Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.
Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Sjakiera
Posts: 82 Joined: Sat Apr 08, 2006 2:51 pm
Post
by Sjakiera » Fri Apr 28, 2006 4:34 pm
Heb even een vraagje.
Sinds kort heb ik een jdm p30 ecu (obd1) maar het is een automaat,
moet ik dan solderen om hem weer hadgeschakeld te krijgen? of kan ik er gewoon een ander chipje in plaatsen?
Sjaak :wink:
Gaskleppie
Posts: 4532 Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Post
by Gaskleppie » Mon May 01, 2006 10:07 am
even wat meer info aub...
welke auto etc.
Je kan hem idd ombouwen naar hand. Maar de P30 past niet zomaar even...
Plus dat je nog meer verassingen kan krijgen.
Sjakiera
Posts: 82 Joined: Sat Apr 08, 2006 2:51 pm
Post
by Sjakiera » Fri May 05, 2006 4:29 pm
Het is voor m'n del sol die nu nog obd 2 is
harness converter heb ik al.
Sjaak
becas©
Posts: 228 Joined: Sun Dec 25, 2005 11:37 pm
Post
by becas© » Fri May 05, 2006 4:39 pm
delsol OBD2? Dacht dat die allemaal OBD1 waren (p30 en p28 ecu´s)
Gaskleppie
Posts: 4532 Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Post
by Gaskleppie » Fri May 05, 2006 5:07 pm
nee, de laatste paar zijn obd2 met een b16a3 motor.
Sjakiera
Posts: 82 Joined: Sat Apr 08, 2006 2:51 pm
Post
by Sjakiera » Fri May 05, 2006 6:10 pm
Het is een b16a2 blok met E D M p30 ecu (obd2) en daarvoor komt een JDM p30 ecu voor in de plaats, maar iemand een idee?
Gaskleppie
Posts: 4532 Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Post
by Gaskleppie » Sat May 06, 2006 7:39 am
P30 is gewoon obb1 hoor. Veel verschil zal je niet merken met zo'n ecu buiten een vracht foutcodes erbij.
kans op code 36 (tractioncontrol)
kans op code 20 (electric load detector)
kans op code 23 (knock sensor)
Plus een Vmax van 180km/u!