auto importeren.

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
ATR#11

auto importeren.

Post by ATR#11 »

Hoi,

IK heb wat leuke auto's gezien. Maar deze staan in het buitenland. O.a in Duitsland en in Belgie.
Maar ik heb geen idee hoe dat in zijn werk gaat om die hier heen te halen. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft hoe dat in zijn werk gaat.

Moet je de BTW eerst betalen en dan weer terug krijgen, of wordt die al verrekend bij aanschaf.

Hoe krijg je die auto hier, moet die op de auto-ambulance of is er een speciaal kenteken te verkrijgen.

En hoe gaat het met de BPM. Moet je de afrekenen bij de rdw keuring, of bij de douane of weer ergens anders?????

Dit zijn een aantal vragen die zo bij mij opkwamen. Wie kan me hier mee verder helpen of heeft tips wat ik wel of juist niet moet doen.

Greetzzzzzz
mr. X

Post by mr. X »

zoek optie :?: zijn al meerdere onderwerpen hierover geweest.

bpm afdracht is makkelijk te berekenen via www.vwe.nl
je zult echter zien dat je veelal evenveel kwijt bent als een goede hier. en ik weet het wel er staan af en toe auto's bij (bijv. 350 z) voor maar 8000 euro. deze kloppen echter niet en worden binnen een paar dagen van internet verwijderd.

*edit
meer info over invoer e.d. staat trouwens ook op de site van vwe.nl
HONDA

Post by HONDA »

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
baRt

Post by baRt »

mja, is vrij simpel: zorg dat je in duitsland of belgie de juiste papieren erbij krijgt (volledig kenteken dus)...

Ik moet zelf nog even kijken, maar je kunt als het goed is ook een dagkenteken krijgen waarmee je WEL in het buitenland mag rijden (normale dagkenteken niet, is bv om mee naar de RDW te rijden)

Hoe dan ook: ding hierheen halen, RDW bellen voor een afspraak, Ding laten bekijken etc, zorgen voor een APK (hoeft niet bij RDW en als je het kunt regelen goedkoper om het ergens anders te laten doen, maatje van me moest 125 afrekenen bij de RDW... normale prijs ik geloof rond de 50 a 60 euro) en dan richting de douane om de BPM te betalen...

Let wel op: ook bij de douane willen ze de auto zien, ook al is ie al APK gekeurd en ook door de RDW goed bevonden... ambtenarij!

Als je aan het kijken bent voor een ITR: ga maar niet naar die zwarte kijken bij Honda Mullens in Diest (Belgie), want dat is dus een ragbak... ;)
HondArd

Post by HondArd »

Ik heb mijn ATR moeten ophalen met een autoambulance omdat ik op dat moment de BPM nog niet kun afdragen. Alle documenten had ik er wel bijgekregen dus toen het geld voor de BPM er wel was kon ik naar de RDW. Voordat we bij de RDW langsgingen nog even de handelaarsplaten van de garage geregeld en daarmee van en naar de garage gereden om een voor-APK uit te laten voeren. Na goedkeuring een keuring bij de RDW aangevraagd, ééndagskenteken aangevraagd en de platen mag je zelf maken met wit papier/karton en zwarte letters (de mijne heb ik uitgeprint en ingeseald. Zag er heel netjes uit). Voor een dag de auto op dit kenteken laten verzekeren, naar de RDW gereden en hij rolde er zo doorheen. Douane deed wel even moeilijk over de radio met baskist in de kofferbak, maar die had ik er zelf al ingezet :wink:
blue spider

Post by blue spider »

als je makkelijk wil , hun doen het voor je . als je een auto zoekt geef ze een opdracht en hoppa , als je er eentje zelf gevonden heeft ook hoppa

http://www.dreamcarcompany.nl/
don't touch my Image
baRt

Post by baRt »

niks mis met dreamcarcompany, maar als je een auto wilt halen in duitsland of belgie, totaal niet interessant!
ATR#11

Post by ATR#11 »

Oke, thanks voor de tips en antwoorden.

Nog 1 vraagje, DE vraagprijs van een auto in het buitenland is altijd incl BTW. Maar als je uitvoert hoef je die BTW volgens mij niet te betalen.
En de verkoper hoeft volgens mij geen btw af te dragen van goederen die naar het buitenland gaan maar wel binnen de EU blijven. Ten minste, als je bij een bedrijf koopt. Geldt uiteraard niet voor particulier.

Weet iemand of mijn idee hier over klopt, mischien al bij de hand gehad, of dat het anders is.

Greetzzzzzzzz
autodre

Post by autodre »

Mr Del Sol wrote:Oke, thanks voor de tips en antwoorden.

Nog 1 vraagje, DE vraagprijs van een auto in het buitenland is altijd incl BTW. Maar als je uitvoert hoef je die BTW volgens mij niet te betalen.
En de verkoper hoeft volgens mij geen btw af te dragen van goederen die naar het buitenland gaan maar wel binnen de EU blijven. Ten minste, als je bij een bedrijf koopt. Geldt uiteraard niet voor particulier.

Weet iemand of mijn idee hier over klopt, mischien al bij de hand gehad, of dat het anders is.

Greetzzzzzzzz

Ik weet er niet het fijne van. ECHTER in NL kan je als je je auto zakelijk rijdt(zoals ik) alleen je BTW terug vorderen bij een 'btw auto'

Zodra een auto van een particulier is geweest(marge) is het niet meer mogelijk BTW terug te vorderen.

Ik betwijfel dus of het met een 2de hands auto zoals jij dat bschijft mogelijk is...

Maar nogmaals, ik gis maar...
Locked