Aanschaf van een motor

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Katana

Post by Katana »

Aiyoku wrote:

Probeer het volgende keer tussen het Cirquit en Texaco :D

Derde legertent rechts! :lol: :lol: :lol:
VTECRob

Post by VTECRob »

Genoteerd :thumbs: :lol:
CWATR

Post by CWATR »

17 mei theorie , 30 mei AVB en AVD weet ik nog niet... :o ops:

Ik hoop dat ik alles in 1 keer kan halen.

Daarna proefrijden op een Kawasaki Er-6F.... :roll:

De BMW F800S lijkt me ook erg leuk. Geen kettingsmeergedoe in ieder geval.
CWATR

Post by CWATR »

Misschien wel leuk. Update....heb dus AVB en theorie...geen probleem. Moet ik verdomme 2,5 maand wachten voor m'n AVD :cry: .
Kost me weer een hoop geld extra want je wilt in de tussentijd toch rijden en scherp blijven :o ops:

Nog meer verdiept in het huidige motorenbestand (zo'n beetje elk motorblad van de laatst 5 maanden doorgespit) en godsakker wat vindt ik eigenlijk toch veel mooi:

BMW F800 , Kawa Z750, Honda Hornet 600/900 , Triumph thruxton ...jawel, er is in die paar maanden een erg brede smaak ontwikkeld. Van caferacer tot tourmotor; ik vindt verdomme alles prachtig en dat maakt een keuze maken errug moeilijk.

Maarrrr....het lijkt er op dat het een Hornet gaat worden. Da's immers een Honda 8) Ben er nog niet helemaal uit of het een 600 of 900 gaat worden. Een hele berg koppel lijkt me geweldig maar een lichtgewicht als past wellicht beter bij de 600 uitvoering.

Work in progress dus.

groeten.
ATR#11

Post by ATR#11 »

CWATR wrote:

Maarrrr....het lijkt er op dat het een Hornet gaat worden. Da's immers een Honda 8) Ben er nog niet helemaal uit of het een 600 of 900 gaat worden. Een hele berg koppel lijkt me geweldig maar een lichtgewicht als past wellicht beter bij de 600 uitvoering.

Work in progress dus.

groeten.

Als ik jou was zou ik voor de 600 gaan. Is al een geweldige machine om mee te rijden. En is net ff handelbaarder dan een 900. En als je een beetje gewent bent en je kunt een beetje sturen kun je met een hornet geweldig leuk spelen.

GReetzzzzzzzz
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

17 mei theorie , 30 mei AVB en AVD weet ik nog niet..

ik:
Theorie, gehaald!
AVB, gehaald!
AVD, 11 aug........
HaRdCoRe-WeZ

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Mooi, nog meer motorrijders (in spe dan wel) hierzo. CB900F Hornet blok stamt af van het blok wat in mijn Fireblade zit. De ideale oplossing (denk ik) tussen sportief rijden maar ook touren.

Als je niet weet wat je wilt kopen, is er maar 1 oplossing: Proefrijden.

En dan niet een kwartiertje sturen, maar gewoon een uur of anderhalf ofzo.

Er is vast wel iets wat bij je past, en wat je helemaal het einde vind. Enneuh, gewoon kopen wat je zelf mooi vind, en niet naar de buurman kijken.
Image
genesis

Post by genesis »

Nou dan kunnen we tenminste eens naar een circuitdag met de motor en diekosten dan voor en hele dag beduidend minder dan een dag met de auto! 8)

Genesis
Katana

Post by Katana »

Maar mis je de chicane heb je ook sneller schade..
genesis

Post by genesis »

AIYOKU wrote:Maar mis je de chicane heb je ook sneller schade..

Die mis je met de motor niet zo gauw, want je houdt meer marge! (geen kreukelzones he 8) )

Genesis
CWATR

Post by CWATR »

Ik heb dus eindelijk sinds 3 dagen m'n A-tje. Tjakka! Heb d'r inmiddels 500km met m'n Honda Hornet S opzitten. Is inderdaad een lekker stuurmachientje en voorlopig snel zat. :roll:

Wat gaat zo'n motor dan toch veeeeeel sneller dan een auto. :shock:

groeten.
wolfRacing

Post by wolfRacing »

je kunt het beter anders bekijken kwa motor kopen wat wil je ervoor kwijt en wil je racen of gewoon lekker toeren?

m'n opa heeft een kawasaki zx6r 92 geloof ik met zeer weinig km's geloof ik , te koop :wink:

m'n vader heeft een cbr 600 te koop -> klik
Locked