Integra importeren, wat vraagjes
Integra importeren, wat vraagjes
Ik heb wat vraagjes aan de experts hiero.
Ik ben opzoek naar een Integra (type-r) uit japan, vanwege 2 simpele redenen.
1: Ze zijn wat goedkoper (budget zo'n 10K)
2: Ze hebben niet die gekke ronde koplampjes.
Maar ik heb wat vraagjes hierover.
1: Hoe krijg ik hem in nederland APK gekeurd met de enkele koplampen, zijn hier nederlandse versies van te krijgen?
2: Wat voor maat velgen is ideaal onder een itr? (heb een set gram lights in bestelling staan voor m'n huidige celica, maar die wil ik dus veranderen naar een set voor de integra)
Alvast bedankt.
En wie ik ben:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... 6322#26322
Alvast bedankt.
Ik ben opzoek naar een Integra (type-r) uit japan, vanwege 2 simpele redenen.
1: Ze zijn wat goedkoper (budget zo'n 10K)
2: Ze hebben niet die gekke ronde koplampjes.
Maar ik heb wat vraagjes hierover.
1: Hoe krijg ik hem in nederland APK gekeurd met de enkele koplampen, zijn hier nederlandse versies van te krijgen?
2: Wat voor maat velgen is ideaal onder een itr? (heb een set gram lights in bestelling staan voor m'n huidige celica, maar die wil ik dus veranderen naar een set voor de integra)
Alvast bedankt.
En wie ik ben:
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... 6322#26322
Alvast bedankt.
Lampen zullen inderdaad een groot probleem zijn, want volgens mij passen de EUDM lampen niet op een JDM carroserie. Dat kan echt een dealbreker zijn.
Plus dat je uit de UK een typegoedkeuring moet zien te krijgen van een importeur aldaar, want omdat de auto hier niet bekend is zal je meer documentatie moeten overhandigen.
Plus dat je uit de UK een typegoedkeuring moet zien te krijgen van een importeur aldaar, want omdat de auto hier niet bekend is zal je meer documentatie moeten overhandigen.
tja zal wel 96 modelletje zijn dan, maar je kan ook gelijk je lampen openhalen ( bakken ) en de shields vervangen voor bijvoorbeeld die van een europese s2k. Dit zijn vermoedelijk dezelfde shields.
De projectoren zijn in japan namelijk hetzelfde voor de s2k en de itr.
Of je knoeit wat en stop er gewoon stukje staal op van whatever.
De projectoren zijn in japan namelijk hetzelfde voor de s2k en de itr.
Of je knoeit wat en stop er gewoon stukje staal op van whatever.
10k? think again... een goede 98 spec kost je IN JAPAN al een 8k... in engeland op kenteken zo'n 12k... en dat wil je laten doen, want anders kost het je hier godsgruwelijk veel geld en gezeik..
en nee: geen LHD versie van de lampen.
dus je moet de koplampen ombouwen of laten ombouwen... laten doen kost je geloof ik zo'n 500 euro bij dreamcarcompany, maar pin me d'r niet op vast...
hoe dan ook: voor 10k heb je een 96spec (bouwjaar 96 of 97) en das niet echt interessant, omdat je dan alles NET wat minder hebt (voordeel: gewicht is ook net wat minder)
let trouwens ook goed op: in Japan waren veel opties te krijgen als 'factory-delete' opties... wat betekent dat er VEEL JDM ITR's zijn zonder ABS, Airco, Airbags etc...
mja...
of doe wat ik van plan ben: koop hiero een ITR en schroef er de neus later op... scheelt gedoe en je kunt gewoon links blijven zitten. Recht zitten stelt weinig voor, weet ik, been there done that en zow... maar op B-weggetjes is het klote (je kunt niet snel iemand inhalen omdat je niks ziet) en das nou net waar je de fun hebt met een ITR...
en nee: geen LHD versie van de lampen.
dus je moet de koplampen ombouwen of laten ombouwen... laten doen kost je geloof ik zo'n 500 euro bij dreamcarcompany, maar pin me d'r niet op vast...
hoe dan ook: voor 10k heb je een 96spec (bouwjaar 96 of 97) en das niet echt interessant, omdat je dan alles NET wat minder hebt (voordeel: gewicht is ook net wat minder)
let trouwens ook goed op: in Japan waren veel opties te krijgen als 'factory-delete' opties... wat betekent dat er VEEL JDM ITR's zijn zonder ABS, Airco, Airbags etc...
mja...
of doe wat ik van plan ben: koop hiero een ITR en schroef er de neus later op... scheelt gedoe en je kunt gewoon links blijven zitten. Recht zitten stelt weinig voor, weet ik, been there done that en zow... maar op B-weggetjes is het klote (je kunt niet snel iemand inhalen omdat je niks ziet) en das nou net waar je de fun hebt met een ITR...
