Probleempje versnellingsbak of drukgroep?
Probleempje versnellingsbak of drukgroep?
Tja vandaag dacht ik ga lekker wat toeren en niet naar de drukke boulevards of iets dergelijks.
Maar toen ik de auto starte en weg wou rijden , bokte de auto enorm , zelfs leek her erop dat de auto stond te springen op de veren :shock:
Ben ton rustig iets verder gereden en hij ging verrot moeilijk in elke versnelling , het zweet brak me al uit......
En elke keer als ik rustig in de 1ste versnelling wou wegrijden bokte de auto enorm , leek weg een soort clutchjudderen.
Of de koppeling wel of niet aangreep.
Tijdens het rijden kon ik wel schakelen maar tijdens het schakelen en als je hem dan in het volgende verzet inlegt , legde je hem tegen de versnelling aan en dan naar 1 seconde ging hij erin.
Net zo of hij weer niet goed ontkoppelt, maar soms kwamen er ook rare geluiden bij vrij , licht schurend.Maar als die eenmaal in de versnelling zit is er niks aan de hand , geen geluiden niks nada....ook bij volgas gaat de toerenteller niet in 1 keer omhoog , dus de platen zijn niet op.
Ben direct naar een Honda dealer gereden en die had er mee gereden en zei ook dit is niet helemaal goed , maar wat ik zo verneem zijn de platen niet op , maar dan moest ik hem daar laten staan ,maar ik wou naar mijn eigen dealer en ben dus daarna voor een second opinion naar mijn dealer gereden.
Ook had hij dit prblem al eerder gehad bij een S2000 , die ook last had van de drukgroep , de ene keer greep de koppeling wel aan en de andere keer niet , hetzelfde probleem eigenlijk als mij.
De ITR staat nu bij de dealer en morgen halen ze de olie uit de bak , of er slijpsel/etc uitkomt.
Maar we verwachten en ik hoop dat het de drukgroep is.
Maar het is en blijft klote want ik het net in de gedachten dat er een uitlaatsysteem en andere dingen zou aankopen maar die kan ik weer op zich laten wachten.
Wie weet wat zo een OEM koppelingsset kost , en waar kan ik nu best een licht vliegwiel ohalen en hoe zwaar moet hij wezen ;3,8KG of 4,1KG of zoites??????
Maar toen ik de auto starte en weg wou rijden , bokte de auto enorm , zelfs leek her erop dat de auto stond te springen op de veren :shock:
Ben ton rustig iets verder gereden en hij ging verrot moeilijk in elke versnelling , het zweet brak me al uit......
En elke keer als ik rustig in de 1ste versnelling wou wegrijden bokte de auto enorm , leek weg een soort clutchjudderen.
Of de koppeling wel of niet aangreep.
Tijdens het rijden kon ik wel schakelen maar tijdens het schakelen en als je hem dan in het volgende verzet inlegt , legde je hem tegen de versnelling aan en dan naar 1 seconde ging hij erin.
Net zo of hij weer niet goed ontkoppelt, maar soms kwamen er ook rare geluiden bij vrij , licht schurend.Maar als die eenmaal in de versnelling zit is er niks aan de hand , geen geluiden niks nada....ook bij volgas gaat de toerenteller niet in 1 keer omhoog , dus de platen zijn niet op.
Ben direct naar een Honda dealer gereden en die had er mee gereden en zei ook dit is niet helemaal goed , maar wat ik zo verneem zijn de platen niet op , maar dan moest ik hem daar laten staan ,maar ik wou naar mijn eigen dealer en ben dus daarna voor een second opinion naar mijn dealer gereden.
Ook had hij dit prblem al eerder gehad bij een S2000 , die ook last had van de drukgroep , de ene keer greep de koppeling wel aan en de andere keer niet , hetzelfde probleem eigenlijk als mij.
De ITR staat nu bij de dealer en morgen halen ze de olie uit de bak , of er slijpsel/etc uitkomt.
Maar we verwachten en ik hoop dat het de drukgroep is.
Maar het is en blijft klote want ik het net in de gedachten dat er een uitlaatsysteem en andere dingen zou aankopen maar die kan ik weer op zich laten wachten.
Wie weet wat zo een OEM koppelingsset kost , en waar kan ik nu best een licht vliegwiel ohalen en hoe zwaar moet hij wezen ;3,8KG of 4,1KG of zoites??????
Re: Probleempje versnellingsbak of drukgroep?
hey kloten man dat zoiets nu weer moet gebeuren :cry:
[quote="wilco"]
Wie weet wat zo een OEM koppelingsset kost , en waar kan ik nu best een licht vliegwiel ohalen en hoe zwaar moet hij wezen ]
maar waarom weer een oem koppeling er in?
gewoon zoiets er in knallen! :twisted:
[quote="wilco"]
Wie weet wat zo een OEM koppelingsset kost , en waar kan ik nu best een licht vliegwiel ohalen en hoe zwaar moet hij wezen ]
maar waarom weer een oem koppeling er in?
gewoon zoiets er in knallen! :twisted:
Klinkt inderdaad of er iets mis is met je koppeling. Zoals ik het nu lees lijkt het erop dat hij niet goed ontkoppelt. Dit is dan dus juist geen versleten koppeling. Misschien is er iets mis met het hydaulische systeem, ben hier nog niet helemaal in thuis dus kan er nog weinig over zeggen.
TCC is een van de bedrijven die ervaring hebben met lichte vliegwielen, je zou hun eens kunnen informeren wat ze kosten enzo. Ook zullen ze het minimale gewicht wel weten.
Wat ik zo weet is dat tot 4 kg nog redelijk normaal te rijden is, daaronder vergt het wat oefening en ga je meer richting race terein.
