Autobhan
Re: Autobhan
Gangaran wrote:Misschien wel een domme vraag. Maar zijn alle snelwegen in Duitsland Autobhanen? Of hebben sommige toch snelheidslimieten?? Indien dit het geval is, waar zijn deze autobhanen te vinden waar er geen limieten zijn?
Nijmegen?
Ga je bij arnhem de grens over. Daar is eerste stuk toch ook onbeperkt...
BTW:
- Je bent onverzekerd als je harder dan 130 rijd.
- Je bent verplicht een veiligheidshesje en een brandblusser bij je te hebben. Dat veiligheidshesje moet in het zicht liggen/hangen.
- Als je in de winter een ongeluk hebt zonder winterbanden is het automatisch jou schuld.
- Je banden moeten verplicht sneller mogen draaien dan je auto kan rijden.
- Boetes zijn goedkoper... Let op ze staan heeel vaak bij scholen te controleren.
- Je bent verplicht een veiligheidshesje en een brandblusser bij je te hebben. Dat veiligheidshesje moet in het zicht liggen/hangen.
- Als je in de winter een ongeluk hebt zonder winterbanden is het automatisch jou schuld.
- Boetes zijn goedkoper... Let op ze staan heeel vaak bij scholen te controleren.
Bij Venlo de grens over is het ook limietvrij. Vrij snel krijg je het Ruhrgebied waar het soms limietvrij is maar erg druk dus voluit kun je niet echt. Pas voorbij Hannover kun je weer redelijk vrij voluit tot bijn aan Berlijn. Voorbij Wolfsburg bijj de (oude) grens met Oost-Duitsland is de weg 6-baans, vrij leeg, redelijk recht met af en toe een flauwe bocht. Ergens ter hoogte van Luik de grens over is het ook limietvrij.
Joanne wrote:BTW:
http://www.anwb.nl/vakantie/buitenland/ ... er&land=de
Brandblusser
Niet verplicht.
Verbandtrommel
Niet verplicht voor buitenlandse auto's
hesje--->zou ik ook bij altijd bij me hebben in de auto als ik jou was...Het wordt ook verplicht in NL, en veel verzekeraars, banken geven ze gratis weg....
http://www.translease.nl/content/watted ... regels.htm
Verbanddoos is verplicht, een brandblusser niet
Ze spreken elkaar dus tegen over de verbanddoos...
Verbanddoos is verplicht, een brandblusser niet
Ze spreken elkaar dus tegen over de verbanddoos...
Autobahn = snelweg. Als je de grens over gaat zie je bij het snelwegbord 130km/h staan, in witte letters tegen een blauwe achtergrond. Dit betekent dat het een adviessnelheid betreft, geen maximum gebod. Alle snelwegen in Duitsland hebben dus een adviessnelheid van 130 maar geen limiet. Echter...
Er zijn plekken waar er wel een gebodsbord staat met 120 of 100 of zelfs 80. Dat zijn gevaarlijke bochten / plekken, veelal ook bij steden of waar er veel op en afritten zitten. In zo'n gebied een overtreding begaan betekent flink betalen heb ik altijd begrepen, vaak ter plekke ook nog als je staande wordt gehouden.
Er zijn plekken waar er wel een gebodsbord staat met 120 of 100 of zelfs 80. Dat zijn gevaarlijke bochten / plekken, veelal ook bij steden of waar er veel op en afritten zitten. In zo'n gebied een overtreding begaan betekent flink betalen heb ik altijd begrepen, vaak ter plekke ook nog als je staande wordt gehouden.
Doe wat de Duitsers doen! Hou van hun inzicht. De meeste rijden gewoon hard. Maar waar er een gebods-snelheid is, rijden ze echt waar néver nooit niet te hard.
Laatste keer dat ik daar was, was ik een stukje aan het planken. Rij 240+ op de teller. Rijden er 2 duitse auto's achter elkaar. De een wil de ander gaan inhalen, zet knipperlicht uit gaat al klein beetje naar links. Ziet dat ik eraan kom, geeft een ruk aan zn stuur en trapt op de rem om mij eerst voorbij te laten gaan en daarna pas in te gaan halen! Stuk verder op, zelfde verhaal bij 2 vrachtwagens. De een wou net naar links gaan toen ik eraan kwam, maar zette z'n knipperlicht ook weer uit en remlichten gingen aan toen ik erlangs schoot. Geweldig!
Vind ook dat je verder die snelheis geboden moet gehoorzamen. Bij Venlo over de grens zijn ze ergens aan de weg aan het werken en mag je op hele stukken maar 60. Ik rij daar echt geen 61!
