motorblok atr
motorblok atr
Hallo, ik zal me eerst even voorstellen: ik ben Niels en woon op het moment nog op Aruba. Over 2 maand ( mei) woon ik weer in Nederland. Ik wil graag een atr kopen. Ik heb namelijk 5 honda civics gehad waarvan 3 maal een vti. Is me altijd perfect bevallen. Maar nu to the point: op de Duitse auto sites staan er veel atr's te koop die al aan een tweede motor toe zijn. Raggen onze buren zoveel met de auto dat het blok kapot gaat? ( niet warm rijden enz?) Of zit er een zwak punt in dit type blok? Wie meer weet, of me tips kan geven, misschien een atr te koop weet, mag me altijd mailen.
Dus zeg het maar.
Dus zeg het maar.
Welkom Niels, Ik heb hier nog niet eerder gehoord van een 2e motor in een ATR dus wat die Duitsers doen weet ik niet.
ATR's die te koop staan kun je vinden op de normale verkoopsites (Marktplaats, Speurders, Autotrader, etc.)
ATR's die te koop staan kun je vinden op de normale verkoopsites (Marktplaats, Speurders, Autotrader, etc.)
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
bedankt voor de snelle reactie. Kijk voor de aardigheid eens op: www.autoscout24.de
hier staan wel meerder atr's op. Ik heb nu al zeker 5 maal gezien dat er een motorswap heeft plaatsgevonden. Vandaar de vraag. Maar waarschijnlijk gaat er toch wel eentje komen.
hier staan wel meerder atr's op. Ik heb nu al zeker 5 maal gezien dat er een motorswap heeft plaatsgevonden. Vandaar de vraag. Maar waarschijnlijk gaat er toch wel eentje komen.
- Gaskleppie
-
-
Blokkie_R wrote:accordR wrote:ATR's die te koop staan kun je vinden op de normale verkoopsites
En vanaf Juni ook hier eentje :lol:
Maak daar maar twee van dan.......misschien :wink:
Nu al, en je hebt hem nog maar kort. :-?
Om nog even terug on topic te komen: Kan het kwaad om preventief injectorreiniger aan de brandstof toe te voegen? Ik rij nu al bijna 40.000km en heb in die tijd 2x een beurt aan de auto uitgevoerd/laten uitvoeren, maar de injectoren zijn in die tijd niet extra gereinigd. Hij loopt verder nog goed, maar kan het kwaad om dit preventief toe tevoegen?
Ik persoonlijk zal toch ze laten reienigen bij de dealer in zo'n ...badje, puur omdat als dit wel vaker voorkomt (verstopte injectoren) je het beter voor kunt wezen.
Bij een ITR blijken ze minder snel te verstoppen , maar toch heb ik ze vandaag laten reinigen , kosten €18 per injector.
Dus dat zijn de kosten ook , een busje kost ongeveer ook rond de €10 .
Je weet in ieder geval zeker dat het goed gebeurt is.
Bij een ITR blijken ze minder snel te verstoppen , maar toch heb ik ze vandaag laten reinigen , kosten €18 per injector.
Dus dat zijn de kosten ook , een busje kost ongeveer ook rond de €10 .
Je weet in ieder geval zeker dat het goed gebeurt is.
Zo'n ...badje heet een ultrasoonbad. De injector wordt daar ingelegd in een bepaalde losweekvloeistof en het vuil wordt gedurende een bepaalde tijd met een hoogfrequente trilling losgeweekt en komt uiteindelijk in de vloeistof terecht. Hoe snel een ultrasoonbad trilt ervaar ik regelmatig op mijn werk als ik een bekerglas met vloeistof vastdruk tegen de bodem van het badje. Binnen no time begint het binnen in mijn hand te gloeien. Tijd om los te laten want het kan je kraakbeen kapot maken.
-
-
KM stand is 150.000
schadevrij !!
alle opties
Vraagprijs rond de 16.000
Dealer onderhouden.
auto verkeerd nog in perfecte staat ( maar daar kunnen beter andere hun mening over geven )
Ik rijd hem nu 6 jaar, hij gaat weg i.v.m. een auto vd Zaak.
p.s. Ik laat de blindeer folie wel verwijderen over een tijdje
schadevrij !!
alle opties
Vraagprijs rond de 16.000
Dealer onderhouden.
auto verkeerd nog in perfecte staat ( maar daar kunnen beter andere hun mening over geven )
Ik rijd hem nu 6 jaar, hij gaat weg i.v.m. een auto vd Zaak.
p.s. Ik laat de blindeer folie wel verwijderen over een tijdje
Welkom op dit forum Klokkie :zwaaien:
Hoe is het leven op de Aruba, word er nog geraced langs de Coca-Cola fabriek?
Ik heb nog niet zo veel ervaring met een ATR, maar ik heb mijn injectoren na een computer fout melding (misfire) ook in een ultrasoon bad laten schoonmaken.
Wat Ivo ook al vermelde is het van groot belang dat er juist onderhoud aan de distributie riem en spanner dienen te geschieden. Bij mij hebben een paar BMW boeren de bouten van de mechanische spanner krom aangedraaid, Prutsers!! Hierdoor werd de riem tegen de zijkant van de plastic kap gerukt.
Succes met je zoektocht!
Hoe is het leven op de Aruba, word er nog geraced langs de Coca-Cola fabriek?
Ik heb nog niet zo veel ervaring met een ATR, maar ik heb mijn injectoren na een computer fout melding (misfire) ook in een ultrasoon bad laten schoonmaken.
Wat Ivo ook al vermelde is het van groot belang dat er juist onderhoud aan de distributie riem en spanner dienen te geschieden. Bij mij hebben een paar BMW boeren de bouten van de mechanische spanner krom aangedraaid, Prutsers!! Hierdoor werd de riem tegen de zijkant van de plastic kap gerukt.
Succes met je zoektocht!