wat brangt dit mij op
-
wat brangt dit mij op
ik ben even gaan horen naar prijzen voor een uitlaat, chiptuning enzovoort... had graag een uitlaat van buddyclub of invidia maar ze vertelde me dat ik hier geen papieren meer bij krijg... dus hebben ze mij de uitlaten van supersprint getoond en vertelde erbij dat deze het meeste vermogen winst leveren ...
nu wil ik graag weten of er hier iemand ervaring heeft met deze uitlaat... het gaat dan over een volledige uitlaatlijn ... geeft deze een mooi geluid of alleen maar vermogen..? ze vertelde me ook dat een kelk zeer veel hielp en dat alles samen met een chiptuning met het meeste zou opleveren ... weten jullie misschien hoeveel vermogen ik zal bijkrijgen en ik een mooi geluid zal krijgen .. ?
alvast bedankt
nu wil ik graag weten of er hier iemand ervaring heeft met deze uitlaat... het gaat dan over een volledige uitlaatlijn ... geeft deze een mooi geluid of alleen maar vermogen..? ze vertelde me ook dat een kelk zeer veel hielp en dat alles samen met een chiptuning met het meeste zou opleveren ... weten jullie misschien hoeveel vermogen ik zal bijkrijgen en ik een mooi geluid zal krijgen .. ?
alvast bedankt
-
ja dat had ik ook gehoord maar ze vertelde me dat de warme lucht toch beperkt bleef omdat ze de kelk op exact dezelfde plaats steken als men standaart luchtfilter... de aanvoer van koude lucht blijft er inzitten zodat er toch koude lucht binnenkomt ... weet er ook weinig van ...
mijn civicske is ook nog standaart ... momenteel dan toch :-)
silversmoke wrote:ja dat had ik ook gehoord maar ze vertelde me dat de warme lucht toch beperkt bleef omdat ze de kelk op exact dezelfde plaats steken als men standaart luchtfilter... de aanvoer van koude lucht blijft er inzitten zodat er toch koude lucht binnenkomt ... weet er ook weinig van ...
heb zelf geen civic maar accord...en daar zit de luchtinlaat op een plek waar ie t meest aan koude lucht meekrijgt zonder water e.d op te zuigen.. nl helemaal linksvoorin achter de koplamp..
op t moment dat je zo'n toeter erin gooit zal ie vanwege de omvang toch een stuk dichter bij de motor komen te liggen lijkt me en daardoor veel meer warme lucht aanzuigen..
een kelk op exact dezelfde plaats als je originele luchtfilterhuis met behoud van de standaard luchtaanvoer? ikke nie snap nie :lol:
-
ik ben gaan luisteren in westerlo... en maj vind de buddyclub vele mooier maar vin het enorm lastig als ik deze er onderuit moet halen voor de keuring... ik ken dan weinig tot niets van men auto dus moet ik het telkes laten doen en dat kost mij veel geld ... daarom zocht ik alternatief ... en zal is kijken of ik die kelk dan ook nergens anders weg krijg zodat er geen water aan kan...
-
White-ITR wrote:ik zou toch liever voor die buddyclub of invidia gaan inplaats van supersprint :wink:
waar ben je gaan luisteren als ik vragen magops:
en waarom dan ?? omwille van de schoonheid of de prestaties ...? en kan ik dan op die supersprint ook geen andere stuk zetten... zodat ik toch een mooie achterdemper heb ?
-
chris wrote:
een kelk op exact dezelfde plaats als je originele luchtfilterhuis met behoud van de standaard luchtaanvoer? ikke nie snap nie :lol:
er ligt zo een buis naar men luchtfilter het begin hiervan zit achter men koplamp dacht ik en hier komt zo koude lucht van buitenaf richting men luchtfilter... deze lucht aanvoer bedoelde ik... sorry voor mijn rare woorden maar ik ken de jusite termen niet :roll: :-)
silversmoke wrote:White-ITR wrote:ik zou toch liever voor die buddyclub of invidia gaan inplaats van supersprint :wink:
waar ben je gaan luisteren als ik vragen magops:
en waarom dan ?? omwille van de schoonheid of de prestaties ...? en kan ik dan op die supersprint ook geen andere stuk zetten... zodat ik toch een mooie achterdemper heb ?
de schoonheid alleen al(en het geluid) en ik denk de prestaties ook want ne kameraad van mij had onder zijne civic vti een lijn van supersprint zitten en heeft die toen vervangen door een invidia en hij zei toch dat er een verschil was.
en voor de keuring ,ik ben met mijne itr naar de keuring geweest met de volledige lijn eronder (alleen catelysator er trug tussen)en ze zeiden er niet van (ja dat het mooi materiaal was :lol: )
ik heb alleen een einddemper van Supersprint, maar ben zeer tevreden over het geluid, prestatiewinst zal wel bijna niks zijn, dan moet je inderdaad complete uitlaatlijn doen.
