Circuit rijden CIRCUIT ZOLDER BELGIUM [22-07-2006] +BBQ

Alles van voor 2016 zal hier gearchiveerd worden.
mr. X

Post by mr. X »

:o ops: heb weer eens mn lange neus voorbij gekeken.

Heb nog geen circuit ervaring maar wel slip-cursus gehad en alles in totaal denk ik wel 100k gereden. Niet dat dat wil zeggen dat iemand goed kan rijden, maar wil het wel graag bewijzen. 1 keer moet de eerste keer zijn
mr. X

Post by mr. X »

quote circuit Zolder:
Free Driving : Na het volgen van de cursus kan men deelnemen aan deze sessies.

Gaat er dus niet inzitten denk ik...
Katana

Post by Katana »

mr. X wrote:Ik ga mee!
Ga niet voor de cursus maar wil zeker wel een uur of 2 rond dat circuit gummen.

Nog enkele vragen die me niet helemaal duidelijk zijn.

1. Is in België het wél toe gestaan om te rijden met een "herrie pijp" omdat ik las dat ze in Zolder zo moeilijk doen?

2. Als ik 2 uur wil gummen, moet het dan 120 minuten achter elkaar, of kan je ook even pauze nemen zonder dat de tijd door loopt?

3. Enkele circuit tips (weet dat ze in een ander topic staan maar misschien nog eens goed om er op terug te komen)

4. Moet er vooraf betaald worden?

5. Wie gaan er nu allemaal concreet en hoelaat? Want als je alleen maar 2 uur komt gummen is het fijn dat je niet om 7 uur daar hoeft te zijn

Hey Maarten,

Leuk dat je meegaat, lees aub even de eerste post van het topic.
Als je geen ervaring hebt is het verplicht om deze cursus te volgen dit is voor je eigen veiligheid maar ook die van anderen. Na het volgen kan je altijd op een andere dag mee doen aan het Free Driving.
Ik zal even voor je navragen hoe het met de tijd zit en een eventuelle pauze.
IvoG

Post by IvoG »

Het cursusbedrag lijkt veel, maar je steekt er wel veel van op. Het is een investering in je uurtjes vrij rijden zeg maar.

Ik kreeg op 2 verschillende circuits 20 minuten instructie, en mijn belevenis en skills op die circuits steeg zienderogen naar een hoger niveau. Ik ben nog steeds aan het leren, maar de lessen die ik toen kreeg gebruik ik nog dagelijks, zelfs in het openbare verkeer. Zoals bijvoorbeeld de bocht doorkijken lang voordat je er bent. Dat is toch logisch, zul je nu waarschijnlijk denken. Maar toch is het moeilijk om dat jezelf aan te leren, als iemand anders het vertelt dringt het vaak beter door.

Wij denken allemaal goed te kunnen rijden op de weg, maar op het circuit gaat het toch anders aan toe. Zelfs Formule 1 coureurs nemen wel eens les (getuige een National Geographic special die ik heb gezien waarin Liuzzi les kreeg en gewoon secondes van zijn rondetijd afhaalde).

Als je daar ook nog eens bij bedenkt dat je er anders niet op zou mogen, dan is de keuze toch snel gemaakt? Doe je zelf een plezier en onderschat jezelf, dan ben je aan het eind toch blij verrast! :idea:
mr. X

Post by mr. X »

okee.. helemaal waar, ik ga er eens over denken en ik kom denk ik zoiezo even langs
Katana

Post by Katana »

mr. X wrote:quote circuit Zolder:
Free Driving : Na het volgen van de cursus kan men deelnemen aan deze sessies.

Gaat er dus niet inzitten denk ik...

We zaten tegelijk te tikken, :D je bent er al uit?
mr. X

Post by mr. X »

Laat het je asap weten, zoals ik al zei: ik ga zoiezo mee. Probeer een definitief antwoord te kunnen geven op vrijdag. Ik pb je nog wel
Katana

Post by Katana »

Okidoki :thumbs:
VTECRob

Post by VTECRob »

Heb jij een demper voor je uitlaat?
Katana

Post by Katana »

Goed punt Robin, ik heb van Martin en Frank begrepen dat er een meet systeem is om te horen wie er boven de 95 DB komt.