Laatste keer dat ik daar was, was ik een stukje aan het planken. Rij 240+ op de teller. Rijden er 2 duitse auto's achter elkaar. De een wil de ander gaan inhalen, zet knipperlicht uit gaat al klein beetje naar links. Ziet dat ik eraan kom, geeft een ruk aan zn stuur en trapt op de rem om mij eerst voorbij te laten gaan en daarna pas in te gaan halen! Stuk verder op, zelfde verhaal bij 2 vrachtwagens. De een wou net naar links gaan toen ik eraan kwam, maar zette z'n knipperlicht ook weer uit en remlichten gingen aan toen ik erlangs schoot. Geweldig!
Vind ook dat je verder die snelheis geboden moet gehoorzamen. Bij Venlo over de grens zijn ze ergens aan de weg aan het werken en mag je op hele stukken maar 60. Ik rij daar echt geen 61!
IvoG wrote:Autobahn = snelweg. Als je de grens over gaat zie je bij het snelwegbord 130km/h staan, in witte letters tegen een blauwe achtergrond. Dit betekent dat het een adviessnelheid betreft, geen maximum gebod. Alle snelwegen in Duitsland hebben dus een adviessnelheid van 130 maar geen limiet. Echter...
Ik moest ook gelijk betalen... Het is cash of creditcard. Maar door een gebrek een credit card (wat nog een moeite was om hem dat te laten geloven) en aan gepast geld mocht ik ipv 35 euro 24 euro betalen!!!
De A31 is zo'n weg waar eigenlijk 130 geldt maar waar je, dan nog, hard voorbij gereden wordt door de dikste BMW's en Merc's.
Lijkt mij trouwens dat je wel harder mag, maar dat inderdaad de verzekering vervalt.
Zijn de echte Autobahns niet 3 baans? A31 is 2 baans, dus niet echt een jakkerstrook op links zeg maar.
Lijkt mij trouwens dat je wel harder mag, maar dat inderdaad de verzekering vervalt.
Zijn de echte Autobahns niet 3 baans? A31 is 2 baans, dus niet echt een jakkerstrook op links zeg maar.
Joanne wrote:IvoG wrote:Autobahn = snelweg. Als je de grens over gaat zie je bij het snelwegbord 130km/h staan, in witte letters tegen een blauwe achtergrond. Dit betekent dat het een adviessnelheid betreft, geen maximum gebod. Alle snelwegen in Duitsland hebben dus een adviessnelheid van 130 maar geen limiet. Echter...
Ik moest ook gelijk betalen... Het is cash of creditcard. Maar door een gebrek een credit card (wat nog een moeite was om hem dat te laten geloven) en aan gepast geld mocht ik ipv 35 euro 24 euro betalen!!!
Ja maar jij bent een vrouw, mischien ook nog knap dus dan word je al meteen gematst! pure discriminatie! 8)
Nyther wrote:Joanne wrote:IvoG wrote:Autobahn = snelweg. Als je de grens over gaat zie je bij het snelwegbord 130km/h staan, in witte letters tegen een blauwe achtergrond. Dit betekent dat het een adviessnelheid betreft, geen maximum gebod. Alle snelwegen in Duitsland hebben dus een adviessnelheid van 130 maar geen limiet. Echter...
Ja maar jij bent een vrouw, mischien ook nog knap dus dan word je al meteen gematst! pure discriminatie! 8)
Kan je niet weten he!
Maar ff voor het beeld:
ik zat daar als 20 jarige met een auto op me moeders naam, in mijn dure pak met mn laptop tas onderweg naar een van de grootste arbeid verschaffers in die omgeving... whahaha
Hij wist niet wat hij met me moest want ik begreep in eerste instantie niet waarom ik aangehouden werd...! hahaha
mr. X wrote:Laatste keer dat ik daar was, was ik een stukje aan het planken. Rij 240+ op de teller. Rijden er 2 duitse auto's achter elkaar. De een wil de ander gaan inhalen, zet knipperlicht uit gaat al klein beetje naar links. Ziet dat ik eraan kom, geeft een ruk aan zn stuur en trapt op de rem om mij eerst voorbij te laten gaan en daarna pas in te gaan halen! Stuk verder op, zelfde verhaal bij 2 vrachtwagens. De een wou net naar links gaan toen ik eraan kwam, maar zette z'n knipperlicht ook weer uit en remlichten gingen aan toen ik erlangs schoot. Geweldig!
En dat heb ik nou nooit meegemaakt. Zowel met de Rex (top 215), de S40TD (top 185) en de ATR (top 244) veelvuldig op topsnelheid of er dicht tegenaan op de linkerstrook gehangen, is er altijd wel een Duitser die besluit om vlak voor je te gaan inhalen, waardoor ik eerder op de remmen moest gaan staan dan enkel het gas los moest laten. Niet alle Duitsers rijden dus netjes.