BHP of PK's

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Thian_y

BHP of PK's

Post by Thian_y »

Beste lezers,

Als je het volgende Type CIVIC TYPE-R BOUWJAAR 2004+ auto heb is AAN TE RADEN het volgende te doen.

* AEM Cold Air Intake +/- 349 euro

* Invidia G200 +/- 790 euro

* prijzen zijn inclusief inbouw

Volgens het boekje heb je 198 Bhp en na wat simpele modificaties ga je ineens VAN 198 bhp NAAR 234.9 BHP :lol: Zie plaatjes van de metingen bij Rica te Wateringen. Eentje Zonder demper en een met demper.
$40 Euro voor een testrun (uitdraai)
...

of een ander optie is om snel aan zoveel bhp/pk's te komen is; de auto van ons overkopen voor 26.000 euro hehehehee (GEINTJE ... of ..... misschien toch niet :lol: )

PS: wij tanken altijd BP Ultimate 98 ongelood (is in ieder geval SCHONER voor je moter) ...

Foto's van onze auto komen nog :)
Hieronder heb je in ieder geval zijn "paspoort" heheh

Image

AUTO HEEFT EEN TOERENBEGRENZER (anders zou hij doorlopen tot 8800 rpm)

Image
[/b]
Gangaran

Post by Gangaran »

Dus alleen deze 2 mods krijg je 38pk's bij??
Thian_y

Post by Thian_y »

@ Gangaran

Beste Gangaran

Het antwoord op je vraag is: Ja ... :lol:

LET wel op alleen 2004+ ctr's
slydawg

Post by slydawg »

En waarom alleen op 2004+??
En als je de toerenbegrenzer weghaalt gaat ie niet tot 8800rpm maar tot dat ie ploft.
Tevens heb je enorm veel verlies! Ikzelf heb ook runs gedaan bij rica, resultaat 209,1pk op de krukas en 174pk op de wielen.
Jij hebt 234pk op de krukas en 170,7pk op de wielen.
Krukas pk's zijn dus voor de pub, het vermogen dat je op de wielen hebt, that's what counts!

Doe mij maar me 2004- :wink:

Dus alleen deze 2 mods krijg je 38pk's bij??

Nee.
slydawg

Post by slydawg »

Ik zie het al,
Jouw run is gedaan in de 5de versnelling. In jouw geval is de overbrening niet 1op1, vandaar die waardes.

Mijn run in de 4de versnelling, waar de overbrenging zo goed als 1op1 is, wat een nauwkeurigere waarde is m.b.t je vermogen.
Thian_y

Post by Thian_y »

@ slydawg

Thanks =) hehehe daarin hebben we nog niet veel verstand dus hehehee ... we hebben van horen zeggen (Van GILBERT uit Den bosch =p eehhehe en met ook met dank aan zun zwager) dat je met deze opzet je veel extra vermogen kunt krijgen voor een redelijke prijskaartje. En je dus hier de resultaten te zien zijn. =D

Van wat ik gelezen heb over de 2004+ versies, is dat de motorblokken lichter is dan de vorige versies. Ofwel volledig / gedeeltelijk van aluminium is kan de waarden t.o.v vorige modellen verschillen. Ik weet niet of deze nieuws berichten wel kloppen? maar dat even terzijde, Dit zijn de 2 mods die wij gedaan hebben en dit zijn onze resultaten =).
roblom

Post by roblom »

slydawg wrote:Ik zie het al,
Jouw run is gedaan in de 5de versnelling. In jouw geval is de overbrening niet 1op1, vandaar die waardes.

Mijn run in de 4de versnelling, waar de overbrenging zo goed als 1op1 is, wat een nauwkeurigere waarde is m.b.t je vermogen.

Welke versnelling je meet zou volgens mij niet uit moeten maken, aangezien het aandrijflijn verlies bepaald wordt door de bank. De bank rolt na de run uit, uit hoe groot de vertraging is kan het aandrijflijn verlies berekend worden.

Om een goede eerlijke vergelijking te doen tussen twee auto's zou ik idd wel naar het aantal wiel pk's kijken.
roblom

Post by roblom »

Thian_y wrote:@ slydawg

Thanks =) hehehe daarin hebben we nog niet veel verstand dus hehehee ... we hebben van horen zeggen (Van GILBERT uit Den bosch =p eehhehe en met ook met dank aan zun zwager) dat je met deze opzet je veel extra vermogen kunt krijgen voor een redelijke prijskaartje. En je dus hier de resultaten te zien zijn. =D

Van wat ik gelezen heb over de 2004+ versies, is dat de motorblokken lichter is dan de vorige versies. Ofwel volledig / gedeeltelijk van aluminium is kan de waarden t.o.v vorige modellen verschillen. Ik weet niet of deze nieuws berichten wel kloppen? maar dat even terzijde, Dit zijn de 2 mods die wij gedaan hebben en dit zijn onze resultaten =).

