locatie DLC stekker?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
mr. X

locatie DLC stekker?

Post by mr. X »

heb sinds gisteren een geniscan gs300 (EOBD code lezer)
Image
om code's uit te lezen als er foutmeldingen zijn en zo te zien waar je moet gaan zoeken. nu moet je dit ding aansluiten op de DLC (Data Link Connector of Diagnose Link Connector)
volgens het boekje dat erbij zat geleverd is dit:

"een gestandaardiseerde 16 pins connector waar een diagnose scan apparaat op kan worden aangesloten die verbinding maakt met het motor managementsysteem. De DLC zit gebruikelijk 40 cm uit het midden van het dashboard te vinden is aan de bestuurders kant. voor sommige Aziaten en Europese voeruigen zit de DLC achter de asbak en moet deze worden verwijderd alvorens men bij de connector kan. Voor de exacte locatie van de DLC raadpleegt U uw gebruikershandleiding van uw auto."

nu heb ik gisteren de hele auto overhoop gehaald, asbak eruit, radio eruit, bij de pedalen, maar kon deze stekker nergens vinden. ook kon ik niets vinden in de gebruikershandleiding...

iemand een idee waar hij zit, of heb ik er echt gewoon overheen gekeken?

op dit kastje kun je trouwens ook je chassis nummer zien, handing bij de aankoop van een auto om te kijken of er mee is geklooid :!:
HondArd

Post by HondArd »

Probeer het eens aan de rechterkant in de voetenruimte van de passagier onder/achter in de middenconsole. Dus daar waar de middentunnel overgaat in de middenconsole. Bij de ATR kun je een stukje vloermat omvouwen en daar zit dan de stekker.
Katana

Post by Katana »

AccordTypeaRd wrote:Probeer het eens aan de rechterkant in de voetenruimte van de passagier onder/achter in de middenconsole. Dus daar waar de middentunnel overgaat in de middenconsole. Bij de ATR kun je een stukje vloermat omvouwen en daar zit dan de stekker.

Duidelijker kan niet :woow:

Heb je een fout melding op je computer?
mr. X

Post by mr. X »

nee idd! bedankt iig voor het antwoord, ga vanavond nog kijken of ik hem kan vinden. heb nu ook iets meer tijd.

@ aiyoku
nee heb geen fout melding maar heb een nieuw speeltje en moet dat natuurlijk uitproberen haha :wink: en aangezien je ook waarschijnlijk je VIN nummer kunt lezen ben ik wel benieuwd
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Die stekker ben ik nog nooit tegen gekomen op de ITR.
Die heeft ook obd2a ipc obd2b die volgens mij wel zo'n stekker heeft.
Deze stekker die jij zoekt vind je wel op elke volkswagen.
mr. X

Post by mr. X »

hmm.. je had wel idd 2 verschillende kastjes waarvan eentje voor volkswagen/audi en 1tje voor alle andere merken. maar de rode was voor vw/audi en die ik had voor alle merken behalve deze 2.

maar hoe doen lezen ze dan foutmeldingen uit bij de itr?
ITR1689

Post by ITR1689 »

mr. X wrote:maar hoe doen lezen ze dan foutmeldingen uit bij de itr?

Met dashboard lampje. Je moet dan de ECU in service mode zetten met een jumper.
mr. X

Post by mr. X »

ITR1689 wrote:
mr. X wrote:maar hoe doen lezen ze dan foutmeldingen uit bij de itr?