Een integra hier vind ik simpel gezegt te duur, en zeker met de neusconversie.
96spec boeit me niet veel, ik zal de auto in de zomer amper gebruiken en alleen in de winter/voorjaar/najaar gaan gebruiken. (zomers komt er iets op 2 wielen).
En die b-weggetjes heb je hier zo goed als niet, woon in Rotterdam, dus zo goed als alles is 2baans met 2stroken, dus dat komt ook wel goed. En als het echt vervelend is vind ik er vast wel wat op.
96spec boeit me niet veel, ik zal de auto in de zomer amper gebruiken en alleen in de winter/voorjaar/najaar gaan gebruiken. (zomers komt er iets op 2 wielen).
En die b-weggetjes heb je hier zo goed als niet, woon in Rotterdam, dus zo goed als alles is 2baans met 2stroken, dus dat komt ook wel goed. En als het echt vervelend is vind ik er vast wel wat op.
baRt wrote:waar haal jij 1500 vandaan? nieuwe onderdelen?
prijs zal gebruikt, wellicht lichte beschadigingen etc op ongeveer 2k uitkomen, op de stoep...
ex montage en zo...
Tuurlijk niet nieuw...zoals je zegt, gebruikt en eventueel lichte beschadigingen...incl. tax en dergelijke kom je gauw op 2k ja...
leuk project, maar een beetje kostbaar naar mijn mening... :cry:
welke tax? ze vragen er in engeland 1000 a 1200 engelse ponden voor... das richting de 2k, zeker als je je ophaalritje meerekent...
en zoals ik al heb gezegd: een beetje 'gezonde' itr vind je niet voor cheap geld... ook niet een japanner (ook al gaan ze in japan voor weinig geld, ze moeten deze kant op, in engeland op kenteken (anders ga je dus belachelijk BTW etc betalen bij invoer in NL, bovenop de BPM), dan hierheen en in NL ingevoerd worden.
tenzij je dus een 96/97 model koopt, met de kleinere remmen, ietsjes minder koppel, langere versnellingsbak, 4x114.3 spulleke etc etc enz...
dan blijf je nog bezig met modden, alleen maar om op 98spec te komen...
kost het je uiteindelijk meer.
snelle rekensom:
klein beetje 96er in engeland kost je momenteel 5000 pond. das 7500 a 8000 euro. reken maar 8k voor de veiligheid. 500 ophalen. das 8500. bpm zal je rond de 1000 kosten max op een 96er, das 9500. dan nog lampen ombouwen. laten we zeggen dat je dat laat doen, das 10000 al.
En dat is dan voor een 96/97 JDM DC2R in een redelijke staat.
Een grade 4 of hoger kost je al zeker 8k pond in engeland. Ze zijn er goedkoper, maar dat zijn zelden JDM itr's. Of het zijn 97modelletjes.
ik ben er ook mee bezig geweest. Ja het kan goedkoper dan hier aanschaffen. kost je veel meer moeite en gedoe. maar uiteindelijk financieel niet eens ZO aantrekkelijk.
Het wordt pas een BEETJE interessant als je zelf een 2000 itr koopt in japan en die hierheen haalt. Maar dan moet je wel veeeel uitzoeken om goedkope tussenstations te regelen. En alles zelf doen, want er blijft altijd ruimschoots geld aan allerhande strijkstokken hangen...
en zoals ik al heb gezegd: een beetje 'gezonde' itr vind je niet voor cheap geld... ook niet een japanner (ook al gaan ze in japan voor weinig geld, ze moeten deze kant op, in engeland op kenteken (anders ga je dus belachelijk BTW etc betalen bij invoer in NL, bovenop de BPM), dan hierheen en in NL ingevoerd worden.
tenzij je dus een 96/97 model koopt, met de kleinere remmen, ietsjes minder koppel, langere versnellingsbak, 4x114.3 spulleke etc etc enz...
dan blijf je nog bezig met modden, alleen maar om op 98spec te komen...
kost het je uiteindelijk meer.
snelle rekensom:
klein beetje 96er in engeland kost je momenteel 5000 pond. das 7500 a 8000 euro. reken maar 8k voor de veiligheid. 500 ophalen. das 8500. bpm zal je rond de 1000 kosten max op een 96er, das 9500. dan nog lampen ombouwen. laten we zeggen dat je dat laat doen, das 10000 al.
