Zijn jullie merken trouw?
Zijn jullie merken trouw?
Zijn jullie Honda echt 'trouw', of als een ander merk een mooi model maakt, zou je dat dan ook net zo makkelijk overwegen?
Ik kan niet echt spreken van merktrouw. Rij wel al 7 jaar in mijn (nog steeds 1e) Suzuki, dus wel trouw aan mijn auto. Heb altijd gezegd een Japanner als volgende auto te willen, waarvan het liefst weer Suzuki. Maar de Swift heeft op dit moment geen GTi van de NewSwift.
Ik ben daarom juist naar Honda aan het kijken, richting CTR als opvolger. In mijn geval is het dus een ander merk met een mooier model waar ik voor ga!
Ik ben daarom juist naar Honda aan het kijken, richting CTR als opvolger. In mijn geval is het dus een ander merk met een mooier model waar ik voor ga!
moeilijk... ik blijf bij Honda terugkomen, ook als ik naar iets anders ga kijken... is gewoon LEUK, zo'n vtec frikandel...
wel ben ik JAP-trouw... heb ooit een mof gehad en niks dan troubles... met de jappen nooit noemenswaardige problemen gehad en dan meestal nog zelf veroorzaakt ook...
wat wel in mijn achterhoofd zit als mogelijke opvolger is erg verschillend, maar allemaal higher-end powerbakken... keuze is dan erg beperkt imho...
s2000, nsx, lancer evo "noem-maar-een-volgnummertje", iets nissannerigs, dat soort dingen...
Voorlopig ben ik echter al bijna 7 jaar Honda rijder en dat blijft ook nog wel een tijd zo...
wel ben ik JAP-trouw... heb ooit een mof gehad en niks dan troubles... met de jappen nooit noemenswaardige problemen gehad en dan meestal nog zelf veroorzaakt ook...
wat wel in mijn achterhoofd zit als mogelijke opvolger is erg verschillend, maar allemaal higher-end powerbakken... keuze is dan erg beperkt imho...
s2000, nsx, lancer evo "noem-maar-een-volgnummertje", iets nissannerigs, dat soort dingen...
Voorlopig ben ik echter al bijna 7 jaar Honda rijder en dat blijft ook nog wel een tijd zo...
Ik ben Hondafiel maar helaas valt het aanbod van leuke wagens na de ITR wat mij betreft heel erg tegen. Wat heeft Honda nu nog aan snelle sportieve wagens naast de CTR en de S2K? Beide kunnen mij niet bekoren...
Ik zie in ieder geval geen Honda opvolger na de verkoop mijn ITR. Japans blijft het in ieder geval wel.
Ik zie in ieder geval geen Honda opvolger na de verkoop mijn ITR. Japans blijft het in ieder geval wel.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Ik ben ook Honda verslaafd mijn eerste auto was een EK4 uit 96 en rij nu in een CTR uit 2002. Maar zoals Vteccie als zegt ik weet niet wat ik hierna moet nemen uit de Honda stal. S2000 is niet echt comfortabel en aangezien ik maar een auto kan betalen moet ik rekening houden met de mensen achterin. En de nieuw Civic Type-R moet qua prestaties veel beter zijn wil ik hem daarvoor inruilen en ander ga ik denk ik toch richting de Evo mocht mijn portomonnee het toelaten... en mijn vriendin.
Ik ben begonnen met een Mazda 626 1.6, van buurman gekocht (veel luxe)
Daarna een Renault Megane 2.0 16V (snel autooke maar veel onkosten, geen franse auto meer)
Tijdens de Renault een Toyota Corolla GTSi gekocht voor mijn racelicentie te halen (lekker snel wagentje en degelijk, liep na een week circuit nog perfect)
Renault en Toyota ingerolen op een Subaru Impreza GT Turbo, lekkere wagen, geen onkosten, betrouwbaar, en vooral snel.
Subaru verkocht en een nieuwe CTR gekocht, dit na het zien en spelen van GT4
ops:
Oh ja, en ook op het moment in het bezit van een Ford Sierra 2.0i, incl. rolkooi e.d. voor de rally.
Ik blijf een atmosferische motor persoonlijk leuker vinden als eentje die met turbo wordt geholpen.
Waarschijnlijk bijf ik bij de japanners, die hebben mij nog nooit in de steek gelaten (de Renault helaas wel).
Droomauto: tja, toch uit Italie en dan GEEN Ferrari maar een Lambo, heerlijk die brute sound.
Daarna een Renault Megane 2.0 16V (snel autooke maar veel onkosten, geen franse auto meer)
Tijdens de Renault een Toyota Corolla GTSi gekocht voor mijn racelicentie te halen (lekker snel wagentje en degelijk, liep na een week circuit nog perfect)
Renault en Toyota ingerolen op een Subaru Impreza GT Turbo, lekkere wagen, geen onkosten, betrouwbaar, en vooral snel.
Subaru verkocht en een nieuwe CTR gekocht, dit na het zien en spelen van GT4

Oh ja, en ook op het moment in het bezit van een Ford Sierra 2.0i, incl. rolkooi e.d. voor de rally.
Ik blijf een atmosferische motor persoonlijk leuker vinden als eentje die met turbo wordt geholpen.
