Je doelt dan waarschijnlijk op de 'Long Term Adjustment'. Deze 'long term' bestrijkt seconden (aangezien dat voor een ECU een ange tijd is) en hier kan ik nogsteeds niet uit op maken dat het nut heeft om je ecu te resetten als je bijv een CAI monteerd.
Even voor de duidelijkheid, ik val je niet aan ofzo maar ik hoor vaker verhalen over het resetten van de ecu na een aanpassing, maar heb nogsteeds nergens echt de theorie of onderbouwing ervan kunnen lezen. Dus zou graag eens een stukje theorie willen lezen waarin dit uitgelegt staat.
Zoals je dus al gemerkt hebt ben ik dus van mening dat het dus geen nut heeft om je ECU te resetten na een aanpassing (stationair en foutcode reset wel natuurlijk).
Ik zou Shell sowieso altijd boycotten! Zij zijn verantwoordelijk voor de prijs die we nu voor onze benzine en diesel betalen. Stelletje vieze afzetters. Dure olie blablabla...maar wel miljarden winst
roypk wrote:Ik zou Shell sowieso altijd boycotten! Zij zijn verantwoordelijk voor de prijs die we nu voor onze benzine en diesel betalen. Stelletje vieze afzetters. Dure olie blablabla...maar wel miljarden winst
Beetje onzin...Mee eens dat ze wel iets minder winst kunnen maken. Maar BP/Texaco etc doen precies hetzelfde. Shell winst blijft iig nog een beetje in NL, en winstbelasting wordt ook gedeeltelijk hier betaald. Dus min of meer komt het dan toch nog een beetje terug
Hoe dan ook, ik tank altijd waar het het makkelijkst, en goedkoopst is. En bij mij is dat een Shell Express. Nog goedkoper dan de Tinq
Shell is de marktleider, maar het grootste probleem is de wereldwijde vraag naar olie. Amerika gebruikt 70% van alle olie in de wereld tegen zeer lage prijzen. Daar hebben ze zelfs af en toe een oorlogje voor over :wink:
In China heeft men de afgelopen 50 jaar alleen nog met de fiets gereden. Dit is de laatste 5-10 jaar verandert nadat de grenzen open zijn gegaan. Vreemt genoeg is het aantal olie raffinaderijen niet evenredig gestegen met de vraag naar olie. Olie is tegenwoordig meer en meer een politiek issue, 60% van de olie in de wereld komt uit het midden oosten. Dit is relief goedkope olie omdat er op de overige plaatsen met veel moeite olie kan worden gewonnen (boorplatform, zandgronden van Alaska en niet te vergeten in de toekomst bij ons in de Waddenzee).
De prijs van onze benzine bestaat voor 65% uit belasting en accijns... kortom schelden moeten we naar mijn mening naar de regering en niet naar de olie boeren. Tijd om het kwartje van Kok terug te EISEN, maar nu in Euro cent natuurlijk!
Er wordt anders ook om flutredenen gespeculeerd met olie. In Geneve wordt de pijs van ruwe olie bepaald en het minste of geringste excuus wordt aangegrepen om de prijs omhoog te gooien. Nu weer de situatie in Iran, maar wordt er een druppel minder om geproduceerd? Maar ze gooien wel de prijzen omhoog onder het mom van "vraag en aanbod". Inderdaad ja :evil:
AccordTypeaRd wrote:Er wordt anders ook om flutredenen gespeculeerd met olie. In Geneve wordt de pijs van ruwe olie bepaald en het minste of geringste excuus wordt aangegrepen om de prijs omhoog te gooien. Nu weer de situatie in Iran, maar wordt er een druppel minder om geproduceerd? Maar ze gooien wel de prijzen omhoog onder het mom van "vraag en aanbod". Inderdaad ja :evil:
Ja idd, maar als er dan niks is, daalt de prijs haast nooit meer naar het 'normale' niveau :S
AccordTypeaRd wrote: Nu weer de situatie in Iran, maar wordt er een druppel minder om geproduceerd? Maar ze gooien wel de prijzen omhoog onder het mom van "vraag en aanbod". Inderdaad ja :evil:
En waar gaat de olie van Iran naar toe...? China! :wink:
Vorig jaar accepteerde niemand dat de prijzen zo hoog waren als nu, op dit moment hoor je en zie je niks ovr de prijzen want het is ze weer gelukt om de prijzen hoog te houden .
In Amerika is de benzineprijs de laatste jaren verdrievoudigt ,we blijven tenslotte toch betalen , en je moet niet vergeten de oliemaatschappijen hebben de juiste kaarten en niet wij.
Dus wij zijn toch de dupe........
Leuk goedje maar duur. Gelezen in Banzai magazine:
There's been a lot of talk about petrol in recent months, not last about the skyrocketing pump prices. But on a more positive note, BP has just launched its all-new performance unleaded fuel. It's aimed squarely at the real performance, track day and motorsport enthusiast. How so? Well, it boasts an octane rating of a whopping 102RON! Granted, at £2.42 (3.526euro) a litre it's not the cheapest petrol on tap but BP tested its new fuel at producing between 4-7.5% more power than its current BP Ultimate 97RON. The reason for that high cost is that it's hand-made in small batches, much like F1 fuel. At present, there are unfortunately only six test sites selling this new 102RON fuel, but hopefully it won't be long untill it becomes more readily available.
Het probleem dat we hebben is gewoon de noodzaak , ze kunnen doen met de prijzen wat ze willen want hoe hoog hij ook staat we hebben het nodig om prive of beroepsredenen maakt niet uit , we kunnen der wel tegen protesteren maar uiteindelijk trekken we ALTIJD aan het korste eind Want ze weten dat we het toch nodig hebben :evil:
En eigenlijk ja ... ik weet zelfs nog niet wat m'n ITR verbruikt , het plezier :-) is voor mij belangrijker , natuurlijk is voor mij de ITR 2de wagen dus wil ik hier zeker niet in iemand anders naam spreken :!:
Okee laatste tank BP ultimate getankt. Stuk duurder dan de euro95 bij een Shell Express, en zelfde verbruik. Ik heb het 5 tanks vol gehouden, en ik merk geen verschil met mijn CTR. Wil niet zeggen dat andere geen verschil voelen met een CTR. Echter ik merk bij mijn(verder standaard) CTR niks. En ook verbruik hetzelfde..