maaarrr duurder dan de Golf GTI, de Focus RS is gevaarlijk voor het succes...
Mjah de Golf is 265 euro duurder dan de RS... Te weten: 33.965
Seat is altijd wel goedkoper geweest met zijn modellen...
De nieuwe Seat Leon 2.8 V6 Topsport 4 kost 32.250... Koopje???

Wat ik misschien denk...?
33.000 offe tactisch 32.900 introductie prijs
en dan later opschroeven als de nieuwe Golf Gti op de markt is en wanneer er een cupra versie komt...?!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

A+ :lol:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

mr. X wrote:A+ :lol:


Hahaha tnx :wink:

Sometimes late at night I get side-tracked and I loose my "beautiful mind" for a moment or two...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Ho eens! Wij praten verder op msn :lol:
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

ben overtuigd!
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Clever girl, je laat er echt geen greintje gras over groeien he? :wink: :-)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Voodoo wrote:Clever girl, je laat er echt geen greintje gras over groeien he? :wink: :-)


Mjahh ach...
Kwestie van relativeren...
paashaas
Posts: 40
Joined: Tue Jul 18, 2006 11:24 pm

Post by paashaas »

vrouw naar mijn hard!

gr p.h.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

paashaas wrote:vrouw naar mijn hard!

gr p.h.


Hard?
tnx ;)
SnoopDogg
Posts: 106
Joined: Fri Feb 17, 2006 5:03 pm

Post by SnoopDogg »

We moeten in het verhaal niet de focus RS betrekken maar de Focus ST (€33.370,-)

De focus RS moet je plaatsen in de omgeving van de Impreza STI, Lancer EVO hoek....

De Focus RS is de beste Hot Hatch ooit gemaakt...

Image

De Megane RS, Leon RS, Focus ST, en Golf 5 GTi zijn allemaal vergelijkbaar...

Maar de focus RS is ook een NOG betere auto als welke andere Hot Hatch ook, zo ook de Ctr!

Dus voor de vergelijking moeten we het niet over de €41.995,- kostende Ford Focus Rs maar over de nieuwe ST!


Ik heb ook niet gezegt dat de clio dezelfde klasse is als de Ctr; MAAR: hij bied het zelfde: Non Turbo, Voorwielaandrijving en slechts 200pk!


[/img]
Image
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Van mij mag de prijs van de nieuwe lager zijn dan de concurrentie. Dat geeft mij het voordeel dat er meer (oude) type-r's worden ingeruild op deze nieuwe. Wat gunstig is voor mij, want ik zoek juist het oude exemplaar 01-04!
SnoopDogg
Posts: 106
Joined: Fri Feb 17, 2006 5:03 pm

Post by SnoopDogg »

Laten we maar hopen dat hij onder de €30.000,- blijft!!!
Image
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Qua wegligging is de CTR2007 een waardeloos ding. Een semi starre achteras heeft ie wegens kostenbesparing. Honda ging eerst van double wishbone voorin naar McPherson. Nu dus met semi starre achteras achterin. Echt waardeloos.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Qua wegligging is de CTR2007 een waardeloos ding. Een semi starre achteras heeft ie wegens kostenbesparing.


Jij hebt niet goed opgelet!
Honda gaat voor de CTR een speciale achterwielophanging ontwikkelen!
Gelukkig maar.......
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Gaskleppie wrote:
Qua wegligging is de CTR2007 een waardeloos ding. Een semi starre achteras heeft ie wegens kostenbesparing.


Jij hebt niet goed opgelet!
Honda gaat voor de CTR een speciale achterwielophanging ontwikkelen!
Gelukkig maar.......

Oh, das beter. Dan moeten ze de double wishbones voorin ook terug zetten, vind ik.
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

ITR1689 wrote:Qua wegligging is de CTR2007 een waardeloos ding. Een semi starre achteras heeft ie wegens kostenbesparing. Honda ging eerst van double wishbone voorin naar McPherson. Nu dus met semi starre achteras achterin. Echt waardeloos.

In de normale Civic wordt die semi-starre achteras niet als een nadeel ervaren qua rijgedrag. Als je de grenzen gaat opzoeken miscchien weer wel, en daarom kan het ook niet anders of de nieuwe CTR krijgt een apart onderstel. Trouwens: het is niet alleen gedaan om kostenbesparing maar ook voor de interieurruimte. De Civic 5deurs is één van de ruimste auto's in zijn klasse met een enorme, slimme bagageruimte. Er zijn auto's met een mindere wegligging die op die vlakken nog minder ruimte bieden.
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

ITR1689 wrote:Qua wegligging is de CTR2007 een waardeloos ding. Een semi starre achteras heeft ie wegens kostenbesparing. Honda ging eerst van double wishbone voorin naar McPherson. Nu dus met semi starre achteras achterin. Echt waardeloos.


mcpherson hebben ze allemaal, tis wel of niet icm doublewishbones....

de oude wel, de nieuwe niet....
BlackTeg
Posts: 205
Joined: Sat Feb 14, 2004 12:15 pm

Post by BlackTeg »

SnoopDogg wrote:Maar de focus RS is ook een NOG betere auto als welke andere Hot Hatch ook, zo ook de Ctr!
[/img]


Kom, iedereen weet toch dat Ford brol is... :lol:
Image
Locked