Welke mods op een ITR?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
suby555
Posts: 113
Joined: Sun Mar 26, 2006 2:23 pm

Welke mods op een ITR?

Post by suby555 »

Hoi,
Ik heb de zoekfunctie wel al gebruikt hoor :wink: maar wil toch nog ff wat concrete vragen stellen aan de kenners!

-Welke CAI of luchtfilter is nou echt goed voor een ITR?

-Welke uitlaat is echt aan te raden? Mag best wat geluid produceren maar liefst geen t*ringherrie :o ops:
Gaat hier wel over een compleet systeem van header tot einddemper.

De SKunk2 uitlaat is die iets waard?

En welke mods zijn nog aan te raden om goede allround presterende ITR te verkrijgen?

bedankt,
wim
Subaru Impreza WRX 2004,BMW M3 e30 1988 en euh...geen Type-R sorry!
stannyitr
Posts: 116
Joined: Sun Jun 27, 2004 1:47 pm

Post by stannyitr »

In het kort de meest voorkomende producten op de R die hun diensten al bewezen hebben.

-aem cai,mugen of comptech icibox,spoon vervangfilter...

-catback :-invidia N1
- spoon n1
- buddy club pro spec
- .......
(extra dempertje is hier wel nodig :lol: )

-spruitstuk: De JDM dc sports 4-1 is 1 van de beste prijs-kwaliteit-performance!

Nu nog een chippie erop en meer heeft een R niet nodig :lol:
suby555
Posts: 113
Joined: Sun Mar 26, 2006 2:23 pm

Post by suby555 »

Volgens wat ik op die paar dagen al gelezen heb is de Mugen wel zowat de beste airbox,maar is het prijsverschil met de Comptech gerechtvaardigd?

Wij zijn voorstander van echt goed materiaal en prijs is iets minder belangrijk(alhoewel...) maar waarom meer betalen als dit niet nodig is!

Zo een JDM spruitstuk is dat van lengte hetzelfde als het originele van een ITR?

Kan iemand mij uitleggen hoe de uitlaat van een '98ITR samengesteld is?
Subaru Impreza WRX 2004,BMW M3 e30 1988 en euh...geen Type-R sorry!
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

Je kan je beter concentreren op een goed spruitstuk en uitlaat, de winst van een CAI is minimaal, zo minimaal dat ik het standaard laat :wink:
suby555
Posts: 113
Joined: Sun Mar 26, 2006 2:23 pm

Post by suby555 »

Dat JDM ITR sport spruitstuk,zoals VTECCIE een te koop heeft is dat een aanrader?

Zo een CAI heeft als leuke bijkomstigheid zijn aanzuiggeluid hé :wink: hoewel dat bij een mugen of comptech airbox wel niet veel meer dan standaard is vermoed ik?
Subaru Impreza WRX 2004,BMW M3 e30 1988 en euh...geen Type-R sorry!
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Nou en of dat het een wereld van verschil is....reed naast de ATR van J. met een CAI van K&N tijdens de terugrit naar Folkstone met een rotgang..en wat een geluid!!!!!! niet normaal 8) Ik kan niet wachten tot ik hem ook heb.
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

je krijgt wel meer geluid ja, maar als je een spoon, Invidia of HKS uitlaat hebt weet je al niet wat je meemaakt.

Je kan voor de leuk eens het deksel van de originele box eraf schroeven en eens gaan rijden, dan hoor je al verschil :wink:

PK winst blijft miniem.


Bij Hyperformance hadden ze toen ook een Peak performance spruitstuk, die is een beetje nagemaakt van het JDM-spruitstuk en levert ook goede prestaties voor minder geld.

Wat vteccie aanbied is zeker een goed spruitstuk en dan heb je de echte natuurlijk :wink:
suby555
Posts: 113
Joined: Sun Mar 26, 2006 2:23 pm

Post by suby555 »

Past een Skunk2 uitlaat op dat JDM spruitstuk?

Hij past op het originele wel,ik vermoed dat die wel even groot zijn???
Subaru Impreza WRX 2004,BMW M3 e30 1988 en euh...geen Type-R sorry!
Locked