Pay Pal

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
wilco

Pay Pal

Post by wilco »

Wat is het en wat kun je er mee en is dit vertrouwd , of te wel ik weet niks van dit af maar op sommige websites kun je hiermee betalen.
Of werkt dit ook met een soort creditcard?
IvoG

Post by IvoG »

Je kan het zien als een online rekening. Je stort er een bedrag op via overmaking vanaf je bankrekening of met je credit card. Vervolgens kun je dat bedrag aanwenden om er mee te betalen. Ook als je geen geld op de online rekening hebt staan kan je nog betalen, dan gebruik je jouw credit card, en Paypal haalt het geld van je credit card af. Het voordeel hiervan is dat je Paypal waarschijnlijk wel kunt vertrouwen, maar de partij die je moet betalen misschien niet zo.

Je kan ook betalingen ontvangen via Paypal, en het geld of laten staan of overmaken naar je bankrekening.

Ik vind het betrouwbaar en heb het all enkele keren gebruikt, zowel om geld te ontvangen als om ergens voor te betalen.
wilco

Post by wilco »

Ja want ik wil wat bestellen en het gaat hier om JDM hoodies/T-shirts.

Misschien dat ik daar een groupsbuy van kan maken, maar hij had geen problem met verzenden naar NL , en het maakelijkst was om te betalen via PayPal.
DC2

Post by DC2 »

Ik gebruik het regelmatig voor aankopen op o.a. Ebay. Werkt goed en snel.
itr-1895

Post by itr-1895 »

als je iets via ebay koopt kijk dan ook even bij de "verkopergegevens" of het wel een goede verkoper is.

en paypal heb ik ook nog nooit een probleem mee gehad.

volgens mij kan je zelfs nog een deel van je geld terug krijgen via hun als je aan kan tonen dat je je bestelling niet ontvangen hebt :dunno:
HondArd

Post by HondArd »

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het kopen via ebay om spullen uit de VS te halen? Ik kan het via PayPal betalen dus daar ben ik eigenlijk wel blij mee. Heb op Ebay iets geinigs gezien voor op de auto. De bezorgkosten zijn nog te overzien en de prijs van het onderdeel trouwens ook, maar komen daar dan nog (veel) extra kosten bij of valt het mee?
itr-1895

Post by itr-1895 »

vandaag mijn slotbouten binnen gekregen uit vs.
20st $5.25 verzend kosten.
verstuurd als gift.
6 dagen onder weg.
gekocht via ebay en betaald met paypal :wink:

dus extra kosten valt wel mee
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Ja, laten versturen als gift. Dan valt het heel goed mee.
DC2

Post by DC2 »

Inderdaad, versturen als gift of iig een lager bedrag op het pakket laten noteren, bijv. $60. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij komen er vanaf zo'n €80 ook invoerrechten bij.
Gift en een laag bedrag is het ideaalst.
Locked