Dan heb jij nog geen 1 keer serieus moeten remmen of een beetje sportief in de bergen gereden zeker?
? Waarom gebruik jij maar de helft van de schijf?
Serieus remmen of sportief rijden. Misschien niet zo sportief als jij. Ik hoef mij niet zozeer te bewijzen tov anderen. :-?
Wat de foto betreft. Op het moment dat ik de foto nam zaten er net nieuwe blokken op maar de schijven waren eigenlijk versleten. Schijven heb ik ondertussen ook vervangen. Derde set schijven op 110.000km. Heb ik dan veel geremd of niet, jij kan het denk ik het best weten. :wink:
Als je veel slepend remt dan kan alles eerder versleten zijn.
Gewoon voor de bocht hard remmen en dan de bocht induiken , gas abrupt los laten en de kont weer opvangen...heerlijk zo'n ITR.
Oh ja we hadden het over de remmen, ik gebruik ook gedeeltes van mijn schijf niet, komt omdat de blokken wat afgebrokkelt zijn.
De schijven zijn daarin tegen wel nog goed.
wilco wrote:Als je veel slepend remt dan kan alles eerder versleten zijn. Gewoon voor de bocht hard remmen en dan de bocht induiken , gas abrupt los laten en de kont weer opvangen...heerlijk zo'n ITR.
Oh ja we hadden het over de remmen, ik gebruik ook gedeeltes van mijn schijf niet, komt omdat de blokken wat afgebrokkelt zijn. De schijven zijn daarin tegen wel nog goed.
Auto heeft zeer lang stil gestaan vordat ik hem kocht , dan zitten de blokken als het ware vast op je schijven, waarneer je dan weg rijd hoor je *kloink* dan zitten de blokken weer los.
Omdat de auto van mij s'winters vaker en langer stil staat dan ik er mee rij gebeurt dit me elke keer, zomers heb ik er minder last van ook mede omdat het minder regent.