BC Spec 3 monteren was een ramp!

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
MikeEp3

BC Spec 3 monteren was een ramp!

Post by MikeEp3 »

Ik zou graag willen weten of het bij meer uitlaatsystemen voorkomt dat de ophangbeugel echt helemaal niet klopt. BIj mijn uitlaat was dit een losse beugel die helemaal niet paste waardoor hij nu tijdelijk maar aan 1 hanger in de rubber hangt. Graag hierover wat ervaringen ofzo.
Nyther

Post by Nyther »

Kan best, is dat zo lastig om even te herlassen dan?

Ik heb mijn catback 2,5cm moeten inkorten! Dat is ff kloter als een beugeltje wat niet overeen komt :(
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Nee is niet lastig maar wel als ik geen lasapparaat bij de hand heb he. Verder komt hij tegen de front sway bar aan lijkt het wel bij achteruitrijden en soms bij stoplicht maarja ff verder lezen op forums erover misschien ook andere sway-bar halen.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

jeetje wat vervelend zeg...
ik had gelukkig helemaal geen problemen...Tanabe = perfect fitment...zowel de ophanging als de cat...steekt niks uit en valt precies in de vorm van de achterbumper.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Nu jullie het toch hebben over slecht passende uitlaten. Die van mij bijvoorbeeld, HKS, past perfekt. Maar hebben jullie ook problemen als je een short shifter plaatst, dat die tegen je uitlaat trilt? Zo ja, welke oplossing hebben jullie daarvoor?
mr. X

Post by mr. X »

heb mij laten vertellen dat je bij de itr gewoon geen short shifter moet monteren omdat deze standaard al heel erg goed is. Door de schakeltijd nog eens te verkorten loop je kans dat je zo snel schakelt dat de bak het niet bij houdt en je daardoor iets kapot kan trekken.

moet nog wel even zeggen dat mijn invidia een stuk te lang was. Op de standaard cat gemonteerd, kwam hij achter tegen de wiel ophanging aan. ik had gelukkig al een cat vervanger gehaald en kon deze nog eens een klein stukje (+- 2 a 3 cm) inkorten, nu is hij perfect.
wilco

Post by wilco »

Mijn Buddy Club Spec III op de ITR past goed , geen problemen, wel is hij iets te lang maar dat word goedgemaakt als ik een ander spruitje met katvervanger ga plaatsen.
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Ach ja moet nu zelf even een beugel maken want als ik nu hard dorr bochten ga hoor ik hem ergens tegen aan gaan.
ITR1689

Post by ITR1689 »

mr. X wrote:
moet nog wel even zeggen dat mijn invidia een stuk te lang was. Op de standaard cat gemonteerd, kwam hij achter tegen de wiel ophanging aan. ik had gelukkig al een cat vervanger gehaald en kon deze nog eens een klein stukje (+- 2 a 3 cm) inkorten, nu is hij perfect.

Als je straks een JDM header plaatst, dan wordt het weer lassen en zagen...
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Image
Image

Buddyclub heeft de fout gemaakt om in de doos een ophangbeugel te doen voor een ander model. Ik hoop zo snel mogelijk een goeie te hebben maar tot dan hangt hij redelijk.
wilco

Post by wilco »

Hoe is het geluid? Bij mij in ieder geval erg hard.
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Bij mij ook wel hard maar niet superhard. Is ongeveer net zo hard als mijn ek4 met CAI en Katvervanger en Invidia cat-back.
Locked