En dat is dan voor een 96/97 JDM DC2R in een redelijke staat.
Een grade 4 of hoger kost je al zeker 8k pond in engeland. Ze zijn er goedkoper, maar dat zijn zelden JDM itr's. Of het zijn 97modelletjes.
ik ben er ook mee bezig geweest. Ja het kan goedkoper dan hier aanschaffen. kost je veel meer moeite en gedoe. maar uiteindelijk financieel niet eens ZO aantrekkelijk.
Het wordt pas een BEETJE interessant als je zelf een 2000 itr koopt in japan en die hierheen haalt. Maar dan moet je wel veeeel uitzoeken om goedkope tussenstations te regelen. En alles zelf doen, want er blijft altijd ruimschoots geld aan allerhande strijkstokken hangen...
- Gaskleppie
ik zal de auto in de zomer amper gebruiken en alleen in de winter/voorjaar/najaar gaan gebruiken. (zomers komt er iets op 2 wielen).
Dus je wilt een ITR voor als het pokke weer wordt en dan alleen om boodschappen te gaan doen in de stad?
Waarom neem je dan geen starlet ofzo? Stuk goedkoper hoor.......
LOL
96/98 scheelt in vele kleine dingen.
en die grades in japan gaan inderdaad voor 99% over het uiterlijk, maar die keurmensjes geven je direct een grade R als ze het blokje niet vertrouwen, dus dat is niet je grootste zorg...
budget omhoog met 2k, das dus 12k all-in? mmmm nog steeds lastig. Ik was er begin dit jaar mee bezig en kwam op een 14k all-in uit.
KAN voor die 12 hoor... maar das gewoon krap rekenen.
vooral het laatste stukkie (hier invoeren) kan enge verassingen geven.
In Belgie en Duitsland kun je een ITR al vinden voor 10 a 11 k... pak eentje uit begin 98 en je betaalt nog 1044 BPM. 12k dus
96/98 scheelt in vele kleine dingen.
en die grades in japan gaan inderdaad voor 99% over het uiterlijk, maar die keurmensjes geven je direct een grade R als ze het blokje niet vertrouwen, dus dat is niet je grootste zorg...
budget omhoog met 2k, das dus 12k all-in? mmmm nog steeds lastig. Ik was er begin dit jaar mee bezig en kwam op een 14k all-in uit.
KAN voor die 12 hoor... maar das gewoon krap rekenen.
vooral het laatste stukkie (hier invoeren) kan enge verassingen geven.
In Belgie en Duitsland kun je een ITR al vinden voor 10 a 11 k... pak eentje uit begin 98 en je betaalt nog 1044 BPM. 12k dus
Gaskleppie wrote:ik zal de auto in de zomer amper gebruiken en alleen in de winter/voorjaar/najaar gaan gebruiken. (zomers komt er iets op 2 wielen).
Dus je wilt een ITR voor als het pokke weer wordt en dan alleen om boodschappen te gaan doen in de stad?
Omdat een starlet traag en lelijk is.
ITR is mooi en snel, en als het budget het toelaat, waarom niet?
Mad Matt wrote:Gaskleppie wrote:ik zal de auto in de zomer amper gebruiken en alleen in de winter/voorjaar/najaar gaan gebruiken. (zomers komt er iets op 2 wielen).
Omdat een starlet traag en lelijk is.
ITR is mooi en snel, en als het budget het toelaat, waarom niet?
het is ten eerste veels te zonde voor zo'n auto. en als je hem eenmaal hebt, begrijp je waarom het geen dagelijkse auto is. vooral niet als je hem als pak ezel gaat gebruiken. dan heb je voor dat geld nog wel iets anders leuks wat stukken fijner is met slecht weer en om te pakken