Mijn eerste kleine beurt bij een dealer

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
autodre

Mijn eerste kleine beurt bij een dealer

Post by autodre »

213 euro....INC 2 nieuwe pollenfilters en achterbumper afstellen....

Moet zeggen nette prijs, en nu pas weer over 1 jaar of 20.000KM....

Erg tevreden over deze prijs....

Andre
slydawg

Post by slydawg »

Mijne was 39euro....excl. pollenfilters, olie en oliefilter.
roblom

Post by roblom »

mjah blijf 213 hoe dan ook een flink bedrag vinden, zeker voor een kleine beurt.

En de grote beurt sla je gewoon over dan ofzo?
autodre

Post by autodre »

roblom wrote:mjah blijf 213 hoe dan ook een flink bedrag vinden, zeker voor een kleine beurt.

En de grote beurt sla je gewoon over dan ofzo?

Nee, interval is om de 20.000 een beurt(of 1 jaar) klein groot klein groot etc...
autodre

Post by autodre »

slydawg wrote:Mijne was 39euro....excl. pollenfilters, olie en oliefilter.

Tja, dan doe je het zeker zelf...Niks voor mij, zeker niet met die warmte...En bumper zit er weer tiptop op...

Oh en hij was gewassen/zogen
roblom

Post by roblom »

Naar mijn weten is de interval van bijvoorbeeld je motorolie 6 maanden.
autodre

Post by autodre »

roblom wrote:Naar mijn weten is de interval van bijvoorbeeld je motorolie 6 maanden.

Nope...Mag wel natuurlijk, maar hoeft niet.....Olie elke 20dkm/1 jaar
BugsM

Post by BugsM »

roblom wrote:Naar mijn weten is de interval van bijvoorbeeld je motorolie 6 maanden.

Dat was vroeger met die crx etc zo....

Tijd gaat vooruit.... 8)
roblom

Post by roblom »

Mjah maar waarom staat dat dan in de 'Maintenance Schedule' die is niet bepaald van 'vroeger' te noemen.
slydawg

Post by slydawg »

autodre wrote:

Tja, dan doe je het zeker zelf...Niks voor mij, zeker niet met die warmte...En bumper zit er weer tiptop op...

Nee hoor, ivm garantie moet het door de dealer worden gedaan anders doe ik het idd zelf.
En wassen en stofzuigen wil ik niet dat ze doen.
autodre

Post by autodre »

slydawg wrote:
autodre wrote:

Nee hoor, ivm garantie moet het door de dealer worden gedaan anders doe ik het idd zelf.
En wassen en stofzuigen wil ik niet dat ze doen.

waarom dan geen olie/oliefilter? maar ja hoe dan ook in ben tevree. 200 euro en dan voor een heel jaar weer klaar vind ik okee :)
slydawg

Post by slydawg »

Olie en oliefilter lever ik zelf aan en de oude voer ik zelf weer af.
En tussen beurten door wordt de olie en olie filter ook nog div. keren ververst.
eteuben

Post by eteuben »

slydawg wrote:En wassen en stofzuigen wil ik niet dat ze doen.

Nee inderdaad, zelfde bij mij. Laten ze maar zorgen dat ie technisch/motorisch nagekeken word en goed in orde is!

Het mag dan een extra service zijn, maar ik heb er niet om gevraagd! Wassen en stofzuigen doe je bij een nieuw af te leveren auto, meer niet!

Ps.
Filters worden meestal vervangen om het vervangen (en zijn prijskaartje), ook als dat helemaal nog niet nodig is! Klant betaalt toch wel.
autodre

Post by autodre »

eteuben wrote:
slydawg wrote:En wassen en stofzuigen wil ik niet dat ze doen.

Nee inderdaad, zelfde bij mij. Laten ze maar zorgen dat ie technisch/motorisch nagekeken word en goed in orde is!

Het mag dan een extra service zijn, maar ik heb er niet om gevraagd! Wassen en stofzuigen doe je bij een nieuw af te leveren auto, meer niet!

Ps.
Filters worden meestal vervangen om het vervangen (en zijn prijskaartje), ook als dat helemaal nog niet nodig is! Klant betaalt toch wel.

Filter was wel nodig....Was benieuwd of ze een hoop 'onzin' dingen erbij zouden doen....Maar gelukkig niks van dat alles (geen remblokken bijv die nog genoeg 'hebben')

Maar idd dan wel weer voor 2 euri ruitenvloeistof...Ach ja...

Oh en dat wassen, wist niet dat ze dat zouden doen....
eteuben

Post by eteuben »

autodre wrote:Filter was wel nodig....Was benieuwd of ze een hoop 'onzin' dingen erbij zouden doen....Maar gelukkig niks van dat alles (geen remblokken bijv die nog genoeg 'hebben')

Met mijn weinige km's is een luchtfilter vervangen eigenlijk overbodig, zeker eens per jaar. Toch standaard een nieuwe, want een verspilling in feite.
En ruitenvloeistof is een hele makkelijke. Die had ik bij mij bijgevuld (ook niet op bon), maar mijn ouders auto ook tot de nok bijgevuld (wel 1 liter op bon). Onmogelijk zei ik, toen is de bon herschreven.
autodre

Post by autodre »

eteuben wrote:
autodre wrote:Filter was wel nodig....Was benieuwd of ze een hoop 'onzin' dingen erbij zouden doen....Maar gelukkig niks van dat alles (geen remblokken bijv die nog genoeg 'hebben')

Met mijn weinige km's is een luchtfilter vervangen eigenlijk overbodig, zeker eens per jaar. Toch standaard een nieuwe, want een verspilling in feite.
En ruitenvloeistof is een hele makkelijke. Die had ik bij mij bijgevuld (ook niet op bon), maar mijn ouders auto ook tot de nok bijgevuld (wel 1 liter op bon). Onmogelijk zei ik, toen is de bon herschreven.

Ja idd, bij mij het filter dus niet vervangen....Kon nog mee...Ach ja, zo heeft iedere dealer zijn 'geintjes'

Welke olie hebben jullie eigenlijk erin?
Gangaran

Post by Gangaran »

Ik vind dat ook iedere keer weer vervelend. Altijd zo'n 2 tot 3 euro in rekening brengen voor ruitenwisservloeistof terwijl ik het altijd zelf bijvult. Inderdaad van te voren zeggen dat, dat niet nodig is.
wilco

Post by wilco »

Bij mijn dealer geen last van.
Katana

Post by Katana »

Ik ook geen problemen mee
HondArd

Post by HondArd »

Ruitensproeiervloeistof maak ik zelf, dus tegen dat 'ie voor een beurt weggaat zit 'ie weer vol.
Locked