schakelen
-
- Posts: 48
- Joined: Wed Feb 15, 2006 11:27 pm
schakelen
hallo, ik rijd met een ctr van 2004 ( foto's komen nog om dit forum )
maar ik heb een probleem...
als ik hem in toeren jaag en ik zit in het v-tec gebied ... dan kraakt men versnellingsbak als ik van 2de naar derde schakel ...
weet iemand hier waar het aan kan liggen ... hij heeft het alleen als ik hoog toerig rijd en alleen van 2de naar derde... ?
maar ik heb een probleem...
als ik hem in toeren jaag en ik zit in het v-tec gebied ... dan kraakt men versnellingsbak als ik van 2de naar derde schakel ...
weet iemand hier waar het aan kan liggen ... hij heeft het alleen als ik hoog toerig rijd en alleen van 2de naar derde... ?
baRt wrote:synchro's beginnen gaar te worden... als het goed is heeft ie ook wel wat kuren met terugschakelen van 3 naar 2?
hoeveel heeft je auto gelopen, want een 2 jaar oude auto met synchro problemen (als het dat is natuurlijk) is wel erg snel. Of er is ... minder netjes mee omgegaan...
valt nog onder de garantie??? laten checken!!
-
- Posts: 48
- Joined: Wed Feb 15, 2006 11:27 pm
ja maar de auto is een 2de hands wagen dus telt die garantie dan nog in mijn garage ?? of alleen in de garage waar de wagen voor de eerste maal is gekocht?? en de auto heeft nu 30 000 km ... ik heb geen idee hoe ermee is omgegaan ik probeer er nu op te letten om eerst de motor warm te laten worden voordat ik hem in toeren jaag ... wat kosten eigenlijk van die olietemperatuur meters zo ???
alvast bedankt zal is eens luistere achter de garantie
alvast bedankt zal is eens luistere achter de garantie
silversmoke wrote:ja maar de auto is een 2de hands wagen dus telt die garantie dan nog in mijn garage ?? of alleen in de garage waar de wagen voor de eerste maal is gekocht?? en de auto heeft nu 30 000 km ... ik heb geen idee hoe ermee is omgegaan ik probeer er nu op te letten om eerst de motor warm te laten worden voordat ik hem in toeren jaag ... wat kosten eigenlijk van die olietemperatuur meters zo ???
alvast bedankt zal is eens luistere achter de garantie
Zolang de auto jonger is als 3 jaar en hij zijn beurten bij een dealer heeft gehad hoor je gewoon garantie te hebben op dit soort problemen.
Meters en zo kan je zo duur maken als je zelf wil.
slydawg wrote:
Zolang de auto jonger is als 3 jaar en hij zijn beurten bij een dealer heeft gehad hoor je gewoon garantie te hebben op dit soort problemen.
Meters en zo kan je zo duur maken als je zelf wil.
Hij hoeft zelfs niet bij de dealer voor onderhoud zijn geweest, om fabrieksgarantie te hebben...
Alleen bv als de CTR te veel toeren heeft gedraaid kunnen ze dat uitlezen bij de dealer. Heb daar ooit een schrijven over gelezen. Dit om sterk te staan bij dit soort zaken....
BugsM wrote:slydawg wrote:
Zolang de auto jonger is als 3 jaar en hij zijn beurten bij een dealer heeft gehad hoor je gewoon garantie te hebben op dit soort problemen.
Meters en zo kan je zo duur maken als je zelf wil.
Hij hoeft zelfs niet bij de dealer voor onderhoud zijn geweest, om fabrieksgarantie te hebben...
Alleen bv als de CTR te veel toeren heeft gedraaid kunnen ze dat uitlezen bij de dealer. Heb daar ooit een schrijven over gelezen. Dit om sterk te staan bij dit soort zaken....
Oke, maar kunnen ze het dan niet weigeren, omdat het niet bij een dealer in onderhoud is geweest?
Te veel toeren wordt idd opgeslagen, maar dat gebeurt alleen als je verkeerd schakelt, 6-3 ipv 6-5 en de motor overleeft het.
Dus niet als je ff de toerenbegrenzer in gaat.
Even de ecu resetten voordat je em naar de dealer brengt dan.
-
- Posts: 48
- Joined: Wed Feb 15, 2006 11:27 pm
slydawg wrote:BugsM wrote:slydawg wrote:
Zolang de auto jonger is als 3 jaar en hij zijn beurten bij een dealer heeft gehad hoor je gewoon garantie te hebben op dit soort problemen.
Meters en zo kan je zo duur maken als je zelf wil.
Hij hoeft zelfs niet bij de dealer voor onderhoud zijn geweest, om fabrieksgarantie te hebben...
Alleen bv als de CTR te veel toeren heeft gedraaid kunnen ze dat uitlezen bij de dealer. Heb daar ooit een schrijven over gelezen. Dit om sterk te staan bij dit soort zaken....
Oke, maar kunnen ze het dan niet weigeren, omdat het niet bij een dealer in onderhoud is geweest?
Nee...
Mits je aan kan tonen dat ie altijd zijn reguliere onderhoud heeft gehad. Maar dit hoeft helemaal niet bij de dealer te gebeuren...
Uiteraard ben ik wel van mening, dat als je niet zelf het onderhoud doet, je auto met fabrieksgarantie, gewoon naar de dealer moet brengen...
Waarom? (voorbeeldje kort door de bocht) Stel er is een defect, wat je zelf niet opmerkt, maar de dealer wel. Een goede dealer zal dat melden aan je, en het onderdeel vervangen onder fabrieksgarantie...
Zo zijn er veel meer redenen te bedenken, om je jonge honda naar de dealer te brengen...
Joanne wrote:Oh.. dus wat als ik verkeerd terug schakel... en ik laat het gaan???
Dussse stel ik wil van 4 naar 5 en ik zet hem perongeluk in zn 1 ofzo....?
Dan gaat je motor kaboem! en kan je het weggooien.
Dit misschakelen is al enkele ctr rijders overkomen met alle gevolgen van dien.
vb. bestuurder reed 180km/h in 5, wou terug naar 4 maar gooide hem in z'n 2. :shock: