S2000 vs. Civic Type-R

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Wodka
Posts: 47
Joined: Mon Jan 31, 2005 10:25 am

S2000 vs. Civic Type-R

Post by Wodka »

Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Nu weet ik het ruil hem niet in :wink: :twisted:
Civic Type S
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Achterwielaandrijving is dus ook niet altijd zaligmakend.
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

zoals hij bij 3:32 uur zegt:







Hihihihihihihihi :stampen:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: S2000 vs. Civic Type-R

Post by Jo& »



Ja die aflevering ken ik al!!!!
Die heb ik gelijk aan me vader laten zien!!!
Hahahahaha! Mjah tis niet anders en hij zegt dat zijn auto meer lol is...

Mja in vind:
S2000 is leuk met rearwheel drive dus lekker spelen, cabrio, 9.000 toeren net ff meer herrie, wat soepelere motor, rijd niet meer dan 1 op 10 als je netjes rijd op euro 98 --> oftewel zomer auto lekker toeren enz...

CTR voelt sportiever, gaat scherper door de bocht, ligt beter op de weg rijd op euro 95, reageerd pittiger op het gaspedaal, 4 zit plaatsen en is als auto net ff wat representatiever voor sommige situaties--> voor gewoon vervoer en is in de winter nog wel te rijden...
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik vind het trouwens prachtig hoe die al driftend (=tijdsverlies) en net bijna met het voorwieltje door het gras over de finish slipt/glijt/rijd...
Han
Posts: 45
Joined: Sun Mar 13, 2005 9:25 am

Post by Han »

Het is toch overduidelijk dat de man in de S2000 bezig is met het opwarmrondje. Helaas is de volgende ronde niet weergegeven in het filmpje, hierin geeft de man in de S2000 echt gas . Ik ken ook dit deel van het filmpje en dat is geen prettig aangezicht voor CTR rijders.

Han
Bi-honda
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Oh joh... waar kunnen we dat zien???
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

als die kerel hem zo warm rijdt... :wink:
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Opwarmrondje of niet, zijn 2 totaal verschillende auto's.
Maar als hij in z'n opgewarmde rondje de CTR verslaat lig ik daar ook niet wakker van en blijf ik gewoon prettig kijken.
Han
Posts: 45
Joined: Sun Mar 13, 2005 9:25 am

Post by Han »

Wist niet dat ik zo geloofwaardig overkom, is maar een geintje er
is geen tweede filmpje en het is ook geen opwarmronde.
S2000 legt gewoon het loodje.

Han
Bi-honda
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Veel is uiteraard ook afhankelijk van de rijder. 'Normaal gesproken' zal een CTR/ITR/ATR het niet snel winnen van een S2K.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Re: S2000 vs. Civic Type-R

Post by eteuben »

Joanne wrote:CTR voelt sportiever, gaat scherper door de bocht, ligt beter op de weg rijd op euro 95, ...


Ik dacht ook op Euro 98... :roll:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Die fout maakte ik ook een keer. Het is echt RON95 voor een CTR.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Vreemd eigenlijk voor een hoogtoerige high performance motor. Ik dacht altijd 98. Zat al na te denken wat tanken me zou kosten als ik een CTR zou hebben. Maar dat valt dus weer iets goedkoper uit... Hmm extra reden om een CTR aan te schaffen!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Het verschil tussen 98 en 95 is tegenwoordig 5 cent dus zoveel scheelt het ook niet.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Han wrote:Wist niet dat ik zo geloofwaardig overkom, is maar een geintje er
is geen tweede filmpje en het is ook geen opwarmronde.
S2000 legt gewoon het loodje.

Han


Tja, als je geen emoticons gebruikt neem ik het 'serieus'. :wink:

Ik tank al vanaf ik em heb v-power en sinds 4 maanden bp ultimate.
Wordt er iig niet slechter van, heeft nooit 95 gezien, waarschijnlijk alleen toen ik em van de dealer wegreed.
Johan
Posts: 68
Joined: Fri Jun 17, 2005 2:08 pm

Post by Johan »

v-power is gewoon 95. Wordt zelfs afgeraden voor auto's die echt minimaal 98 moeten hebben.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Maar dat heeft een CTR dus niet nodig volgens de boeken... daarover is al een hele discusse gevoerd...
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

VTECCIE wrote:Het verschil tussen 98 en 95 is tegenwoordig 5 cent dus zoveel scheelt het ook niet.


Nadeel is, ik kan hier bij de shell express relatief goedkoop euro 95 tanken...Euro 98, wordt alleen bij dure bemande stations verkocht, en het scheelt me zo'n 10-12 eurocent per liter.....

Maar idd CTR=95
98 mag/kan wel of course...Maar idd zie overige discussies :)
Locked