Aanschaf van een motor
Aanschaf van een motor
Het viel mij op dat er in onderwerp " hoe hard heb je ooit gereden"
mensen bij zijn die motorrijden of hebben gereden.
Nu heb ik zelf vorig jaar mijn motorrijbewijs gehaald en ben
ik van plan om dit jaar een motor aan te schaffen.
Nu is mijn keus gevallen op een Honda CBR 600 RR of een Yahama r6.
Mijn vraag is nu of er iemand is met ervaring met een van deze
motoren of met soort gelijk en wat jullie keuze zou zijn.
Groeten Wilbert allias Willie06,
Volgens mij weet Wilbert al dat het "snellere" motoren zijn.
Bedankt VTEC Rob voor de reactie,
Inderdaad ik weet dat het snelle motoren zijn maar wij rijden
toch ook snelle auto's?
Ik zat zelfs te twijfelen over een R1 ook leuk speelgoed. :wink:
Ik zie mij eigen nog niet op een Honda Shadow rijden :-)
Ik heb een tijd geleden eens zitten kijken naar een R1 en een R6.
Precies weet ik het niet meer, maar ik geloof dat ik de voorkant van de R6 mooier vond.
De een was ook hoger dan de ander en je zat rechterop dan de ander.
Die laatste waren volgens mij de reden dat mijn collega de een reed en zijn vrouw op de ander.
Ik geloof dat ik nu nog steeds de R6 de mooiste voorkant vind hebben...
Precies weet ik het niet meer, maar ik geloof dat ik de voorkant van de R6 mooier vond.
De een was ook hoger dan de ander en je zat rechterop dan de ander.
Die laatste waren volgens mij de reden dat mijn collega de een reed en zijn vrouw op de ander.
Ik geloof dat ik nu nog steeds de R6 de mooiste voorkant vind hebben...
Re: Aanschaf van een motor
Willie06 wrote:Het viel mij op dat er in onderwerp " hoe hard heb je ooit gereden"
Ik heb sinds 2003 een 600RR, zeer fijne motor.
Kan ik zeker aanraden. Maar je kan er beter even zelf mee gaan rijden.
Grz
Wat ik ermee wil zeggen is dat een snelle auto niet is te vergelijken met een snelle motor. Daar waar een auto al snel een pk of 200 nodig heeft om bij 1200kg een beetje redelijk vooruit te komen, daar heb je op een motor maar 50pk voor nodig. Ik heb zelf een motor van 71pk en de eerste keer dat ik daar op reed (14 jaar geleden) schoof ik over het zadel naar achteren, zo rap ging dat. Nu ken ik alle ins en outs van dat ding wel, maar hij is zeker sneller van zijn plek als onze ATR.
Een CBR 600RR en R6 kun je eerder vergelijken met een Donkervoort D8 210 dan met een Type-R.
Een CBR 600RR en R6 kun je eerder vergelijken met een Donkervoort D8 210 dan met een Type-R.
ik ben toevallig ook bezig met m'n motorrijbewijs....ik hoop het over een weekje of 6 -8 te hebben (als het meezit met de examens...).
Ik ben me ook aan het orienteren op motor-gebied. Helaas vindt ik bij Honda niks van mijn gading. Ik zoek een motor met zo'n 80pk/ 80Nm, liefst zo licht mogelijk (ben zelf maar 170cm/70kg) en moet een kuip of in ieder geval goede windbescherming hebben...ik wou eerst een naked maar nu ik een paar keer 100kmh met een kale ER5 heb gereden bij een stevige windkracht zie ik daar toch maar vanaf :roll:
Voorlopig lijkt me een kawasaki ER6F wel een geschikte kandidaat....een supersporter is niet echt van mijn gading (ik ben met m'n bijna 42 jr dan ook al een ouwe lul)
Mooiste motor die ik tot nu toe ben tegengekomen is zonder twijfel de Moto Morini Corsaro 1200...prachtig. Jammer dat het een naked is..
Als ik een supersporter zou nemen dan de Daytona 675 van Triumph!
groeten.
Ik ben me ook aan het orienteren op motor-gebied. Helaas vindt ik bij Honda niks van mijn gading. Ik zoek een motor met zo'n 80pk/ 80Nm, liefst zo licht mogelijk (ben zelf maar 170cm/70kg) en moet een kuip of in ieder geval goede windbescherming hebben...ik wou eerst een naked maar nu ik een paar keer 100kmh met een kale ER5 heb gereden bij een stevige windkracht zie ik daar toch maar vanaf :roll:
Voorlopig lijkt me een kawasaki ER6F wel een geschikte kandidaat....een supersporter is niet echt van mijn gading (ik ben met m'n bijna 42 jr dan ook al een ouwe lul)
Mooiste motor die ik tot nu toe ben tegengekomen is zonder twijfel de Moto Morini Corsaro 1200...prachtig. Jammer dat het een naked is..
Als ik een supersporter zou nemen dan de Daytona 675 van Triumph!
groeten.
Willie06 wrote:Kan dus het best eerst even op de 2 verschillende
motoren een proefritje maken en dan kijken wat het
best bij mij past.
Dan weet ik al wat ik het weekend ga doen mits het weer
een beetje meezit? :lol:
Ik heb net voor het eerst dit jaar mijn motor gepakt, accu erin uurtje rustig gereden...
En weer heerlijk een rondje Noord-Holland geknald!!!!!!!! :twisted:
15.500 Rpm met een open titanium race uitlaat door de tunnel! Ik zit nu nog met een grijnz op mijn gezicht....Kikken !! :twisted: :twisted: :twisted:
Willie,
Persoonlijk zal ik niet zo gauw een Yamaha komen als echte Honda gek :wink: .
Maar ik vind de look's en seat-pipe het mooist. Die van mij is helemaal zwart.
Grz
CWATR wrote:8)
Zo'n Deauville heeft mij iets ouwelulle-achtigs...ik vindt 'm niet mooi.Bovendien : 239kg :shock: met 66PK? :cry:
Voorlopig staat op 1 de Er6F. Op 2 de BMW F800S(T) maar die is errug duuurrrr!!
Is een honda VTR firestorm niet wat? 1000cc 2 cilinder en al vanaf 97 leverbaar. Halve kuip, sportief en er kan ook iemand achterop....