Heb nog geen circuit ervaring maar wel slip-cursus gehad en alles in totaal denk ik wel 100k gereden. Niet dat dat wil zeggen dat iemand goed kan rijden, maar wil het wel graag bewijzen. 1 keer moet de eerste keer zijn
2. Als ik 2 uur wil gummen, moet het dan 120 minuten achter elkaar, of kan je ook even pauze nemen zonder dat de tijd door loopt?
3. Enkele circuit tips (weet dat ze in een ander topic staan maar misschien nog eens goed om er op terug te komen)
4. Moet er vooraf betaald worden?
5. Wie gaan er nu allemaal concreet en hoelaat? Want als je alleen maar 2 uur komt gummen is het fijn dat je niet om 7 uur daar hoeft te zijn
Hey Maarten,
Leuk dat je meegaat, lees aub even de eerste post van het topic.
Als je geen ervaring hebt is het verplicht om deze cursus te volgen dit is voor je eigen veiligheid maar ook die van anderen. Na het volgen kan je altijd op een andere dag mee doen aan het Free Driving.
Ik zal even voor je navragen hoe het met de tijd zit en een eventuelle pauze.
Het cursusbedrag lijkt veel, maar je steekt er wel veel van op. Het is een investering in je uurtjes vrij rijden zeg maar.
Ik kreeg op 2 verschillende circuits 20 minuten instructie, en mijn belevenis en skills op die circuits steeg zienderogen naar een hoger niveau. Ik ben nog steeds aan het leren, maar de lessen die ik toen kreeg gebruik ik nog dagelijks, zelfs in het openbare verkeer. Zoals bijvoorbeeld de bocht doorkijken lang voordat je er bent. Dat is toch logisch, zul je nu waarschijnlijk denken. Maar toch is het moeilijk om dat jezelf aan te leren, als iemand anders het vertelt dringt het vaak beter door.
Wij denken allemaal goed te kunnen rijden op de weg, maar op het circuit gaat het toch anders aan toe. Zelfs Formule 1 coureurs nemen wel eens les (getuige een National Geographic special die ik heb gezien waarin Liuzzi les kreeg en gewoon secondes van zijn rondetijd afhaalde).
Als je daar ook nog eens bij bedenkt dat je er anders niet op zou mogen, dan is de keuze toch snel gemaakt? Doe je zelf een plezier en onderschat jezelf, dan ben je aan het eind toch blij verrast! :idea:
kleine aanpassing, gaat ook nog een vriend van me mee: Rens Broeren
Ga asap dat bedrag (255) overmaken.
Voor degene die mee gaan. Blijven jullie daar slapen in dat hotel of rijden jullie smorgens heel vroeg aan? Voor mij is het 'maar' 95 km
En is het misschien interessant om een topic te openen in het meeting gedeelte als sticky met alle benodigde info/spullen voor een circuit dag?
Dus een speciaal topic met tip's, misschien ervaringen, how-to's en benodigdheden?
Heb je lekker alles overzichtelijk ergens staan, mochten er vragen komen van mensen kun je ze gelijk daar naar verwijzen...
edit
trouwens nog een ding, gaan we met std cat-back of gewoon de demper in de 'brul-pijp'? Omdat Frank zei dat je 95DB niet haalt met invidia met silencer
Je kan ook van je gas af gaan als je op het rechte stuk bent. Volgens mij had ik ergens gelezen dat ze alleen op het rechte stuk staan te meten. Is ook voor je auto en benzineverbuik beter. :idea:
kwam net van DBM af en een van hun dacht juist dat ze daar helemaal niet streng waren, maar ik geloof jou gelijk! Wat is in dit geval wijsheid? silencer erin of gewoon std catback eronder hangen
Gaskleppie wrote:ze controleren op Zolder 2 keer.....
Op 2 plekken bedoel je, of maar 2 keer per dag? Ik denk dat je het eerste bedoelde, maar toch effe checken.
Op 2 plekken checken hoeft ook nog geen probleem te zijn mits het allebei op rechte stukken zijn.
Het zijn net 2 plekken waar je normaal gesproken volgas geeft. Aan het begin van een rechte stuk dus. De tweede is makkelijk te vinden. Je ziet aan de linkerkant een hutje.
En de gemeente controleerd mbv de 2e meting of het circuit alle lawaaimakers aangepakt worden. Zo niet krijgt het circuit een vette boete!
Dus als je kabaal maakt MOETEN ze je er wel vanaf halen anders riskeren ze zelf een boete of intrekking van de vergunning!
Ik heb zelf op Zolder daar geen ervaring mee, maar de organisator waarschuwd hier wel voor.
Op Assen heb het met de motor meegemaakt dat er 20man naar huis werden gestuurd omdat men de verkeerde uitlaat had. (Ik had toen nog mijn standaard uitlaat :wink: ).
Neem dus geen risco met je uitlaat zou ik zeggen...
@Frank,
Hoe zit dat eigenlijk met een CAI?
Ik heb sinds zaterdag een K&N Typhoon en die is "duidelijk aanwezig" zeg maar.