Waarschijnlijk bijf ik bij de japanners, die hebben mij nog nooit in de steek gelaten (de Renault helaas wel).
Droomauto: tja, toch uit Italie en dan GEEN Ferrari maar een Lambo, heerlijk die brute sound.
1- VW Golf diesel 1600(bj. 1988)
2- Mazda 323 F(bj 1993)
3- Civic Coupé 1.5 DXI(bj 1995)
4- Prelude 2.0i(bj. 1995)
5- Impreza GTT 555(bj. 1999)
6- Accord Type-S.(bj. 2004)
Eigenlijk was ik op zoek naar een ATR toen ik de Prelude in wilde ruilen, ik kreeg echter van mijn toenmalige dealer zodanig de deksel op mijn neus qua inruilprijs van de prelude dat ik verder ben gaan informeren bij andere merken. De 555 die ik toen tegenkwam zat op hetzelfde prijsniveau als de ATR. Echter kreeg ik aan inruil "slechts" 2500 euro meer
voor de Prelude :?:
Die kans heb ik toen gepakt ( heb hier echter nog dagelijks spijt van)
2- Mazda 323 F(bj 1993)
Eigenlijk was ik op zoek naar een ATR toen ik de Prelude in wilde ruilen, ik kreeg echter van mijn toenmalige dealer zodanig de deksel op mijn neus qua inruilprijs van de prelude dat ik verder ben gaan informeren bij andere merken. De 555 die ik toen tegenkwam zat op hetzelfde prijsniveau als de ATR. Echter kreeg ik aan inruil "slechts" 2500 euro meer
pietje wrote:1- VW Golf diesel 1600(bj. 1988)
2- Mazda 323 F(bj 1993)
Je kan het nog altijd doen :wink:
Eerst wa de beest uitgehangen met Audi 100 van m'n ouders... daarna
1: Renault 5 GTTURBO
2: Idem
3: Peugeot 306 S16 GTI
4: Renault 5 GTTURBO en tegelijk Renault Kangoo 1.6 16V :wink:
5: ITR dankzij suby555 die mij erop wees dat een ITR leuker is dan Renault clio RS .... en gelijk heeft die 8) :wink:
De toekomst ?? zullen zien ITR blijft zo lang mogelijk want is eigenlijk 2de auto rijd nog rond met zo'n trage berlingo voort werk
Ooit hoop ik Caterham super 7 ... ooit !!
1: Renault 5 GTTURBO
2: Idem
3: Peugeot 306 S16 GTI
4: Renault 5 GTTURBO en tegelijk Renault Kangoo 1.6 16V :wink:
5: ITR dankzij suby555 die mij erop wees dat een ITR leuker is dan Renault clio RS .... en gelijk heeft die 8) :wink:
De toekomst ?? zullen zien ITR blijft zo lang mogelijk want is eigenlijk 2de auto rijd nog rond met zo'n trage berlingo voort werk

Ooit hoop ik Caterham super 7 ... ooit !!
1e auto, (sl)Opel Kadett 1.2S Berlina 1980. 5deurs, donkergroenmetallic, gereden van 1991-1998. Heb 'em nog tot vorig jaar in de garage gehad om op te knappen, maar de ATR schreeuwde om plek.
2e auto, Citroën BX1.6RE LPG 1988. berline. Donkerblauwmetallic, van 1998-2000
3e auto, Honda Civic CRX 1.6i 16V 1992. Rood, van 2000-2005. Sinds deze wagen zweer ik bij Honda.
4e auto, Honda Accord 2.2i Type-R 1999. Championship White, sinds 2005 en ik hoop 'em nog lang te mogen hebben.
Daarnaast nog wat auto's van m'n ex en m'n vrouw:
Mazda 323F 1.6GLX 1990. Rood, van 1998-2003
Volvo S40 1.9TD Europa 1997. Donkerroodmetallic, van 2004-2005
Volgende wensen? Ooit nog eens een N600 erbij als leuk klein klassiekertje. Doordat deze auto van vroeger uit constant is blijven hangen denk ik dat ik sindsdien onbewust altijd een voorkeur voor Honda heb gehad. Als normale auto zou ik niet ontevreden zijn met de huidige Accord, maar hoop dit nog zo lang mogelijk uit te stellen.
2e auto, Citroën BX1.6RE LPG 1988. berline. Donkerblauwmetallic, van 1998-2000
3e auto, Honda Civic CRX 1.6i 16V 1992. Rood, van 2000-2005. Sinds deze wagen zweer ik bij Honda.
4e auto, Honda Accord 2.2i Type-R 1999. Championship White, sinds 2005 en ik hoop 'em nog lang te mogen hebben.
Daarnaast nog wat auto's van m'n ex en m'n vrouw:
Mazda 323F 1.6GLX 1990. Rood, van 1998-2003
Volvo S40 1.9TD Europa 1997. Donkerroodmetallic, van 2004-2005
Volgende wensen? Ooit nog eens een N600 erbij als leuk klein klassiekertje. Doordat deze auto van vroeger uit constant is blijven hangen denk ik dat ik sindsdien onbewust altijd een voorkeur voor Honda heb gehad. Als normale auto zou ik niet ontevreden zijn met de huidige Accord, maar hoop dit nog zo lang mogelijk uit te stellen.