Ervaringen K&N CAI op ATR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
martijn

COLD AIR INTAKE in een CTR

Post by martijn »

Ik weet niet waar ik moet beginnen, ik zal vast alles in de verkeerde volgorde zetten.

Ik heb naar aanleiding van de groupbuy ook zaterdag mijn AEM Cold air intake bij Autobedrijf Koot in laten bouwen.

Na wat vakmanschap van Patrick, helemaal top ingebouwd.
Heb nu wel heel veel ruimte onder de kap over.

Heb van Frans een goede hint gekregen voor de opvulling, DE RESERVEBAND.
:D
Even terug naar de Intake

Jezus waar was ik, ohohohohohohho ja ben er weer

Na de inbouw nog even met Patrick staan kijken naar het meesterwerk
(fotoos volgen zodra ik weet hoe het moet)
en daarna de weg op, geloof me iedereen die zou willen overwegen om een CAI te instaleren, DOEN DOEN DOEN.

Helemaal tegek wat een gave sound.

Met een simpele uitleg:

* Gewoon rijden in geen verschil

* Met het Gas erop HAHAHAHA wat een herrie vooral als het VTEC inschakkelt.

Ben helemaal onder de indruk van de Intake.
Iedereen die twijfels heeft, gewoon doen.

Martijn

P.S. Heel veel Thanx Patrick ( Koot ) en Frans voor alle goede zorgen
HONDA

Post by HONDA »

Dus het doet niet meer als je wat meer geluid geven begrijp ik uit je verhaal?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Voodoo

Post by Voodoo »

VTECCIE wrote:Dus het doet niet meer als je wat meer geluid geven begrijp ik uit je verhaal?

Dat zal blijken uit de dyno-runs....
Katana

Post by Katana »

De auto's hebben op gevoel wel een soepeler midden gebied gekregen en een harder eindschot. Reageren sneller op het gas.

Dit merk je pas na een tijd als je aan het "machine geweer" geluid gewend bent. De motor zal er ook even aan moeten wennen en "los komen".

Maar de dyno-runs volgen... augustus wellicht?
slED9e

Post by slED9e »

mwoah, na al deze positieve gevoelservaringen heb ik nu ook maar een bestelling geplaatst..hopelijk heb ik hem ook snel :D
Voodoo

Post by Voodoo »

slED9e wrote:mwoah, na al deze positieve gevoelservaringen heb ik nu ook maar een bestelling geplaatst..hopelijk heb ik hem ook snel :D

Je zal geen spijt krijgen 8)
ITR1689

Post by ITR1689 »

VTECCIE wrote:Dus het doet niet meer als je wat meer geluid geven begrijp ik uit je verhaal?

Verwacht er niet teveel van. Jullie hebben nieteens geprobeerd de resonatiekast te verwijderen en de stock intake te houden.
Naar mijn mening is de buis te lang voor hoge toeren, maar wel goed voor middentoeren.
Ben wel benieuwd naar de dynorun, maar wel een direct swap vergelijking, anders heeft het weinig zin.
IvoG

Post by IvoG »

Dat roept iedereen, maar niemand heeft het er voor over. :idea:
ITR1689

Post by ITR1689 »

OK, ik wil het wel doen. Ik heb nu een short ram met K&N filter, dus het is heel makkelijk te verwisselen. Ik ga terug naar stock intake, maar ik heb nog een stock filter nodig. De resonator onderin zet ik niet terug.

Ik hoor het wel wanneer de volgende dyno day is.
martijn

bevindingen AEM

Post by martijn »

:razz:

Na wat leuke ritjes te hebben gereden met het nieuwe filter, ben ik nog meer sprakeloos van de Intake.

Na een paar keer "met warme motor " te hebben genoten, en veel mensen te hebben laten schrikken, heb ik echt het idee dat het niet alleen herrie is. P.s. niet express laten schrikken :o ops:

Volgens mij heb ik meer trekkracht in het midden gebied en een krachtiger eind schot. Zij is feller en scherper als eerst.

En ohohohoho wat is het gaaf om van stilstand in een keer naar 130 km/uur te gaan ( 3de versnelling )

Ik begrijp ook wel dat het geluid meedraagt aan het idee power, maar ik voel dat er ook echt motorisch iets is verandert.

Maar zij gaat steeds beter klinken " de Intake " moet echt even loskomen

Martijn
Gangaran

Post by Gangaran »

Hmmm, misschien moet ik ook binnenkort eentje bestellen. Heb laatst tegen een Porsche 944 duidelijk laten zien dat je niet zomar een CTR moet uitdagen. Toen de VTEC aansloeg, was hij weeeeeeeegggg.
MPG

Post by MPG »

Na het installeren van de K&N CAI heb ik het gevoel dat mijn ATR iets beter op het gas reageert. Echter in het gebied tussen de 3000 en 4000rpm wil het blok nog steeds wel eens "afwezig" reageren. Door het harde geluid in de VTEC kan ik niet objectief beoordelen of er een duidelijke vermogenswinst is behaald. In september gaat mijn ATR opnieuw de(zelfde) dyno op (met enkele andere aanpassingen), want meten is weten.
Locked