Je krijgt 1 keer een waarschuwing en de volgende keer is het exit..

Gewoon je standaard achter demper erop hangen, voorkom je een hoop gezeik mee 8)

-UPDATE 1e TOPIC-

.
mr. X

Post by mr. X »

kleine aanpassing, gaat ook nog een vriend van me mee: Rens Broeren

Ga asap dat bedrag (255) overmaken.

Voor degene die mee gaan. Blijven jullie daar slapen in dat hotel of rijden jullie smorgens heel vroeg aan? Voor mij is het 'maar' 95 km

En is het misschien interessant om een topic te openen in het meeting gedeelte als sticky met alle benodigde info/spullen voor een circuit dag?
Dus een speciaal topic met tip's, misschien ervaringen, how-to's en benodigdheden?
Heb je lekker alles overzichtelijk ergens staan, mochten er vragen komen van mensen kun je ze gelijk daar naar verwijzen...

edit
trouwens nog een ding, gaan we met std cat-back of gewoon de demper in de 'brul-pijp'? Omdat Frank zei dat je 95DB niet haalt met invidia met silencer
Voodoo

Post by Voodoo »

Blijven jullie daar slapen in dat hotel of rijden jullie smorgens

Een aantal van ons gaan daar vlakbij overnachten, zijn we lekker fris :-)
HONDA

Post by HONDA »

AIYOKU wrote:Gewoon je standaard achter demper erop hangen, voorkom je een hoop gezeik mee 8)

.

Dan kan niet als je Japanse maten hebt.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG

Post by IvoG »

Je kan ook van je gas af gaan als je op het rechte stuk bent. Volgens mij had ik ergens gelezen dat ze alleen op het rechte stuk staan te meten. Is ook voor je auto en benzineverbuik beter. :idea:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

ze controleren op Zolder 2 keer.....
mr. X

Post by mr. X »

kwam net van DBM af en een van hun dacht juist dat ze daar helemaal niet streng waren, maar ik geloof jou gelijk! Wat is in dit geval wijsheid? silencer erin of gewoon std catback eronder hangen
IvoG

Post by IvoG »

Gaskleppie wrote:ze controleren op Zolder 2 keer.....
Op 2 plekken bedoel je, of maar 2 keer per dag? Ik denk dat je het eerste bedoelde, maar toch effe checken.

Op 2 plekken checken hoeft ook nog geen probleem te zijn mits het allebei op rechte stukken zijn.
ITR1689

Post by ITR1689 »

IvoG wrote:
Gaskleppie wrote:ze controleren op Zolder 2 keer.....
Op 2 plekken bedoel je, of maar 2 keer per dag? Ik denk dat je het eerste bedoelde, maar toch effe checken.

Op 2 plekken checken hoeft ook nog geen probleem te zijn mits het allebei op rechte stukken zijn.

Het zijn net 2 plekken waar je normaal gesproken volgas geeft. Aan het begin van een rechte stuk dus. De tweede is makkelijk te vinden. Je ziet aan de linkerkant een hutje.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

En de gemeente controleerd mbv de 2e meting of het circuit alle lawaaimakers aangepakt worden. Zo niet krijgt het circuit een vette boete!
Dus als je kabaal maakt MOETEN ze je er wel vanaf halen anders riskeren ze zelf een boete of intrekking van de vergunning!
Katana

Post by Katana »

Ik heb zelf op Zolder daar geen ervaring mee, maar de organisator waarschuwd hier wel voor.

Op Assen heb het met de motor meegemaakt dat er 20man naar huis werden gestuurd omdat men de verkeerde uitlaat had. (Ik had toen nog mijn standaard uitlaat :wink: ).

Neem dus geen risco met je uitlaat zou ik zeggen...

@Frank,

Hoe zit dat eigenlijk met een CAI?
Ik heb sinds zaterdag een K&N Typhoon en die is "duidelijk aanwezig" zeg maar.
Locked