Met dashboard lampje. Je moet dan de ECU in service mode zetten met een jumper.

oeps.. sorry voor het kromme nederlands in die ene zin, maar dus geen stekker what-so-ever in de itr?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Die is er wel maar die past nooit op jou kastje.
Helemaal rechts, net onder het dashboard kastje hangt een blauw rubber houdertje met 2 stekkertjes daarin. De drie polige is de data connectie voor uitlezing. Waar jou dikke plug dus nooit inpast.
Daarnaast zit een 2 polige stekker die je kan doorverbinden dmv een paperclip of draadje.
Als er nog foutcodes bekend zijn in de ecu zal hij met knippersignalen op het dashboard aangeven welke.
VTECRob

Post by VTECRob »

Frank, waarom zijn ze eigenlijk van dat Ledje afgestapt, welke in een CRX de foutcode aangaf?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Dat ledje knippert nu op je dashboard ipv op de ecu.
Op die manier hoef je niet al je bekleding weg te trekken/schroeven om je code uit te lezen.
Het stekkertje kan je zo bij.
roblom

Post by roblom »

Blijf het briljant vinden van Honda. Waar andere fabrikanten de hobby-isten verplichten om dure uitleesaparatuur te kopen heb je bij Honda genoeg aan een paperclip.
HondArd

Post by HondArd »

Bij de ATR heb je anders wel een kastje nodig om foutcodes uit te lezen, normaal gesproken dan.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Die is dan ook obd2b
itr703

Post by itr703 »

Heb je dit ding nog aan de gang gekregen ?

Toevallig was ik vandaag bij de dealer (nou ja toevallig ....) en daar viel het me op dat de uitleesapparatuur (volgens mij een HDS Tablet zoals hier: https://techinfo.honda.com/rjanisis/PUB ... _Chart.pdf )
beschikt over een 16 polige plug. Om hem aan te sluiten op de itr werd gewoon een verloopkabeltje gebruikt.

Hier http://pgmfi.org/twiki/bin/view/Library/DLC vindt je er nog wat info over.

Mvg.
Peter
ITR703
Jo&

Post by Jo& »

Bij mijn Jazz :P whaahahaha zat hij onder rechts bij mijn pedalen links van het middenconsole... Denk ik iig...
BugsM

Post by BugsM »

Ik zit nu sinds kort ook te proberen de ATR uit te lezen via OBD stekker maarrrr...

Ik heb thuis VAGCOM op de laptop met interface en obd-serial kabel. Probleem is dat ik met de SCANTOOL(.net) software de ATR niet kan uitlezen. Hij ziet de interface niet. In VAGCOM kan ik wel communicatie maken met de ecu. Dan krijg ik protocol blabla of zoiets.
Is de europese ATR nog niet uit te lezen via OBD, omdat dat pas sinds 2002 verplicht is....
itr703

Post by itr703 »

Gaskleppie wrote:Die stekker ben ik nog nooit tegen gekomen op de ITR.

Grappig ... In het Acura Service Manual staat dat hij links in de passagierruimte moet zitten achter de asbak. Het steuntje zit er wel maar de stekker ontbreekt :-(

Iemand toevallig een elektrisch schema waar de 3-pin connector (MCIC)
wel op staat ?

Grt;
Peter
ITR703
Roy

Post by Roy »

itr703 wrote:Grappig ... In het Acura Service Manual staat dat hij links in de passagierruimte moet zitten achter de asbak. Het steuntje zit er wel maar de stekker ontbreekt :-(

Yup daar zit ie ook bij de EP3
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
itr703

Post by itr703 »

itr703 wrote:
Gaskleppie wrote:Die stekker ben ik nog nooit tegen gekomen op de ITR.

Grappig ... In het Acura Service Manual staat dat hij links in de passagierruimte moet zitten achter de asbak. Het steuntje zit er wel maar de stekker ontbreekt :-(

Iemand toevallig een elektrisch schema waar de 3-pin connector (MCIC)
wel op staat ?

Grt]

Nog eens proberen dan maar ..... :-)

Weet iemand iets meer van de 3-pin DLC connector in de Euro-ITR ?
De US en de JDM ECM hebben een aansluiting naar een OBD2 connector
en spreken ISO9141. Iemand enig idee of de Euro-ECM ook ISO9141
spreekt ?

Alle info is welkom !!

Anyone ?

Thanx;
Peter
ITR703
Locked