Brandstof lampje
Brandstof lampje
Aangezien er een brandstofpomp symbooltje op mijn dashboard te zien is ga ik er vanuit dat deze hoort te gaan branden als de tank leeg raakt. Klopt dit? Want mijn tank is behoorlijk leeg (op het laatste streepje) maar het lampje brand niet. Ook brand het lampje niet als ik het contact aan zet, maar dit doen de andere lampjes (achterklep en waarschuwingslichten) ook niet.
Bij mij gaat het brandstoflampje alleen branden als die echt heel leeg is. In drie jaar is dit ook maar 1x voorgekomen en dat was pas na een jaar dus ik dacht ook dat het lampje kapot was.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007

Nieuw Record, qua aantal getankte liters: 43.2 liter
Ik heb er hier in Nederland nog nooit meer dan 41 liter ingekregen, zonder dat ie overstroomde.
In totaal 2x het benzinelampje aangekregen bovenstaande foto is er dus 1 van, die 41 liter is de andere keer geweest.
Voor zover ik me kan herinneren, gaat het lampje pas aan, als je over het midden van het rode vlakje bent.
Als ik dat zo zou moeten schatten, denk ik dat je nog een liter of 2-3 hebt wanneer het lampje aan gaat...
VTECRob wrote:In totaal 2x het benzinelampje aangekregen bovenstaande foto is er dus 1 van, die 41 liter is de andere keer geweest.
Als ik dat zo zou moeten schatten, denk ik dat je nog een liter of 2-3 hebt wanneer het lampje aan gaat...
3 Ltr is spannend Rob, reed je in Engeland ook niet met je lampje aan :wink:
Met zo weinig brandstof moet je niet op een heuveltje komen te staan... 

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Das waar maar is een droogpompende motor goed voor het beestje?
Aiyoku wrote:3 Ltr is spannend Rob, reed je in Engeland ook niet met je lampje aan :wink:
Bovenstaande foto is ook in Engeland gemaakt.
Ik belde Dimer en Gerard, toen de wijzer nog voor het rood stond.
Alleen toen gingen we heuvel af...
Dimer zei, ja hoor... over 25km is het eerste tankstation...

"Red je dat nog?"
En toen reed ik net heuvel af => zakte de meter tot in het rood en vloog het lampje aan....

Heb maar gezegd, dat het goed gaat zolang we heuvel af rijden... :lol:
VTECCIE wrote:Das waar maar is een droogpompende motor goed voor het beestje?

VTECRob wrote:Dimer zei, ja hoor... over 25km is het eerste tankstation...ops:
"Red je dat nog?"
En toen reed ik net heuvel af => zakte de meter tot in het rood en vloog het lampje aan....ops:
Heb maar gezegd, dat het goed gaat zolang we heuvel af rijden... :lol:
:lol: :lol: :lol:
VTECRob wrote:Nieuw Record, qua aantal getankte liters: 43.2 liter
Ik heb er hier in Nederland nog nooit meer dan 41 liter ingekregen, zonder dat ie overstroomde.
In totaal 2x het benzinelampje aangekregen bovenstaande foto is er dus 1 van, die 41 liter is de andere keer geweest.
Voor zover ik me kan herinneren, gaat het lampje pas aan, als je over het midden van het rode vlakje bent.
Als het lampje aangaat en je moet er 41 liter in gooien voordat hij weer vol is dan heb je dus toch nog 9 liter over? Want voor zover ik weet is de tank 50 liter, of heb ik dat mis?
Aiyoku wrote:AccordTypeaRd wrote: Bij de ATR gaat deze branden als er nog maar 9 liter in de tank zit en dan staat het wijzertje nog net boven het onderste streepje.
:wink: Bij mijn ATR gaat ie al branden als er nog 15 ltr in zit...
Volgens het boekje gaat het lampje branden bij 9 liter. Als ik meteen daarna ga tanken gaat er 51 liter in dus dan zou ik een tank hebben van 60 liter i.p.v. de (in het boekje) beloofde 65. Het meeste wat ik ooit heb getankt (en toen had ik een kilometer of 80-90 gereden nadat het lampje ging branden) was 61 liter en toen stroomde de tank eigenlijk al over. Of ik kan nog een kilometer of 150 rijden als het lampje gaat branden, of Honda is (weer eens) optimistisch als het over de opgegeven tankinhoud gaat want als m'n CRX in rechte lijn al ging sputteren dan ging er maar 40 in in plaats van 45 :-?. Niet dat ik ooit wil uitproberen om de tank helemaal droog te rijden en dan te kijken hoeveel liter er in gaat, maar ik ben wel benieuwd hoe groot de tankinhoud echt is.
-
- Gaskleppie