Eindelijk andere dempers/veren!!

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Eindelijk andere dempers/veren!!

Post by Gaskleppie »

Na heel lang wikken en wegen toch eindelijk de knoop doorgehakt!
Voor op straat zou ik niks anders willen dan het standaard onderstel maar op het circuit kunnen de standaard dempertjes en veren het echt niet meer bijhouden....
Vandaar toch de keus voor iets anders.
Nou deze zijn het geworden!

Image

Image

TEIN type RE!
totaal verstelbaar:
Bound/rebound plus hoogte verstelling zonder de voorspanning aan te passen.
Dempertjes zijn echt superlicht! Veertjes zijn echt hard. 140kilo/cm voor en 100kilo/cm achter. Niet gering dus en ongeveer 3 keer harder dan normaal.
Ik ben heeeeeel benieuwd hoe het gaat rijden en of de dempers ver genoeg terug te zetten zijn zodat er nog normaal op straat mee gereden worden zonder dat passagiers ziek worden. (zelf heb ik totaal geen probleem met een spijkerhard onderstel)

DBM en Niels, bedankt voor de supersnelle levering. Hulde!


Wordt vervolgd als alles er onder zit.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Mooi setje, ben benieuwd naar je ervaringen 8)
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Dat is best hard 14kg/mm en 10 kg/mm...... Ben benieuwd.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Zeker hard.....
Ik kan er zo een 80 kilo veer bij bestellen als ik wil. Dan kan die 100 kilo veer voor en komt de 80 kilo veer achter. Zo kan je zelf experimenteren.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Heel mooi setje ,super!!
Maar wat ik lees op diverse fora's is toch dat dit een vrij modale veersterkte is wat gekozen word en het word nog door sommige als redelijk comfortabel weggeschreven.

Maar waarom Tein en niet bijv. een ander merk of wat?Tein is supergoed maar je had zelf eerst andere merken in je hoofd.
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

er zit een gat in je sok
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Maar waarom Tein en niet bijv. een ander merk of wat?Tein is supergoed maar je had zelf eerst andere merken in je hoofd.


Klopt. Maar die hadden allemaal geen hoogte verstelling zonder de voorspanning te veranderen en dat wilde ik er echt ophebben.
Nu kan ik zelfs hoger gaan rijden dan standaard zonder dat hij spijkerhard wordt. Of laag gaan rijden zonder dat hij slap wordt. Dingen die je met ene normale coil over wel hebt.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Oké duidelijk weer wat geleerd!
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

hahahahaaaaa.... VUILE PIK... en mij laten denkend at je richting Spoon was gegaan!

hahaha

maar uhm... 14/10... mag ik je redenen weten van de keuze?
ff simpel gezegd: ik wil eigenlijk toch de FLEX van de EK er (ter test) onder gooien... ik moet dan wel naar EG draagarmen toe (vork achter)...

Verschillen tov FLEX voor itr is dan: vork achter, 5kg achter ipv 4kg (wat de flex voor itr heeft)
Zou me dat 'duur' komen te staan denk je?


voor wat betreft de keuze voor Tein: Frank jongen, prachtig spul! en vraag Niels maar eens naar de EDFC die ze op die circuit BMW hadden zitten. Ik denk dat je zo in eerste instantie die EDFC het geld niet waard vind, maar op die BMW gebruikten ze dus 2 presets op zandvoort. Dan konden ze achter op het circuit andere instellingen gebruiken en dat kwam de tijden ten goede!

wellicht toch iets voor je in de toekomst?
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

ITR1689 wrote:Dat is best hard 14kg/mm en 10 kg/mm...... Ben benieuwd.


Het is 1,4 kg/mm en 1,0 kg/mm , want het is en opppervlakte maat, dus niet delen door 10 maar door 100 8) (P=F/A ouwe natuurkunde school formule 8) )


Genesis
genesis
Posts: 475
Joined: Sat Aug 13, 2005 10:19 pm

Post by genesis »

Mooi spul Frank, heb je al een boekje aangeschaft om alle instellingen voor de verschillende circuits te noteren, tevens een paracetamolleltje voor de koppijn als je gek word van het testen van de instelling en een valiumpie om weer rustig te worden.

Maar als je deze fase voorbij bent en je hebt de perfectie afstelling gevonden dan kan je eindelijk die "bouwvakker :twisted: " voorbij op het circuit! :D (dan kan je de paracetamol en valium aan hem doorgeven, proest :razz: )

Genesis
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

genesis wrote:"bouwvakker"


Hij heeft zelf de voorkeur aan "Demolition Expert", Rob... :lol:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik dacht gewoon 'sloper'.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Ja, totdat wij aankwamen met luxe benamingen bij TCC... :D
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

genesis wrote:
ITR1689 wrote:Dat is best hard 14kg/mm en 10 kg/mm...... Ben benieuwd.


Het is 1,4 kg/mm en 1,0 kg/mm , want het is en opppervlakte maat, dus niet delen door 10 maar door 100 8) (P=F/A ouwe natuurkunde school formule 8) )


Genesis

Nee joh, check het maar nog een keer. We hebben het hier over de veerconstante, niet de druk.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Een veerconstante is een kracht bij een bepaalde indrukking (afstand s(bijv mm of cm))
Een druk is een kracht per oppervlakte (bijv mm² of cm²)
Locked