Type-R Dynodag [zaterdag 8 april]
Ik ben er vroeg genoeg , het is voor mij een klere eind rijden.
Ben benieuwd wat die van mij op de Dyno geeft , ligt aan de vorige eigenaars , ikzelf ben verschrikkelijk zuinig en heb respect voor de motor.
Hoe zit dat met de Dyno , reden de mensen van Beek hem de bank op of moet je alles zelf doen incl. op de bank ?
En wat komt er meestal uit rollen bij een stock motor?
Ben benieuwd wat die van mij op de Dyno geeft , ligt aan de vorige eigenaars , ikzelf ben verschrikkelijk zuinig en heb respect voor de motor.
Hoe zit dat met de Dyno , reden de mensen van Beek hem de bank op of moet je alles zelf doen incl. op de bank ?
En wat komt er meestal uit rollen bij een stock motor?
wilco wrote:Hoe zit dat met de Dyno , reden de mensen van Beek hem de bank op of moet je alles zelf doen incl. op de bank ?
En wat komt er meestal uit rollen bij een stock motor?
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken... bij Rica reed ik de wagen er zelf op waarna de wagen door de medewerkers vast werd gezet. De run zelf werd gereden door de medewerker van Rica.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Hoe laat???
Hallo,
Hoe laat moet je er aanwezig zijn?? of hoe laat moeten we verzamelen???
Hoe laat moet je er aanwezig zijn?? of hoe laat moeten we verzamelen???
Re: Hoe laat???
Ashwin wrote:Hallo,
Hoe laat moet je er aanwezig zijn?? of hoe laat moeten we verzamelen???
VTECCIE wrote:De dynodag begint om 11 uur dus als iedereen rond 10:30 aanwezig is.
Aftermath
Toch niet verkeerd, zo'n dyno-dagje. Vooral het vergelijken naderhand was heel interessant terwijl de standaard (die van Frans) eigenlijk al heel goed is. In mijn geval is er wel iets werk aan de winkel, bij nog wel een paar meer eigenlijk. Ik ben vooral benieuwd naar de filmpjes eigenlijk want ik heb niet zo heel goed gezien wat er allemaal bij mij uit de uitlaten kwam.
Het was een gezellige dag en nu de mensen nog beter leren kennen :wink:
Op het industrieterrein zeker wat litertjes Ultimate er door heen gestookt , als er flitspalen stonden dan had ik lopends naar huis gekund
ops:
Maar we kwamen voor de bank en ik zelf heb er wat vraagtekens bij sommige uitslagen , zelf zat ik ook net onder de fabrieksopgave en sommige die voor duizenden €€€€ verspijkerd hebben (motorisch) kwamen op een schamele aantal PK's .
Waar ze bij de ene bank en nette positieve waarde hadden werd het hier de grond ingeboord.
Ook werd er bij geen A/F ratio gemeten waar sommige ook wel voor kwamen.
Maar toch heb je nu wel goed je PK verloop en NM kunnen zien , waar bij de ene een enorme bult op de lijn zit , heeft de andere een mooie strakke lijn.
Wel heeft iedereen een vlakke NM lijn.
Toch wil ik zelf en ik begreep ook andere dat we een keer gesamenlijk afspreken om naar een andere bank toe te gaan om daar ook eens te vergelijken.
Dit absoluut niet om club af te zeiken want het was goed geregeld!!!
Nog bedankt daarvoor!!!!
Op het industrieterrein zeker wat litertjes Ultimate er door heen gestookt , als er flitspalen stonden dan had ik lopends naar huis gekund

Maar we kwamen voor de bank en ik zelf heb er wat vraagtekens bij sommige uitslagen , zelf zat ik ook net onder de fabrieksopgave en sommige die voor duizenden €€€€ verspijkerd hebben (motorisch) kwamen op een schamele aantal PK's .
Waar ze bij de ene bank en nette positieve waarde hadden werd het hier de grond ingeboord.
Ook werd er bij geen A/F ratio gemeten waar sommige ook wel voor kwamen.
