onderdelen bestellen voor ATR, is dat nou zo moeilijk ??!!
onderdelen bestellen voor ATR, is dat nou zo moeilijk ??!!
Ben ik met een bevriende automonteur alles aan mijn Accord aan het vervangen, krijgen we steeds weer met moeilijkheden te maken, wat betreft de bestelling van diverse onderdelen !! Het begon al bij de spanrollen van de distributie riem en ballans riem ..... verkeerde geleverd. deze weer terug gebracht, ow sorry hoor, maar toch zouden dit ze moeten zijn, volgens onze computer ..... nou nee hoor, echt niet. eindelijk na een dag de juiste te hebben gekregen, hebben we de verkeerde remblokken !! die weer terug gebracht ..... wachten, jepp !! effe 3 uurtjes wachten en dan worden ze in dit filiaal af geleverd. die eindelijk gekregen, krijgen we weer verkeerde remschijven !! 4 gaats.
nou beweren ze, dat de remschijven gelijk zijn als die van de Accord v6 ??!! die krijgen we morgen dan weer geleverd. ben benieuwd ......
is dit nou echt zo'n lastige auto om te onderhouden ?? als het om de juiste onderdelen gaat dan ?? als ik de hele topic van dealer verhalen lees, dan schijnen er meer last van te hebben. en zelfs, dat de dealers er zelfs de verkeerde delen op monteren ??
nou beweren ze, dat de remschijven gelijk zijn als die van de Accord v6 ??!! die krijgen we morgen dan weer geleverd. ben benieuwd ......
is dit nou echt zo'n lastige auto om te onderhouden ?? als het om de juiste onderdelen gaat dan ?? als ik de hele topic van dealer verhalen lees, dan schijnen er meer last van te hebben. en zelfs, dat de dealers er zelfs de verkeerde delen op monteren ??
Ik vind, nog maals, dat een 'gewone' honda garage te weinig verstand van zaken heeft wat betreft een ITR, ATR, of CTR. Toen ik één keer mijn ITR naar de honda garage bracht in Den Bosch, hebben ze hier verkeerde versnellingsbak olie in gedaan terwijl ik er nog duidelijk bij hebt gezegt dat ze MTF2 olie moesten gebruiken. Ik kwam hier achter nadat ik bij TCC nog een keer de vloeistof moest laten vervangen, die constateerde dat hij te dun was...
Mijn mening is dan ook dat je met zo'n auto echt naar een 'speciaal' zaak moet gaan zoals TCC. Die al meerdere van deze auto's hebben onderhouden.
Ik rij iedere keer dat er iets moet gebeuren aan mijn auto 100 km naar hun toe. Puur omdat ik hun wel vertrouw en die dealer niet...
Morgen weer trouwens...
Mijn mening is dan ook dat je met zo'n auto echt naar een 'speciaal' zaak moet gaan zoals TCC. Die al meerdere van deze auto's hebben onderhouden.
Ik rij iedere keer dat er iets moet gebeuren aan mijn auto 100 km naar hun toe. Puur omdat ik hun wel vertrouw en die dealer niet...
Morgen weer trouwens...
mr. X wrote: Ik kwam hier achter nadat ik bij TCC nog een keer de vloeistof moest laten vervangen, die constateerde dat hij te dun was...
.
Hmm tijd voor een goede dealer op zoeken dan want hier in Emst weten ze waar ze over praten.
En TCC vertrouw ik niet aan mijn ITR toe, bestellen en leveren doen ze zeer goed maar dit is nu al de zoveelste geintje wat ik tegenkom op mijn ITR wat daar gemonteerd is.Bijv. afgelopen Vrijdag die losse moer als montage in je carterpan......Robert Jan vlak ik niet uit maar ..wat ik gezien heb ..nee>>liever mijn eigen Dealer!
Ik ben blij, dat ik een goede vriend heb, die een goede monteur is, en zeer naukeurig te werk gaat. in zijn garage hangen meer gereedschappen, als bij de meeste garages waar ik ben geweest !! zonder hem, had dit me bij de dealer dubbel zo veel geld gekost als nu. dus voor mij geen dealer of bedrijf meer. en leuker nog, hij heeft jaren voor Honda gewerkt !!
-
Mijn ervaring bij de dealer is ook niet geweldig. Aangezien ik de ATR heb gekocht met een half jaar garantie heb ik tot nu toe het onderhoud door hun laten doen, maar je moet ze zelf erop wijzen waar de technische problemen zitten. Indien je verstand van zaken hebt, kun je 100x beter zelf gaan sleutelen.
Tot voorheen ook nog geen problemen gehad bij Honda Verhagen. Ook spanrol,aut. spanner, distr. riem, balansriem ed. waren juist en op tijd aangeleverd tijdens m'n laatste grote beurt. En een monteur die veel verstand heeft van autotuning en weet waar die mee bezig is.
Wel zeiden ze dat spanrol en automatische spanner vervangen onnodig was omdat dat nog nooit was voorgekomen. Maar op aanraden van Ivo en Frans toch maar gedaan, en jongens, bedankt, de ratel is verdwenen. Kostte wel wat, maar dan heb je ook wat...............een lege portemonnee :cry:
Wel zeiden ze dat spanrol en automatische spanner vervangen onnodig was omdat dat nog nooit was voorgekomen. Maar op aanraden van Ivo en Frans toch maar gedaan, en jongens, bedankt, de ratel is verdwenen. Kostte wel wat, maar dan heb je ook wat...............een lege portemonnee :cry: