Ik heb namelijk een traumatische ervaring met mijn civic sport;
denk aan een besneeuwde dijk om 7uur sochtends!
hahaha nee valt mee maar wow daar was al bijna niet mee te rijden...
En een keer uit de bocht op "ijs" met mijn lieve jazz :P
Maarre waar rij je dan in...?
Ik GA het doen...Als zomerband hebik nu de Bridgestone Potenza Re050A
En van de winter andere velgen met een goede winterband. Niet alleen voor sneeuw, maar ook gewoon voor kouder dan 7 graden. Ik heb het nl met een auto geprobeerd, en ik merke echt verschil...
slydawg wrote:Hey Dre, hoe bevallen de RE050's? Morgen komen ze ook onder de mijne.
Ik weet niet wat je nu hebt. Maar ik had Michelins (sport) en deze zijn VEEL en VEEL beter. De grip is veel beter. Kan ook meer/eerder gas geven met uit de bocht komen(zonder dat ik dus over mijn voorwielen wegglij)
Kortom erg tevreden. Geluid is een beetje hetzelfde. Ik denk iets rustiger, maar niet echt dat je denkt WOW
Ik had een beetje verkeerd gelezen ops: , klopt de RE050A zijn qua grip en stuurprecizie erg goed voor de wangen heb ik XL genomen hebben net wat een hardere wang.
Ze slijten wel wat harder, maar ja grip kost banden en PK's kost brandstof , toch? :wink:
wilco wrote:Ik had een beetje verkeerd gelezen ops: , klopt de RE050A zijn qua grip en stuurprecizie erg goed voor de wangen heb ik XL genomen hebben net wat een hardere wang. Ze slijten wel wat harder, maar ja grip kost banden en PK's kost brandstof , toch? :wink:
Ben er zeer tevreden mee.
Iets wat me gelijk opviel was dat de auto ineens minder gevoelig nu is voor spoorvorming in de weg wat ie voorheen heeel erg had.
Grip in het droog is ook prima in orde, moeilijk te zeggen hoeveel beter als de RE040.
Heb vandaag de achterste banden laten afdraaien, waren aan het cuppen. Achter zit nog de RE040, zat nog ruim voldoende profiel op, zou zonde zijn om die ook weg te doen.
Resultaat, dat irritante geluid is weg en de banden zijn weer mooi rond.
Geen directe oorzaak.
Dit komt meestal voor op de achterwielen, deze sturen niet mee dus als je een bocht door gaat krijg je een soort wringend effect op de band m.a.g dat het niet overal evenveel slijt.
Hoe voorkom je dit? Om de 6-7000km je banden ff wisselen, voor naar achter, achter naar voor.
Er zijn ook banden die niet/minder gevoelig zijn voor cuppen.