Domme vraag: Reservewiel is kleiner dan overige wielen

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Domme vraag: Reservewiel is kleiner dan overige wielen

Post by autodre »

Gister dacht ik laat ik mijn reservewiel eens op de goede spanning zetten...En ineens dacht ik, laat ik hem eens naast de overige wielen houden...Wat blijkt, het wiel is kleiner dan de overige wielen.....

Dus niet alleen de inche, maar ook met de dikkere wang, is het gewoon een stuk kleiner....Het lijkt me wel een 'honda' reservewiel, het past nl precies, en ook de 'sluiting' in het midden is als gegoten...

Nu de domme vraag: Is dit wel okee? (lijkt me toch niet goed op het aangedreven wiel. dus als het voor is, zou ik zo ie zo moeten switchen imo)
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Je moet ook switchen als je problemen hebt met je voorbanden want daar past hij niet.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

MikeEp3 wrote:Je moet ook switchen als je problemen hebt met je voorbanden want daar past hij niet.


Ja, dus stel links voor lek...rechtsachter naar links voor. En dan het (te kleine) reservewiel rechts achter,,,,?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

waarom rechtsachter naar links voor?
Gewoon linksachter naar voren en reserve wiel achter.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

slydawg wrote:waarom rechtsachter naar links voor?
Gewoon linksachter naar voren en reserve wiel achter.


ook goed :) Maar dat het wiel kleiner is, is dus okee...Nou ja van de winter neem ik toch winterbanden+velgen, heb ik meteen een volwaardig reservewiel...(als het past :S)
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

autodre wrote:
MikeEp3 wrote:Je moet ook switchen als je problemen hebt met je voorbanden want daar past hij niet.


Ja, dus stel links voor lek...rechtsachter naar links voor. En dan het (te kleine) reservewiel rechts achter,,,,?


Als je rechts achter naar links voor plaatst is de looprichting van de band ook verkeerd, dus zou dat maar niet doen :wink:
En ik zou altijd de aangedreven wielen de grip 'gunnen' :razz:
Dus als links voor idd kapot gaat, links achter omhoog, reserve velg daar op, voor omhoog, goede band daarop...
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

mr. X wrote:Als je rechts achter naar links voor plaatst is de looprichting van de band ook verkeerd, dus zou dat maar niet doen :wink:
En ik zou altijd de aangedreven wielen de grip 'gunnen' :razz:
Dus als links voor idd kapot gaat, links achter omhoog, reserve velg daar op, voor omhoog, goede band daarop...


anders wil dus ook niet.
reseve wiel past niet om je voorste remklauw/schijf :idea:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

bij mij wel! heb hem er toch echt een keer voor op gehad en mee gereden *-)
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

past gewoon hoor.
Al is het bij de ITR niet aan te bevelen om hem voor te zetten ivm je sper dif. Die kan kapot gaan als er langdurig een groot snelheids verschil is tussen links en rechts.
chris-r
Posts: 41
Joined: Fri May 26, 2006 4:38 pm

Post by chris-r »

bij ctr past die echt niet!!

Niet met mijn remmen in iedergeval!
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

chris-r wrote:bij ctr past die echt niet!!

Niet met mijn remmen in iedergeval!

Waardeloos dan. Laat dat ding lekker thuis en neem een spuitbus mee in de auto of bel de ANWB bij noodgevallen.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

ITR1689 wrote:
chris-r wrote:bij ctr past die echt niet!!

Niet met mijn remmen in iedergeval!

Waardeloos dan. Laat dat ding lekker thuis en neem een spuitbus mee in de auto of bel de ANWB bij noodgevallen.


spuitbus--->weg band van 160 euro.....
even 10 min extra werk.....maar idd niet ideaal. Verre van, zeker in de regen(want dat doet het altijd als je pech hebt :) )
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Ik zou zowieso een band niet repareren als ie lek is. Dat gaat ten koste van de veiligheid op het circuit en bij topsnelheid.
Locked