ITR zoekende

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
VTECRTY

ITR zoekende

Post by VTECRTY »

Zal me gelijkeven voorstellen,weet dat dat eigenlijk op een ander topic hoort maar heb gelijk even wat vragen. Mijn naam is Robert en woon in de buurt van Groningen. Ben 27 jaar en mijn eerste autootje was een honda cicic 1.5 16v uit 89,daarna nog een astra gsi gehad 2.0 16v uit 94. Maar ben nu al weer een tijdje op zoek naar een ITR,vind ze hier in nederland nog vrij aan de prijs dus een beetje aan het zoeken in duitsland. laatst ben ik achter een witte aan geweest uit 02-98 maar dat was niet wat het wezen moest koppeling drukgroep was niet meer goed en schakelen ging behoorlijk beroerd,en had links en rechts voor wat schade gehad. Vandaag weer achter 1 aan geweest,een zwarte uit 08-98. Zag er heel netjes uit geen schade zo te zien geen deuken en netjes in de lak. van binnen zag het er ook heel strak uit,stoelen perfect,stuurtje niet versleten matjes nog strak,en heeft 101K op teller staan. en even stukje gereden en alles werkte prima,alleen met achteruit rijden gaf ie links en rechts voor een tik,het leken niet de homokineten te zijn,maar die jongen had als ik het goed van hem begreep nieuwe veerschotels eronder gemonteerd of anders wat begreep het niet helemaal,en hij zei dat dat het getik was en even moest gestelt worden. JULLIE hier mischien bekent mee??? En ik vroeg hem over het olie verbruik en zei dat ie 1 liter op 1000 km normaal voor dit type ITR is,weet nou niet hij deze nou bedoelde. maar naar mijn mening is dat toch veel te veel. Zou dit wat zijn of toch nog verder zoeken,en is zo n olie probleem een beetje normaal op te lossen... Alvast bedankt...
wilco

Post by wilco »

Ik kan je nog niet veel vertellen maar oliegebruik blijkt nog al wel eens voor te komen bij deze motoren, Honda geeft zelf op dat 1 op 1000KM nog net binnen de grenzen ligt.
Ik zelf vind het niet normaal, 1 op 4 á 5000KM met een vrij pittige rijstijl die veelvuldig in de hoger toeren zit kan normaal zijn.

Koppelingsplaten/drukgroep wil het nog wel eens eerder begeven, vooral de veren in de koppelingsplaten slijten uit hun zitting.

Voor de rest zijn er weinig problemen bekend , behalve de ophanging zal het wat zwaarder hebben met een straatcoureur.

De rest moeten de andere kenners het maar zeggen want die rijden langer een ITR.

En trouwens welkom hier!!
HONDA

Post by HONDA »

Mijn wagen verbruikt niets op 5000 km. Ik heb in drie jaar nog nooit van te voren olie hoeven bijvullen dus met 1 liter op 1000 km heb je in mijn ogen een slecht blok of je bent flink aan het boenderen geweest.

Overigens welkom Robert...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

1 op 1000 is absoluut NIET normaal.
Op het circuit mag hij dat wel gebruiken maar op straat moet het zoiets zijn wat wilco omschreef.
Die van VTECCIE is een uitzondering. Dat ding is perfect!
vtecmoon

Post by vtecmoon »

goedkoop is duurkoop...
DC2

Post by DC2 »

VTECCIE wrote:Mijn wagen verbruikt niets op 5000 km. Ik heb in drie jaar nog nooit van te voren olie hoeven bijvullen dus met 1 liter op 1000 km heb je in mijn ogen een slecht blok of je bent flink aan het boenderen geweest.

Overigens welkom Robert...

Dit is ook mijn ervaring met de itr. Nu ruim 2,5 jaar in mijn bezit en nooit hoeven bij te vullen.
VTECRTY

Post by VTECRTY »

Je kunt natuurlijk moellijk van te voren zien of ie olie verbuikt of niet,ja dan kan er een blauwe of wittte pluim achter aan blijven hangen,maar heeft ie dat niet kan het ook veel olie verbruiken dat vind ik altijd een gok.ik ga gewoon verder met mijn zoektocht,probeer er geen haast klus van te maken.en hopen dat ik gauw een goeie vind. dan laat ik het hier nauurlijk gelijk weten. nog even jullie mening... een zwarte of een witte?
Bedankt voor de reacties...

h
DC2

Post by DC2 »

VTECRTY wrote:nog even jullie mening... een zwarte of een witte?