TCC is een van de bedrijven die ervaring hebben met lichte vliegwielen, je zou hun eens kunnen informeren wat ze kosten enzo. Ook zullen ze het minimale gewicht wel weten.
Wat ik zo weet is dat tot 4 kg nog redelijk normaal te rijden is, daaronder vergt het wat oefening en ga je meer richting race terein.
Ik denk dat een OEM koppelingsplaat goed zat is , vooral omdat wij niet met extreme koppels werken en ik zal ook vast niet 200NM extra krijgen met een uitlaat.
Als ik straks op 215 á 218 PK kom is dat nog ruim voldoende voor de platen en drukgroep.
De platen zijn nog in orde verwacht ik ,misschien dat er iets is met de drukgroep.
TCC levert een 3.8KG vliegwiel en Spoon 4,2KG en Exedy een 4,16KG.
Ik hoef er niet alledaags mee te rijden , maar is dan de 3,8 niet te licht kan hier iemand uitsluitsel over geven?
Als ik straks op 215 á 218 PK kom is dat nog ruim voldoende voor de platen en drukgroep.
De platen zijn nog in orde verwacht ik ,misschien dat er iets is met de drukgroep.
TCC levert een 3.8KG vliegwiel en Spoon 4,2KG en Exedy een 4,16KG.
Ik hoef er niet alledaags mee te rijden , maar is dan de 3,8 niet te licht kan hier iemand uitsluitsel over geven?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
4.3 kilo is hij dan.
Maare, waarschijnlijk is je koppelingsplaat kapot. Een bekend kwaaltje bij de ITR. Het gebeurt meestal alleen als er grof met de koppeling om gegaan is. De plaatjes waar de veren tussen zitten breken dan en de veer komt scheef te zitten en loopt aan. In het slechtste geval schiet hij er helemaal uit en sta je echt stil.
Als je dit nooit meer wilt hebben adviseer in een andere koppeling. bv de ACT is erg fijn in de omgang en is bere sterk.
Maar alleen een ander merk koppelingsplaat zou ook al genoeg zijn. Standaard kan het geweld eigenlijk niet goed aan.
Maare, waarschijnlijk is je koppelingsplaat kapot. Een bekend kwaaltje bij de ITR. Het gebeurt meestal alleen als er grof met de koppeling om gegaan is. De plaatjes waar de veren tussen zitten breken dan en de veer komt scheef te zitten en loopt aan. In het slechtste geval schiet hij er helemaal uit en sta je echt stil.
Als je dit nooit meer wilt hebben adviseer in een andere koppeling. bv de ACT is erg fijn in de omgang en is bere sterk.
Maar alleen een ander merk koppelingsplaat zou ook al genoeg zijn. Standaard kan het geweld eigenlijk niet goed aan.
Gaskleppie wrote:Maare, waarschijnlijk is je koppelingsplaat kapot. Een bekend kwaaltje bij de ITR. Het gebeurt meestal alleen als er grof met de koppeling om gegaan is. De plaatjes waar de veren tussen zitten breken dan en de veer komt scheef te zitten en loopt aan. In het slechtste geval schiet hij er helemaal uit en sta je echt stil.
Onderstaande fotos zijn van mijn plaat.... (mijn vorige ek4 met b16....)
Klachten]http://i4.photobucket.com/albums/y143/BuksM/08092005koppeling001-768.jpg[/img]

Dus de standaard koppeling moet ik laten gaan?
Ik heb net een Exedy in de handen gehad , maar Exedy geeft voor alle B motoren dezelfde koppelingset mee.
Dus deze koppelingsset word ook een een B16A2 gemonteerd en ook dus in de B18 , is dat wel goed?
Of past dat 1 op 1??
Ik vind de ACT koppeling te duur, voor nu even, wil dus kiezen voor een Exedy maar , ik weet niet of het de goede is?
Ik heb ook gekeken vanmiddag naar een lichter vliegwiel van TCC , bij TCC met je de starterkrans omzetten.
Nu lag er ook een ander merk SRR , hetzelfde gewicht als alle andere vliegwielen 4,2KG, maar hier zit voor hetzelfde geld een starterkrans al omheen dus welke zou ik moeten kiezen?(Kwaliteit/ervaringen/etc..)
Ik weet nu niet meer wat ik moet kiezen;
*Exedy voor alle B motoren of de OEM plaat???
*TCC vliegwiel of die van SRR ???
WIe kan mij op weghelpen.
Ik heb net een Exedy in de handen gehad , maar Exedy geeft voor alle B motoren dezelfde koppelingset mee.
Dus deze koppelingsset word ook een een B16A2 gemonteerd en ook dus in de B18 , is dat wel goed?
Of past dat 1 op 1??
Ik vind de ACT koppeling te duur, voor nu even, wil dus kiezen voor een Exedy maar , ik weet niet of het de goede is?
Ik heb ook gekeken vanmiddag naar een lichter vliegwiel van TCC , bij TCC met je de starterkrans omzetten.
Nu lag er ook een ander merk SRR , hetzelfde gewicht als alle andere vliegwielen 4,2KG, maar hier zit voor hetzelfde geld een starterkrans al omheen dus welke zou ik moeten kiezen?(Kwaliteit/ervaringen/etc..)
Ik weet nu niet meer wat ik moet kiezen;
*Exedy voor alle B motoren of de OEM plaat???
*TCC vliegwiel of die van SRR ???
WIe kan mij op weghelpen.
Ik heb een tijdje terug een nieuwe OEM koppeling + OEM drukgroep geplaatst i.c.m. een Spoon vliegwiel. Functioneert tot nu toe zonder problemen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007