Klinkt lekker diep, mooi egaal geluid en bij 3500-6000 rpm gaat het geluid wat harder, daarna in de VTEC zakt het wat in zodat je de motor weer meer hoort.
Ze hebben zelfs rekening gehouden met de ronding van de bumper, daardoor is de rechtse pijp iets korter.
Montage was plug and play.
Klinkt lekker diep, mooi egaal geluid en bij 3500-6000 rpm gaat het geluid wat harder, daarna in de VTEC zakt het wat in zodat je de motor weer meer hoort.
Ze hebben zelfs rekening gehouden met de ronding van de bumper, daardoor is de rechtse pijp iets korter.
silversmoke wrote:ik ben gaan luisteren in westerlo... en maj vind de buddyclub vele mooier maar vin het enorm lastig als ik deze er onderuit moet halen voor de keuring... ik ken dan weinig tot niets van men auto dus moet ik het telkes laten doen en dat kost mij veel geld ... daarom zocht ik alternatief ... en zal is kijken of ik die kelk dan ook nergens anders weg krijg zodat er geen water aan kan...
Een BuddyClub SpecIII is denk ik 1 van de simpelste uitlaten om te (de)monteren. De eerste keer dat ik het deed kostte me het 40 minuten, na een paar keer ging het al in 20 minuten.
De rubbers kosten het meeste tijd.
-
White-ITR wrote:en voor de keuring ,ik ben met mijne itr naar de keuring geweest met de volledige lijn eronder (alleen catelysator er trug tussen)en ze zeiden er niet van (ja dat het mooi materiaal was :lol: )
mja maar de overheid is bezig met iets nieuw zo een vrachtwagen die kan dienen als keuring en ze gaa ndeze langs de baan parkeren en dan moet je erop rijde en als hij ni in orde is wordt hij afgekeurd en kan je hem late staan daarom dak ik een beetje schrik heb ...
maar zal er dan toch eens over nadenken want vind buddyclub wel vele mooier ... en mja het geluid is volgens sommige ook beter ...
-
Johan wrote:ik heb alleen een einddemper van Supersprint, maar ben zeer tevreden over het geluid, prestatiewinst zal wel bijna niks zijn, dan moet je inderdaad complete uitlaatlijn doen.
mja ik rijd niet met de type R maar met de gewone sport dus na die 6000 rpm heb ik niet vee loverschot meer :roll: :razz: wil daar ook graag iets aan doen maarja... :-)
-
Dimer wrote:
Een BuddyClub SpecIII is denk ik 1 van de simpelste uitlaten om te (de)monteren. De eerste keer dat ik het deed kostte me het 40 minuten, na een paar keer ging het al in 20 minuten.
De rubbers kosten het meeste tijd.
hmm mja klinkt goed dan maar da catelysator is die noet moeilijk er onderuit te krijgen ? :roll: want moet deze niet gelast worde ofzo....?
-
chris wrote:ja die buis ken ik...maar als je voor een openluchtfilter gaat dan gaat dat hele soepie eruit..
je airbox/resonantiebox ed moeten allemaal weg.... dit wordt vervangen voor een (alu) aanzuigbuis met daarop een groot konisch luchtfilter (de kelk)..
vandaar dat ik je niet snapte :lol:
aah mja goed om te weten

-
In Nederland is het misschien nog niet bekend.
Maar de Belgische autokeuring is sinds 15 februari nog belachelijker geworden.
Kijk zelf maar: http://www.goca.be/ned/autokeuring/Pers ... tuning.asp
Maar de Belgische autokeuring is sinds 15 februari nog belachelijker geworden.
Kijk zelf maar: http://www.goca.be/ned/autokeuring/Pers ... tuning.asp