Type-R Dynodag part-II [zaterdag 6 mei]
- Gaskleppie
- Gaskleppie
Het vreemde is dat veel andere auto's die dag zeer goed kloppende vermogens lieten zien.
Misschien heeft de bank nog wat last van auto;s met korte bakken.
Ik ben er mee bezig!
Nu kan ik alleen nog gokken en dat wil ik niet doen. Geeft alleen maar rare verhalen. Eerst zeker weten wat er eventueel niet klopt, dan kom ik met antwoorden.
Misschien heeft de bank nog wat last van auto;s met korte bakken.
Ik ben er mee bezig!
Nu kan ik alleen nog gokken en dat wil ik niet doen. Geeft alleen maar rare verhalen. Eerst zeker weten wat er eventueel niet klopt, dan kom ik met antwoorden.
IvoG wrote:roblom wrote:Maar wat betekent het nu voor de individuele uitslag van de run?
Begrijp ik hier nu uit dat de kans bestaat dat de totaal waarde niet helemaal kan kloppen?
Die kans is er altijd. De absolute waarde is alleen goed voor gesprekken in de kroeg in mijn optiek.
Das absoluut waar, maar vind dat het bedrag een dusdanige omvang heeft dat je toch wel mag verwachten dat het enige nauwkeurigheid heeft. Tuurlijk kan je nu leuk vergelijken maar wie zegt mij dat die bank de volgende keer niet weer een afwijking heeft die weer afwijkt van de vorige meting. Zo heb je dus eigenlijk een meting waar je alleen wat aan hebt als je meerdere keren achter elkaar op de bank gaat en die gaat vergelijken met elkaar.
Blijft wel feit dat het natuurlijk geen schuifmaat is die je ijkt, en dat er ook al vreemd genoeg niet echt een standaard ijkwaarde is, dat is wel geprobeert met de DIN pk's maar dan nog blijft het lastig.
Ja idd, je kan er eindeloos over discuseren :razz:
wilco wrote:Het is dat ik niet kon maar €40 vind ik netjes , is dat altijd zo want ik wil er zelf binne.kort heen
Wilco,
Daar zou je even over moeten bellen met Roel van Rica.
Als je geen haast hebt kan je even wachten op het afronden van de CAI Group Buy. Hierna zullen er weer een paar mensen, waaronder ikzelf de bank op gaan. Meer auto's is waarschijnlijk weer voor 40,-
Vandaag weer op de bank wezen rollen, iets andere weersomstandigheden dan de vorige keer. Het volgende is uitgekomen:
Voor een grotere afbeelding klik op het volgend adres:
http://gallery94415.fotopic.net/c810554.html
Conclusies:
Dit keer 205 pk gehaald met de ori. spruit, valt tegen maar de kleppen moeten nog gesteld worden volgende week.
De DC-sport over het gebied 3200-6800 rpm meer koppel dan de ori. spruit, dus de DC is nog niet zo slecht als men dacht. Alleen vanaf 6800 rpm scoort hij slechter dan de originele spruit, hij vlakt af.
Komende actie, kleppen stellen en misschien nieuw luchtfilter. Weer op de bank en kijken of het meer bij de fabrieksopgave komt.

Voor een grotere afbeelding klik op het volgend adres:
http://gallery94415.fotopic.net/c810554.html
Conclusies:
Dit keer 205 pk gehaald met de ori. spruit, valt tegen maar de kleppen moeten nog gesteld worden volgende week.
De DC-sport over het gebied 3200-6800 rpm meer koppel dan de ori. spruit, dus de DC is nog niet zo slecht als men dacht. Alleen vanaf 6800 rpm scoort hij slechter dan de originele spruit, hij vlakt af.
Komende actie, kleppen stellen en misschien nieuw luchtfilter. Weer op de bank en kijken of het meer bij de fabrieksopgave komt.