Ik wilde vanavond mijn nieuwe radiobak erin zetten dat je dan die lelijke opnening niet meer ziet maar krijg die oude er met geen mogelijkheid uit. is hier een trucje voor? en mijn shiftboot is ook los geraakt van al het getrekt en geduw!
Nou ik heb laatst mijn bakje vervangen en het was geen pretje. Bij de shiftboot valt het mee, maar om de twee schroeven los te krijgen, moet je echt handig zijn. Je moet de hele console eruithalen om het bakje te verwijeren. Ik heb de fout gemaakt om de kabel van mijn airco los te maken, nouuuuuu. Deze zit onder spanning, dus was ook weer lastig om deze terug te plaatsen. Advies, neem een halve dag vrij om het te doen. Het is wel de moeite waard, ben wel blij met het resultaat. (Ik zie helaas wel een ruimte tussen het bakje en mijn radio).
Zo de klus is geklaart was niet heel makkelijk maar was binnen anderhalf uur klaar. Miquel nog bedankt voor de mailtjes!. Nu nog even wachten op mijn nieuwe Headunit en dan is het weer klaar.
Hele nette bak maar die ik heb gekocht ziet er zo goed als zelfde uit en ik heb geen last van grote naden ofzo alleen is hij zwart maar dat boeit me niet. Verder heb je een hele mooie CTR!
Gangaran wrote:Advies, neem een halve dag vrij om het te doen.
Moest m'n baas dit lezen werd hij zot een halve dag om bakje te verwijderen :lol: :wink:
Nu die namaakbakjes kan je in elke speciaal zaak kopen , ook bij ons maar ik heb al dikwijls gemerkt dat er een serieus kwaliteitsverschil in zit tussen de verschillende merken ...
Een goede raad probeer eerst of je het mag zien alvorens je het moet kopen ... ik spreek uit ervaring er zit ook rommel tussen :!:
Het bakje heb ik gekocht bij Car Sound Centre in Valkenswaard (Honda betaalde hem toch :-) ), de kleur is hetzelfde als de gewone civic en is dus donkerder (meer goud/zilver) als de Type-R.
Ik heb hem zelf overgespoten en je ziet bijna niks van kleurverschil.
Ja het resultaat is wel mooi, maar de twee moeren die los moet maken, dat is pas een ramp. Je moet echt geduld hebben. Ik had hiervoor ook zo'n lelijk zwarte bakje. Ik had de mijne trouwens gewoon bij de dealer gekocht voor 28 euro dacht ik.
Het losschroeven is wel een rotwerk daarvoor moet je bijna je hele middenconsole eruit halen om er fatsoenlijk bij te kunnen maar die schroeven hoeven gelukkig niet meer terug.