Holland vs. Nederland
@nsx-ronny: Leuk je tegen te komen op dit forum, en 32.000km is erg weinig voor een NSX, netjes. Maar persoonlijk zou ik de naam "Holland" maar niet gebruiken als je Nederland bedoelt. Holland is maar een beperkt deel van Nederland, aangezien er genoeg Type-R-rijders niet uit de provincies Noord en Zuid Holland komen (waaronder ikzelf, ik kom uit Noord-Brabant).
p.s.: voorstellen doe je hier, kun je specificaties van je bolide beter kwijt.
p.s.: voorstellen doe je hier, kun je specificaties van je bolide beter kwijt.
AccordTypeaRd wrote:... persoonlijk zou ik de naam "Holland" maar niet gebruiken als je Nederland bedoelt. Holland is maar een beperkt deel van Nederland...
Wat een onzin...
Het land heet Holland of Nederland dus Holland of Hollanders is totaal geen probleem.
Overigens welkom Ronny, ik heb je mail net beantwoord.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
VTECCIE wrote:Het land heet Holland of Nederland dus Holland of Hollanders is totaal geen probleem.
Sorry, Holland is echt geen land. En dat WK komt m'n neus en oren uit nog voordat het begonnen is
Klik hier voor het bewijs.
Wikipedia wrote:Holland is een streek in het westen van Nederland, die tegenwoordig opgedeeld is in de provincies Zuid-Holland en Noord-Holland. Die twee provincies zijn echter niet gelijk aan de streek Holland.
De naam is afkomstig van Holtland of Holdland, dus: hout-land, een streek (vermoedelijk) bij Leiden. De benamingen Holland en Hollanders werd omstreeks 1100 voor het eerst gebruikt.
De naam wordt in het buitenland vaak, bij wijze van pars pro toto, als metoniem voor geheel Nederland gebruikt. Ook in Nederland gebeurt dit]
Moet je eens Engelsman tegen een Schot zeggen. Wordt 'ie bloedlink, dan blijf ik nog relatief netjes als ik Hollander genoemd wordt.Aiyoku wrote:Gelukkig zijn we één happy Type-R family .
:thumbs:
AccordTypeaRd wrote:Sorry, Holland is echt geen land. E dat WK komt m'n neus en oren uit nog voordat het begonnen is
Klik hier voor het bewijs.
Okee, dat wist ik dus niet. En jij voelt je daadwerkelijk negatief aangesproken als je een Hollander genoemd wordt? Ik kan me dat haast niet voorstellen.
Wel frapant overigens dat elke sportploeg (niet alleen voetbal) altijd wordt aangemoedigd als 'Holland'.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG wrote:Ben je je chill pil vergeten vanochtend Ard? :lol:
Soms draaf ik wel eens door als het op bepaalde onderwerpen aankomt, sorry. Okee, back to topic.
...nee hé :roll:
VTECCIE wrote:En jij voelt je daadwerkelijk negatief aangesproken als je een Hollander genoemd wordt? Ik kan me dat haast niet voorstellen.
Het is ook afhankelijk van wie het zegt, maar meestal stel ik dat inderdaad niet op prijs, of ik reageer gewoon niet.
VTECCIE wrote:Wel frapant overigens dat elke sportploeg (niet alleen voetbal) altijd wordt aangemoedigd als 'Holland'.
En dan roep ik 'Nederland', ach ja, ik ben altijd al een aparte geweest.
- Gaskleppie
Als het alleen over auto's mag gaan dan is de lol er snel af...
ik reageer me overal af... das nou net het leuke van brabander zijn, je hoeft je nergens aan te conformeren!
hahahahahaaa
who cares zeg, wat een discussie... moet ik dan ook iedereen gaan afzeiken die limburgs begint te lullen, als ie een brabander probeert na te doen? want dat doet echt IEDEREEN die denkt dat hij dat wel kan...
Uitlachen is toch veel leuker dan afzeiken?
lachen is gezond!
hahahahahaaa
who cares zeg, wat een discussie... moet ik dan ook iedereen gaan afzeiken die limburgs begint te lullen, als ie een brabander probeert na te doen? want dat doet echt IEDEREEN die denkt dat hij dat wel kan...
Uitlachen is toch veel leuker dan afzeiken?
lachen is gezond!
Ik zat er op te wachten dat dit afgesplitst ging worden, kan ik mijn ij weer kwijt.
Over lachen gesproken: Ik lig elke keer in een deuk als ik het liedje "het is een kwestie van geduld" van Rowen Henze hoor (vergeef me de zbelvauten). Zingen ze: Het is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel HOLLAND Limburgs lult. Moeten ze toch wel eerst over Noord-Brabant heen, toch? :roll:
Over lachen gesproken: Ik lig elke keer in een deuk als ik het liedje "het is een kwestie van geduld" van Rowen Henze hoor (vergeef me de zbelvauten). Zingen ze: Het is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel HOLLAND Limburgs lult. Moeten ze toch wel eerst over Noord-Brabant heen, toch? :roll:
Alles buiten Zuid-Holland en Utrecht zijn toch boeren dus wat maakt Brabant dan uit...
Zo... om de discussie nog leuker te maken.
Zo... om de discussie nog leuker te maken.

-