De orginele 15" velgen
De orginele 15" velgen
Klein vraagje: Wie weet hoe zwaar de orginele 15"velgen van de ITR zijn?
Voor 425 euro mag je ze ophalen, er zit er 1 bij met wat bijgewerkte stoeprandschade (valt ook nog wel mee).
Ik had ook al een advertentie geplaatst op marktplaats met foto's:http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://koopjes.marktplaats.nl/auto_diversen/onderdelen_banden_en_velgen/20325984.html
eventueel ruilen voor lichtere velgen mogelijk 16" of 17"
Ik had ook al een advertentie geplaatst op marktplaats met foto's:http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://koopjes.marktplaats.nl/auto_diversen/onderdelen_banden_en_velgen/20325984.html
eventueel ruilen voor lichtere velgen mogelijk 16" of 17"
AccordTypeaRd wrote:9,9 voor de originele ATR velg en 6,5 voor die van de ITR :-? , nogal een verschil. Dit kan toch niet alleen aan een grotere doorsnee en breedte liggen? En het verschil in totaalmassa tussen een ITR en een ATR is maar een kilo-tje of 200.
De ITR velg is een 15" en de ATR 17". Lijkt mij geen rare waarden, die kilo's.
200 kilo verschil vind ik vrij veel...
Zware wielen passen bij een zwaar/traag hok... :lol: :lol:
:slaan:
:toost:
:slaan:
:toost:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
WinFreak wrote:Is ook nie echt een berekening waar je wat aan hebt... die breedte is je bandbreedte... en het gewicht heeft zoiezo weinig met de afmetingen te maken... er zijn zat 17" velgen die lichter zijn als de 15" velgen van de itr...
Ik weet ook wel dat ik van de bandbreedte eigenlijk niet uit kan gaan voor de berekening, maar aangezien een ITR standaard 195/15 heeft en een ATR standaard 215/17, ging ik er van uit dat de velg in standaard-trim daar wel op aangepast zou zijn, zodat de band bij beide auto's even ver buiten de velg zou steken. Toen ben ik dus gaan rekenen met de breedtes en hoogtes, kwam tot een bepaalde (theoretische) inhoud en zag dat er een verschil aanwezig is de volume en de massa verhouding, in het nadeel van de ATR-velgen. Terwijl de laatste velgen er eigenlijk iets fragieler uit (lijken) te zien.
@Sander: over een zwaar hok gesproken. De nieuwe Clio Renault Sport weegt 1240kg. Scheelt maar 65kg met de ATR.
Doe mij sowieso de ATR maar ipv een Renault hok. Eén Franse zooi wagen op de oprit is voldoende.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007