Heb vandaag er even naar gekeken, maar het geluid wordt volgens mij niet veroorzaakt door de lagering van het pedaal zelf. Als ik het intrap (met motor uit) dan lijkt het bij het pedaal aan de andere kant van het schudbord vandaan te komen.
roblom wrote:Heb vandaag er even naar gekeken, maar het geluid wordt volgens mij niet veroorzaakt door de lagering van het pedaal zelf. Als ik het intrap (met motor uit) dan lijkt het bij het pedaal aan de andere kant van het schudbord vandaan te komen.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Toevallig heb ik sinds kort dit euvel ook. Heb het nog niet goed bekeken, maar krijg het idee, dat het geluid bij de koppelings cilinder aan schutbord vandaan komt...
Heb het werkplaatshandboek er even op nagekeken. Er zijn maar 2 bewegende punten aan de hoofd koppelingscilinder, en die moeten allebei ingevet worden. Dus dat eerst maar eens doen.
Mijn koppelingspedaal kraakt ook lichtjes. Vorig jaar september een ACT koppelingsset laten plaatsen samen met lichter vliegwiel maar het kraken bleef. Ongeveer 2 maanden geleden een nieuwe koppelingscilinder geplaatst omdat die echt begon te lekken.
Maar dat heeft het kraken niet opgelost. Misschien gewoon het scharnierpunt van het pedaal zelf?
Same here, als ik moe ervan wordt zal ik het nakijken en zal dan ook niet rusten tot het verholpen is.
Het lijkt bij mij ook ergens bij het scharnier punt van het pedaal vandaan te komen. Soms wel en soms weer niet.
Mijn koppelingspedaal kraakt nu al bijna zolang als ik mijn ITR heb (+/-6jaar). Heb er ondertussen mee leren leven.
Maar als ik het zo zie blijkt het toch wel een typisch probleem te zijn.
Whehe ben iig niet de enige.
Heb het even nader onderzocht op papier, maar er zitten 2 staal op staal pen verbindingen in het pedaal zelf. Constructie technisch zal dat altijd gaan kraken. Dat blijkt nu dus ook.
Ik ga er eens over denken, want het wordt nu al irritant.
Is dus een bekende kwaal...Heb het krakende geluid ook in m'n CTR, lijkt echt op een oude deur die je open doet. Heb even onder m'n dashboard gelegen en met m'n hand de koppeling bewogen en volgens mij is het inderdaad gewoon het pedaal zelf. Niets ernstigs dus maar wel knap irritant :-?