in beslag name.

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Mau il-Vec

in beslag name.

Post by Mau il-Vec »

Ik heb dit bericht even gekopieerd van een ander forum, omdat dit soort dingen nu wel erg vaak voor gaan komen.
Deze jongeman heeft een impreza.

---------------------------------------------------------------------------------

Ja ja vandaag is het dan toch gebeurt, mijn sub is in BESLAG genomen door de politie!!!!!!!
Wegens vermoeding van een te hoog decibel gehalte is de auto in beslag genomen.
Sub moet nou door de technische recherse onderzocht worden en dan mag ik hem weer ophalen.
Kan meerdere dagen duren maar ben bang dat ik hem deze week niet meer terug krijg

Iemand hier ook ervaring mee??
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik zat op het randje van iets als dit. Ik ben blij dat ze hem toen niet meegenomen hebben als ik dit zo lees.

Ze hebben dan ook alle tijd om te checken of je een kat eronder hebt zitten. Geen kat betekend een millieu dillict plus belasting ontduiking. Weet je wat het kost als je de belasting in hun ogen een poot uitdraaid? Meer dan welke andere decibel boete dan ook!

Hou ons op de hoogte!
HondaFan

Post by HondaFan »

:shock: :shock: :shock: :shock:
ben ook altijd bang voor dit.....ik rij elke dag met mijn ITR
heb eeen invidia catback en ook zonder kat......behoorlijk herrie ook....
zit ook te twijfelen om mn kat terug te zetten. :roll:
HondArd

Post by HondArd »

Het "voordeel" van een Impreza is dat er eigenlijk 2 katalysatoren onder zitten. Als je er eentje weghaalt komt 'ie nog door alle keuringen maar je wint er wel een bak vermogen mee. Maar misschien geeft het wel een hoop herrie meer.
S2KJan

Post by S2KJan »

Bij een turbo blok halen ze vaak de cat in de downpipe weg. Scheelt veel vermogen omdat dit vaak een knelpunt is. (wordt vaak een dikkere buis voor in d eplaats gezet.)
Als deze meneer van de weg is getrokken heeft ie vast geen enkele cat meer gok ik.
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
wilco

Post by wilco »

Klopt de GTT heeft 2 cats en de WRX 3 stuks.
Ik had zelf met mijn open pijp onder mijn Sub. weing last van agenten .
Tja ik wil straks eigenlijk wel een Buddy Club exhaust eronder hangen , maar ze maken je het qua geluidoverlast steeds moeilijker....
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

Hij had alleen een scoobysport einddemper, voor de rest standaard! :shock:
Dimer

Post by Dimer »

Ik kreeg een aantekening bij m'n kentekenbewijs en moest naar de TUV keuring. Als ie werd goedgekeurd werd de aantekening weggehaald en kon ik weer verder rijden.

Ik had gelukkig de gelegenheid om m'n std uitlaat eronder te schroeven en kwam met gemak door de keuring. Wel mocht ik die keuring betalen: 60,- + een boete voor geluidsoverlast: 90,-
HondaFan

Post by HondaFan »

mogen ze eigenlijk wel in beslag nemen?? ze kunnen hooguit toch alleen je kentekenbewijs invorderen. Zodat je zelf moet laten goedkeuren en dan pas je kentekenbewijs terugkrijgt...... :roll:
Dimer

Post by Dimer »

ja zoiets had ik ook
wilco

Post by wilco »

Een scoobysport staat wel bekend om zijn enorm harde geluid , blijkt toch iets harder geluid te maken als een Invidia , gaat meer richting de Sebring eXtreme qua geluid
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

ja ok, maar er zijn er zat die ook nog eens hun katalysator, spruit,luchtfilter en middendemper hebben vervangen, dat scheelt ook nogal.
wilco

Post by wilco »

Een 2.5 "inch pijp geeft meer kabaal als een 3 "inch pijp , maar dat neemt niet weg dat dit overdreven actie is :roll:
baRt

Post by baRt »

mja... FD3S heeft er ook 2... maatje van me heeft dus ook de cat uit de downpipe verwijderd, en heeft een Apex'i weet-ik-veel-hoe-die-heet 3" cat back...

*DAMN*
Locked