Insecten verwijderen ?
Zegt degene waarbij zijn liefje niet eens in de winter naar buiten mag...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
-
-
zonder gein, die quick detailer van meguiars werkt goed voor dit doeleind! ook boomsappen en uitwerpselen. Even erop spuiten met die spray, laten inwerken en met die klei eroverheen raggen en je voelt gelijk dat het stukken gladder wordt. denk dat je hiermee de minste, zo niet geen, krasjes krijgt.
wat ik interessanter vind om te weten is hoe je het best stof e.d. van de auto kunt verwijderen.
Stel je hebt je auto een paar dagen niet gewassen of het is heel slecht weer geweest en het wordt beter weer. je wil hem wassen, maar hoe beginnen jullie dan?
wasstraat is geen optie, met alleen afspuiten in zo'n wasstraat haal je het ook niet om alles er af te krijgen. Die hand borstel in zo'n wasstraat is al helemaal funest denk ik.
En ook al is die handschoen van meguiers best fijn, ik vertrouw hem toch niet helemaal...
en háát van die poetskringen/krasjes op je mooi gewaxte lak. je kunt dan nog zo hard poetsen maar die krasjes/kringen blijf je zien :evil:
wat ik interessanter vind om te weten is hoe je het best stof e.d. van de auto kunt verwijderen.
Stel je hebt je auto een paar dagen niet gewassen of het is heel slecht weer geweest en het wordt beter weer. je wil hem wassen, maar hoe beginnen jullie dan?
wasstraat is geen optie, met alleen afspuiten in zo'n wasstraat haal je het ook niet om alles er af te krijgen. Die hand borstel in zo'n wasstraat is al helemaal funest denk ik.
En ook al is die handschoen van meguiers best fijn, ik vertrouw hem toch niet helemaal...
en háát van die poetskringen/krasjes op je mooi gewaxte lak. je kunt dan nog zo hard poetsen maar die krasjes/kringen blijf je zien :evil:
mr. X wrote:met die klei eroverheen raggen
Dan doe je toch iets niet goed, want die klei moet eroverheen glijden en moet niet zwaar gaan.
mr. X wrote:En ook al is die handschoen van meguiers best fijn, ik vertrouw hem toch niet helemaal...
Die handschoen is juist ontworpen om direct de "harde" deeltjes op te nemen binnenin.
Kijk maar hoe lastig je er bijvoorbeeld een vlieg weer uitkrijgt, als je die net weggewassen hebt.
mr. X wrote:en háát van die poetskringen/krasjes op je mooi gewaxte lak. je kunt dan nog zo hard poetsen maar die krasjes/kringen blijf je zien :evil:
Die poetskringen kun je mooi wegkrijgen door met Scratch X aan de slag te gaan.
(eerst wassen, dan kleien, daarna Scratch X en daarna pas waxen)
Als je bijv. Zaterdags je auto in de wax hebt gezet en je ziet bijv. die week erop dat je auto stoffig is of wat dan ook pak dan gewoon een emmertje sop met licht lauw water (Pak geen shampoo die Extreme reinigende werking heeft want dan verwijder je je wax laag) en maak je auto schoon niet met een spons maar gewoon met goede zachte katoenen kleine handdoekjes , geen sponsen gebruiken zorgt ook voor krassen.
VTECRob wrote:mr. X wrote:met die klei eroverheen raggen
Dan doe je toch iets niet goed, want die klei moet eroverheen glijden en moet niet zwaar gaan."mr. X":1q8ife1i wrote:En ook al is die handschoen van meguiers best fijn, ik vertrouw hem toch niet helemaal...
Die handschoen is juist ontworpen om direct de "harde" deeltjes op te nemen binnenin.
Kijk maar hoe lastig je er bijvoorbeeld een vlieg weer uitkrijgt, als je die net weggewassen hebt.mr. X wrote:en háát van die poetskringen/krasjes op je mooi gewaxte lak. je kunt dan nog zo hard poetsen maar die krasjes/kringen blijf je zien :evil:
Die poetskringen kun je mooi wegkrijgen door met Scratch X aan de slag te gaan.
(eerst wassen, dan kleien, daarna Scratch X en daarna pas waxen)[/quote:1q8ife1i]
1. raggen is gewoon dialect wat ik altijd zeg. maar het gaat idd soepel
2. toch ookal is hij ervoor gemaakt, als er een goede laag stof over de auto heen ligt heb ik alsnog mijn twijfels als ik de handschoen erover heen haal. voel toch écht iets schuren met mijn vingertoppen
3. ik heb álle producten van meguiars inc. scratch x maar dit helpt niet overtuigend goed. misschien dat het op zwart beter zichtbaar blijft ipv op wit...
1. OK
2. Je spoelt je auto wel eerst af? Nou ben ik niet de wasexpert, maar ik heb niet zo'n goede laag stof meer op de auto liggen, nadat ik haar afgespoeld heb.
3. Ik heb niet alle producten van Meguiars, maar wel die Scratch X.
Ik heb begrepen dat niet iedereen precies weet hoe je dat opbrengt.
Op een zwarte auto is dit makkelijker dan op een witte auto.
Als ik alles zo lees op het Meguiars forum, dan schijn je kleine stukjes tegelijk te moeten behandelen, en heel erg hard boenen (warmte). Verder wordt er geadviseerd om dit dan direct weer weg te poetsen, anders schijnt dit zichtbaar te blijven.
2. Je spoelt je auto wel eerst af? Nou ben ik niet de wasexpert, maar ik heb niet zo'n goede laag stof meer op de auto liggen, nadat ik haar afgespoeld heb.
3. Ik heb niet alle producten van Meguiars, maar wel die Scratch X.
Ik heb begrepen dat niet iedereen precies weet hoe je dat opbrengt.
Op een zwarte auto is dit makkelijker dan op een witte auto.
Als ik alles zo lees op het Meguiars forum, dan schijn je kleine stukjes tegelijk te moeten behandelen, en heel erg hard boenen (warmte). Verder wordt er geadviseerd om dit dan direct weer weg te poetsen, anders schijnt dit zichtbaar te blijven.