Maar toch heb je nu wel goed je PK verloop en NM kunnen zien , waar bij de ene een enorme bult op de lijn zit , heeft de andere een mooie strakke lijn.
Wel heeft iedereen een vlakke NM lijn.
Toch wil ik zelf en ik begreep ook andere dat we een keer gesamenlijk afspreken om naar een andere bank toe te gaan om daar ook eens te vergelijken.
Dit absoluut niet om club af te zeiken want het was goed geregeld!!!
Nog bedankt daarvoor!!!!
Was idd een gezellige dag.
Ik heb van een aantal auto's de run op de camera vast gelegd.
Moet alleen nog gaan knippen enz enz om iedereen de clip van zijn auto te geven.
A/F is niet gemeten omdat het apparaat het niet helemaal deed volgens mij.
We zijn ook heel goed door Beek ontvangen, gebak en koffie stond klaar. Zeer uitgebreide uitleg gehad over wat ze allemaal kunnen.
Die vlakke Nm lijn komt denk ik door hun manier van meten, denk ik.
Ik heb van een aantal auto's de run op de camera vast gelegd.
Moet alleen nog gaan knippen enz enz om iedereen de clip van zijn auto te geven.
A/F is niet gemeten omdat het apparaat het niet helemaal deed volgens mij.
We zijn ook heel goed door Beek ontvangen, gebak en koffie stond klaar. Zeer uitgebreide uitleg gehad over wat ze allemaal kunnen.
Die vlakke Nm lijn komt denk ik door hun manier van meten, denk ik.
Als die A/F meter het wel deed dan had ik misschien kunnen zien of mijn mengsel te rijk stond afgesteld. En ik moet 'em inderdaad wat meer op de staart trappen en niet zo eens incidenteel naar de 7500tpm doortrekken. Iets langer met hogere toerentallen rijden, brandt het eens lekker een keer schoon van binnen. De prut kwam er met schokken uit dus ik denk eigenlijk niet dat 'ie te rijk liep.
En bij mij geen complete vlakke lijn trouwens. Tussen de 2000 en 3000tpm loopt het koppel op van ongeveer 130 naar 160nm.
En bij mij geen complete vlakke lijn trouwens. Tussen de 2000 en 3000tpm loopt het koppel op van ongeveer 130 naar 160nm.
De Dynodag was gezellig en geslaagd.
De resultaten waren op z'n zachtst gezegd "verrassend", met name bij mij en mijn ATR broeders :mrgreen: .
@Sander; weer top geregeld! We zijn ook goed ontvangen door de heren van Beek Racing met koffie en taart. De presentatie was interessant, weer een hoop geleerd.
Toch zou ik het leuk vinden om bij bijvoorbeeld Rica ook een 2nd oppinion run te doen, maar het was zeker een geslaagde dag.
Mzl.
De resultaten waren op z'n zachtst gezegd "verrassend", met name bij mij en mijn ATR broeders :mrgreen: .
@Sander; weer top geregeld! We zijn ook goed ontvangen door de heren van Beek Racing met koffie en taart. De presentatie was interessant, weer een hoop geleerd.
Toch zou ik het leuk vinden om bij bijvoorbeeld Rica ook een 2nd oppinion run te doen, maar het was zeker een geslaagde dag.
Mzl.
vet filmpje :thumbs:!
maar op het eind staat 224 krukas pk, moet dat niet wiel pk's zijn?
het was kilowat * 1.36 om naar wiel pk's te gaan en nog eens * 1.09 om naar krukas pk's te gaan toch? of moest je nou die 0.09 bij die 1.36 optellen?
anders is het 244.6 krukas pk's en 224.4 wiel pk's
iig dingetje is volgens mij lekker snel! mooie score :thumbs:
maar op het eind staat 224 krukas pk, moet dat niet wiel pk's zijn?
het was kilowat * 1.36 om naar wiel pk's te gaan en nog eens * 1.09 om naar krukas pk's te gaan toch? of moest je nou die 0.09 bij die 1.36 optellen?
anders is het 244.6 krukas pk's en 224.4 wiel pk's
iig dingetje is volgens mij lekker snel! mooie score :thumbs: