had al langer last van een raar geluid als ik rustig, heel rustig optrok in zn 1 of in zn achteruit. Was langs de honda garage geweest en die dacht dat het hoogstwaarschijnlijk de koppeling was. het kon geen kwaad maar misschien wel verstandig binnen een half jaar te vervangen. nou reed ik gisteren weg bij een vriend en opeens hoorde ik iets onder tegen de bodemplaat aanslaan. dus ik gestopt. paar vrienden kwamen kijken en even gezocht, bleek het een bout te zijn! herkende m vrijwel meteen als motorsteun bout. maar kon het zo niet zien dus maar gelaten voor wat het was en héél erg langzaam naar huis gereden. aangezien wij thuis (nog) geen brug hebben, moest ik langs de honda garage. in den bosch was niemand meer (na 12 uur van de werkplaats) dus toen maar noodgedwongen naar tilburg gereden. daar waren ze er namelijk tot 2 uur.
op de brug gezet en jawel hoor, motorsteun boutEN los. 2 zaten er niet meer in! de motorsteun onder je inlaat spruitstuk. bij de schakelstang zeg maar. dat was niet het ergste maar nou is de versnellingsbak, waar een van die bouten zit ingedraaid. gewoonweg afgescheurd! dus hij kon ook niet ff snel vastgedraaid worden...
nou voelde ik de bui al hangen dat dit weer een onaangenaam bedrag ging worden. hij ging even kijken en kwam uit op +- 2000 euro voor (de)montage, nieuwe versnellingsbak helft en wat lagers ed. (onderdelen alleen waren +- 900 ex btw.) niet iets om echt veel vrolijker van te worden.
ik had Robert-Jan (tcc) ook nog even gebeld wat hij ervan dacht, of eventuele prijs zou worden. hij had toevallig (dacht hij omdat hij over de telefoon niet met zekerheid kon zeggen of we het wel over hetzelfde onderdeel hadden) nog een 2e hands helft liggen. dat zou uitkomen op +- 1000 euro inc (de-)montage dus dat was nogal een verschil. had nog even overlegd en voor die 2000 euro die ik dan bij de honda garage zou kwijt zijn zou ik bij hem nog een licht vliegwiel hebben en een nieuwe koppelingset! (omdat hij dan toch zover open ligt kon dat beter gelijk mee worden genomen voor het geval dat hij idd 'op' was)
voor het geval dat Robbert-Jan nÃet het goede onderdeel heeft liggen, heeft iemand hier toevallig zo'n versnellingsbak helft?
versnellingsbak probleem
de foto's:
@ Aiyoku
ik weet ook écht niet hoe dit heeft kunnen gebeuren :?: maar we hebben wel een keer een hele tijd geleden een geluid gehoord onder het rijden dat we eerst niet thuis konden brengen. we dachten dat het een steen was die onder tegen de bodemplaat aan was gesprongen ofzo. maar nu ik erover nadenk was dát volgens mij bout nr. 1 die toen is los getrild en nu heeft die 2e bout, die in de transmissiebak zit, alle klappen moeten opvangen en aangezien dat aluminium is, is het niet al te sterk wat dat betreft...
wél hoorde ik een maand geleden steeds rare geluiden als ik heel langzaam optrok in zn 1 en achteruit. maar de honda garage zij dat hij bijna 100% dacht dat het de koppeling was. dus verder geen aandacht aan besteed. maar denk dat het toch de motor was die aan het wringen is gegaan ofzo :?:
en de motor steun is niet losgemaakt in de tijd dat ik hem heb (+- 6 maanden nu)
maargoed... hij gaat binnenkort naar tcc. word hij weer gemaakt, gelijk nieuwe koppeling erin + lichter vliegwiel en misschien versnellingsbak revisie.. ach, dan is het maar gedaan ook. maar het is niet leuk


@ Aiyoku
ik weet ook écht niet hoe dit heeft kunnen gebeuren :?: maar we hebben wel een keer een hele tijd geleden een geluid gehoord onder het rijden dat we eerst niet thuis konden brengen. we dachten dat het een steen was die onder tegen de bodemplaat aan was gesprongen ofzo. maar nu ik erover nadenk was dát volgens mij bout nr. 1 die toen is los getrild en nu heeft die 2e bout, die in de transmissiebak zit, alle klappen moeten opvangen en aangezien dat aluminium is, is het niet al te sterk wat dat betreft...
wél hoorde ik een maand geleden steeds rare geluiden als ik heel langzaam optrok in zn 1 en achteruit. maar de honda garage zij dat hij bijna 100% dacht dat het de koppeling was. dus verder geen aandacht aan besteed. maar denk dat het toch de motor was die aan het wringen is gegaan ofzo :?:
en de motor steun is niet losgemaakt in de tijd dat ik hem heb (+- 6 maanden nu)
maargoed... hij gaat binnenkort naar tcc. word hij weer gemaakt, gelijk nieuwe koppeling erin + lichter vliegwiel en misschien versnellingsbak revisie.. ach, dan is het maar gedaan ook. maar het is niet leuk
mr. X wrote:
@ Aiyoku
ik weet ook écht niet hoe dit heeft kunnen gebeuren :?: maar we hebben wel een keer een hele tijd geleden een geluid gehoord onder het rijden dat we eerst niet thuis konden brengen. we dachten dat het een steen was die onder tegen de bodemplaat aan was gesprongen ofzo. maar nu ik erover nadenk was dát volgens mij bout nr. 1 die toen is los getrild en nu heeft die 2e bout, die in de transmissiebak zit, alle klappen moeten opvangen en aangezien dat aluminium is, is het niet al te sterk wat dat betreft...
wél hoorde ik een maand geleden steeds rare geluiden als ik heel langzaam optrok in zn 1 en achteruit. maar de honda garage zij dat hij bijna 100% dacht dat het de koppeling was. dus verder geen aandacht aan besteed. maar denk dat het toch de motor was die aan het wringen is gegaan ofzo :?:
en de motor steun is niet losgemaakt in de tijd dat ik hem heb (+- 6 maanden nu)
maargoed... hij gaat binnenkort naar tcc. word hij weer gemaakt, gelijk nieuwe koppeling erin + lichter vliegwiel en misschien versnellingsbak revisie.. ach, dan is het maar gedaan ook. maar het is niet leuk
Shit voor je man, gelukkig heb je een acceptabele oplossing gevonden bij TCC. Sterke :-?