Heatwrap spruitstuk
Heatwrap spruitstuk
Wat is het voordeel van het gebruik van heatwrap voor een spruitstuk, betere doorstroming van uitlaatgassen, pk winst of iets anders. Wie kan mij daar meer over vertellen :?:
Je uitlaat inpakken met dat spul zorgt ervoor dat de uitlaat extra warm wordt (logisch). Hoe heter het daarbinnen wordt des te makkelijker de uitlaatgassen door je systreem zullen 'stromen'. Het zal minder moeite kosten de uitlaatgassen naar buiten te 'duwen' en dit resulteert dus uiteindelijk in vermogenswinst. Plus het houdt je engine-bay koeler wat ook weer gunstiger is voor je inlaat...
- Gaskleppie
heb gelezen dat heatwrappen van je spruitstuk bij de racerij goed helpt, maar absoluut niet aan te raden is voor normaal dagelijks gebruik. Dit kan namelijk leiden tot scheurtjes in je spruitstuk.
10 punten!
Al heb ik geen last van scheurende spruitstukken. Ik rij er pas zo'n 12 jaar mee rond. Misschien niet lang genoeg om genoeg ervaring te hebben......
Gaskleppie wrote:heb gelezen dat heatwrappen van je spruitstuk bij de racerij goed helpt, maar absoluut niet aan te raden is voor normaal dagelijks gebruik. Dit kan namelijk leiden tot scheurtjes in je spruitstuk.
10 punten!
Al heb ik geen last van scheurende spruitstukken. Ik rij er pas zo'n 12 jaar mee rond. Misschien niet lang genoeg om genoeg ervaring te hebben......
Das duidelijk, is het mogelijk om de wrap zelf op de spruitstuk te plakken of is dit iets weggelegd voor een expert? En zoja, waar zijn die in godsnaam te koop? :-)
- Gaskleppie
ik heb het ook op mijn luchtfilter zitten (niet dat het daar zoveel nut heeft als de uitlaat maar ziet er tcoh wel leuk uit) TCC heeft het liggen, maar ik heb het toen gehaald bij de scooterzaak waar ik al mijn spullen haal (in gerwen bij nunen)
je had 2 verschillende 1 tot 650 graden en 1 tot 1200 graden.
650 graden was 3 meter en 15 euro (had 3 rollen nodig voor CAI)
1200 graden was 1.5 meter en 90 euro. laatste was echter alleen geschikt voor de uitlaat van deze 2.
ik weet niet hoe het zit met degene die TCC zou leveren maar ik heb de mijne was echt puur een slappe rol dus die heb ik zelf mbv een ijzerdraadje over de gehele lengte vast gedraaid...
zal eens een foto zoeken
is echter idd een rot klus.
je had 2 verschillende 1 tot 650 graden en 1 tot 1200 graden.
650 graden was 3 meter en 15 euro (had 3 rollen nodig voor CAI)
1200 graden was 1.5 meter en 90 euro. laatste was echter alleen geschikt voor de uitlaat van deze 2.
ik weet niet hoe het zit met degene die TCC zou leveren maar ik heb de mijne was echt puur een slappe rol dus die heb ik zelf mbv een ijzerdraadje over de gehele lengte vast gedraaid...
zal eens een foto zoeken
is echter idd een rot klus.
Heb hier een link met tegenstrijdigheden, zij zijn dus fel tegen heat wrap maar voor Header coatings om warmte in te dammen.
http://www.centuryperformance.com/heatwraps.asp
http://www.centuryperformance.com/heatwraps.asp