NH-0 oftewel wit! :D 8)
wilco

Post by wilco »

Een zwarte kun je zeer goed poetsen dat je ook echt resultaat/glans ziet op een witte is de glans wat moeilijker te zien.

Gewoon je eigen gevoel volgen.

Tja oliegebruik......of je moet de auto eerst 5000KM proefrijden dan weet je of hij veel of weinig verbruikt.
Maar de B18 blokjes willen met en (te) lange slag wel eens wat olie verbruiken , vooral op hoge toeren en verkeerde olie.

Die van mij heb ik nihil moeten bijvullen , paar cc'tjes maar bij mij gaat de olie er elke 4 á 5000KM eruit.
HONDA

Post by HONDA »

VTECRTY wrote:een zwarte of een witte?

Witte zijn sneller heb ik wel eens gelezen op HT... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
itr-1895

Post by itr-1895 »

geel! :stoer:
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Ik heb een rode. Dus....
vtecmoon

Post by vtecmoon »

Gaat er toch om wat jij mooi vindt, niet wat wij mooi vinden?
Katana

Post by Katana »

Volsynt. motor olie, ik gebruik Castrol.

Zwart is mooi, maar een Type-R komt in het wit het best tot z'n recht.

Over smaak valt niet te twisten!

Welkom BDW!
mr. X

Post by mr. X »

Ik vind rood (sorry ITR897) niet mooi staan op een ITR. Geel is écht exclusief en alleen daarvoor zou ik hem graag rijden. Afgezien daarvan is het een mooie kleur maar zwart of wit vind ik mooier.
Kijkend naar de exclusiviteit van de auto die je gaat rijden, de geschiedenis ervan, en de gedachte er achter zou de championship white eigenlijk een betere keus zijn. Ook zie je er stukken minder poets kringen op.
Klote nadeel is, mocht je ooit iets willen laten spuiten je het amper in de goede kleur krijgt...

Vind dat de ITR in het wit een betere verhouding heeft. Als ik af en toe naar de achterkant kijk, lijkt het ofdat er iets niet klopt. Heb dat bij wit veel minder. Denk dat dit komt omdat de rode achterlichten en het rode logo er veel meer uitspringen bij wit...

maargoed, het blijft je eigen persoonlijke smaak.
baRt

Post by baRt »

hey gaskleppie.. mijnes verbruikt ook niks... Sander zelfs al over gebeld, want moest ff bevestiging hebben... hahahahaaa... vond het gewoon ENG...

hoe dan ook, wit of zwart omdat die kleuren het mooiste zijn, geel vanwege de uber-extreme-exclusiviteit...
VTECRob

Post by VTECRob »

Ik hoef nooit olie bij te vullen...
Zelfs zaterdag na een dag op het circuit, praktisch geen druppel verbruikt...
JDMTEG

Post by JDMTEG »

mr. X wrote:Ik vind rood (sorry ITR897) niet mooi staan op een ITR.

Oorspronkelijk was de rode kleur van mijn ITR ook niet mijn eerste keus.

Toen we (ik en mijn vrouwtje) in 2000 op het autosalon in Brussel waren en we de ITR zagen staan (in het rood weliswaar) waren we onmiddelijk weg van deze wagen. Ik had op dat moment pas een Mondeo van 1 jaar oud. Onmiddelijk hebben we daar een verkoper aangesproken en onderhandelt voor een ITR.

De beslissing was genomen, we namen hem. Toen kwam de beslissing voor de kleur. Ik wou een witte, zij wou een zwarte. Omdat we er niet uit geraakten over de kleur hebben we uiteindelijk dan maar een rode genomen. Eigenlijk maakte op dat moment de kleur ons niet veel meer uit, de ITR moest gewoon komen.

Ik wil maar zeggen, is de kleur zo belangrijk? Dat we een ITR hebben, dat vonden we belangrijk.

En uiteindelijk gaat het toch vooral om de techniek bij een Honda. :D
VTECRTY

Post by VTECRTY »

natuurlijk is dat je eigen keuze,maar was gewoon even benieuwd. die zwarte die ik het laatst heb bekeken gaat toch maar niet door,het koelvloeistof reservoir was ook onder het minimale dus ook niet helemaal fris lijkt me.straks de koppakking ook nog lek.
Locked