Een lichter blok geeft geen verandering aan vermogensafgifte van de motor. Dus dat lijkt me geen reden dat het alleen opgaat voor 2004+ modellen.
slydawg

Post by slydawg »

@Thian_y, 2004 blok is precies hetzelfde als blok daarvoor, enigste verschil is dat het vliegwiel van de 2004+ modellen lichter zijn.
Thian_y

Post by Thian_y »

@ slydawg

I see, vliegwiel wat het verschil is ... maar waar maakt het vliegwiel een onderdeel van het blok uit? =) (ik ben namelijk geen auto kenner/ monteur dus vandaar mun vraagie hehehee)
slydawg

Post by slydawg »

Thian_y wrote:@ slydawg

I see, vliegwiel wat het verschil is ... maar waar maakt het vliegwiel een onderdeel van het blok uit? =) (ik ben namelijk geen auto kenner/ monteur dus vandaar mun vraagie hehehee)

Kwa vermogen niets.
Zorgt voor een betere/snellere response van de motor tijdens gas geven.
mr. X

Post by mr. X »

Maar ik had gehoord dat door een licht vliegwiel je koppel minder word?
roblom

Post by roblom »

Een vliegwiel is draaiende massa. Massa laten roteren kost engergie en levert energie als hij niet meer versnelt. Egenlijk is het dus een energie buffer, wat je er aan energie instopt komt er ook weer uit, zonder rendements verlies.
Een vliegwiel met minder massa kan dus niet inene energie opleveren of inleveren.
Het hoofddoel van een vliegwiel is stabiliseren, het nadeel ervan is dat je er eerst energie in moet stoppen voordat hij draait, die energie levert je motor en ben je dus eerst kwijt aan het vliegwiel om dan pas uiteindelijk bij de wielen te komen. Neem je een lichter vliegwiel dan is de rotatie energie dus eerder bij de wielen, meer dan dat doet het niet.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

mr. X wrote:Maar ik had gehoord dat door een licht vliegwiel je koppel minder word?

Wat jij zegt heb ik ook gehoord.
suby555

Post by suby555 »

Een voorwieltrekker met meer dan 25% aandrijfverliezen :shock:

Ze kunnen die bank instellen zoals ze willen!!
Heb geen vertrouwen in die banken!

Je vermogen aan het wiel is hetgeen wat telt,dus +-170 pk is niet slecht!

Maar no way dat jij bijna 240 pk aan krukas hebt !!!
Subaru Impreza WRX 2004,BMW M3 e30 1988 en euh...geen Type-R sorry!
eteuben

Post by eteuben »

Thian_y wrote:maar waar maakt het vliegwiel een onderdeel van het blok uit?

Verbinding tussen koppeling(splaten) en je krukas. Plus dat de startmotor middels de starterkrans het vliegwiel in beweging brengt tijdens het starten. Dit om de krukas op gang te helpen.
Nyther

Post by Nyther »

mr. X wrote:Maar ik had gehoord dat door een licht vliegwiel je koppel minder word?

Ik had de itr vliegwielvervangen door een 3,4kg vliegwiel van fidanza, WAT EEN VERSCHIL. véél sneller in de eerste versnellignen vooral in laagtoeren. het vliegwiel is een zware roterende massa, en het werkt net als een fiets wat je op zijn kop op de grond zet, geef een ruk aan de band en je ziet dat dit zwaar is, nu haal je de band eraf en geef je een ruk aan de velg.. dit gaat veel spoepeler en sneller.

Minder koppel door een vliegwiel? Tsja, hoe ben je dan sneller als je ineens minder koppel moet hebben dan? Vliegwiel was beste tuningsmod naast de header aan mijn oude itr, en het is ook een van de eerste die ik met de S2k ga doen :)

Voordelen die ik ondervond:

1: snellere 0-100km/u run ( 0,5 sec sneller als stock, apexi rsm gemeten )
2: snellere gasrespons
3: soepelere motor
mr. X

Post by mr. X »

Maar als het alleen maar voordelen oplevert, kun jij me niet vertellen dat de fabriek dan zo stom is standaard een niet nóg lichter vliegwiel erin te zetten :?:
wilco

Post by wilco »

Rijeigenschappen, lichter vliegwiel kan rottiger rijden zijn .
Iets meer gas geven met wegrijden ,etc...
slydawg

Post by slydawg »

wilco wrote:Rijeigenschappen, lichter vliegwiel kan rottiger rijden zijn .
Iets meer gas geven met wegrijden ,etc...

Yup, filerijden kan dan heeeel lastig worden.
Locked