Stroker kit

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Stroker kit

Post by slydawg »

Kan iemand me uitleggen wat dit precies inhoud?
Wat zijn de voordelen/nadelen.
Waarom kies je voor zo'n kit.
Zover ik weet wordt met zo'n kit je displacement en je compressie aangepast, maar wat komt er nog meer bij kijken?

Thanks
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

lekker simpel:
een stroker kit geeft je een langere slag... dus je zuigers bewegen verder op en neer...

nu laat ik het aan ons aller gaskleppie om het uitgebreider uit te leggen :)
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Zuiger gaat verder omhoog en verder naar beneden. Dus hogere compressie en een groter cilindervolume.
Nadeel is dat de zuigersnelheid omhoog gaat dus meer warmte en meer slijtage.
jap_speed
Posts: 47
Joined: Sun Apr 02, 2006 11:14 am

Post by jap_speed »

Stroker-kit is idd om de cilinderinhoud te verhogen en door de "stroke" of de slag te verlengen. Kit komt dus altijd samen met een andere krukas! Zuigers (en drijfstangen) zijn afhankelijk van toepassing NA of turbo, waardoor de compressieverhouding kan gekozen worden. En idd door de langere slag gaat de gemiddelde zuigersnelheid omhoog, maar ook de langskrachten. Als je daar rekening mee houd is "stroken" een mogelijke keuze voor het verhogen van het vermogen.
Simplicity is the characteristic of the real thing!
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

Je krijgt ook vele grotere zijdelingse krachten met een strokerkit.

Volgens mij word je motor dan ook gevoeliger voor slijtage/schade op de lange termijn...

Wat beter is om de bore te veranderen en de slag hetzelfde te houden. alleen dit is natuurlijk wel wat duurder :P
Locked