Apexi's nieuwste

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Apexi's nieuwste

Post by JDMTEG »

http://www.apexi-usa.com/news_article.asp?id=15

Net mail binnengekregen van Apexi.

De nieuwe AFC neo.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Luek ding.

PS wat is Karmann?
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

geen idee
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

8)
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Karmann is een carosseriebouwer, maar ik denk dat het hier totaal niets mee heeft te maken.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Key functions include:

MONITOR MODE-
* RPM
* Throttle
* Battery voltage
* Correction %
* Air flow %
* Pressure
* Karmann
* VTEC


Het zegt mij in deze context weinig iig (dus afgezien van de tuner Karmann).
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Mischien bedoelen ze Karma? Verbetert de Karma van je motor...
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

of je krijgt een 'snelle Kar man....' van.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Of "Karre, man, met dat ding!"...
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Zou het hiervoor zijn?

Image
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Het betreft een theorie van Theodore Von Karman (http://en.wikipedia.org/wiki/Theodore_von_Karman) met 1 n, ingenieur en natuurkundige.

De Japanners zijn in de war met die andere Karmann met 2 n, Wilhelm Karmann (http://en.wikipedia.org/wiki/Karmann) de autobouwer (of ze hebben het gewoon verkeerd gespeld).

Welke functie/effect ze meten is mij niet duidelijk, Von Karman heeft meerdere flow en aerodynamica theorieen ontwikkeld:
Born-von Karman lattice model (crystallography)
Chaplygin-Karman-Tsien approximation (potential flow)
Falkowich-Karman equation (transonic flow)
Karman constant (wall turbulence)
Karman line (aerodynamics/astronautics)
Karman trail (flow past obstacle)
Karman-Howarth equation (turbulence)
Karman-Nikuradse correlation (viscous flow)
Karman-Pohlhausen parameter (boundary layers)
Karman-Treffz transformation (airfoil theory)
Prandtl-von Karman law (velocity in open channel flow)
von Karman integral equation (boundary layers)
von Karman ogive (supersonic aerodynamics)
von Karman vortex street (flow past cylinder)
von Karman-Tsien compressibility correction
S2KJan
Posts: 184
Joined: Sat Feb 19, 2005 3:55 pm

Post by S2KJan »

Leuk ding.
Ik kwam op die site ook nog het volgende tegen:
http://www.apexi-usa.com/news_special.asp


Iemand maakt de apexi auto timer alert na.
Naar karmann gaan we nog even zoeken. (cabrio dak bediening? 8) )
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
S2KJan
Posts: 184
Joined: Sat Feb 19, 2005 3:55 pm

Post by S2KJan »

Het lijkt te gaan over de karman(n) frequency.

Dit is een kleine uitleg die ik daarover vond.

(after Theodore von Karman, 1881-1963, Hungarian aerodynamicist)
Any sufficiently blunt object placed in a steadily flowing fluid will disrupt the flow of the fluid in a peculiar manner. When the boundary layer of the fluid/body interface becomes separated from the body, a periodic train of vortices tends to form. This is especially true for simple body geometries. The rate of vortex generation is proportional to the ratio of the flowspeed to the width of the body, or fK=U/D. These periodic vortices are Karman vortices, and there are two easy ways to see them at work.

The first method is to drag a spoon through a cup of recently-creamed coffee. The cream will form patterns in the coffee as it swirls into the wake of the spoon.

Second, follow an 18-wheel truck on the highway. Get close enough behind it, and your radio antenna will start to sway back and forth. As you get closer to the body, the antenna will stop oscillating as you enter the truck's wake. Slow down a bit, and get back to the point where the antenna is swinging back and forth at a fixed frequency. This frequency is the Karman frequency, and is caused by periodic vortices alternatingly spinning off the left and right rear edges of the truck. Given the truck's width, and the frequency of the antenna sway, you can compute your current speed.

Hoe die waarde van nut is in je auto gaat nog even boven mijn pet maar er zijn meer apexi producten die hem kunnen weergeven.

Verder vond ik een luchtmeter die zijn waardes met deze freqentie aanpaste.
En wat info over eigenresonanties van materialen die je dus ongelijk moest houden aan deze frequentie.

Gaskleppie? :idea: :shock: :idea:
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik hou het er maar op dat het een of ander raar type lucht weger is....
Een Honda heeft hem niet iidg! :)
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Is de AFC Neo onderhand al verkrijgbaar in Europa? begin na afgelopen zaterdag toch een beetje geïnteresseerd te raken in dit apparaatje, en het zal in de middenconsole niet misstaan.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Maar is het een vervanger voor de V-AFC????
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Yep!

Incorporates both AFC and VAFC functions in one unit
Locked