Verschil cold-air intake

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

Verschil cold-air intake

Post by martijn »

Eindelijk weer vaker op het forum.
Een vraag aan jullie.
Ik ben tog opzoek gegaan naar een cold-air intaken voor mijn CTR en vind hele grote verschillen in vermogens winst
K&N geeft met de typhoon een winst van 10.4 pk
Nu zegt AEM dat ze ongeveer 20 pk en wel meer winst halen.
Weten jullie waar dat verschil inzit.

Gr. Martijn
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Hey,

Als ik jou was zou ik eens kijken op www.ephatch.com en www.civictype-r.co.uk. Die forums hebben 10 x zoveel leden als hier plus dat ze met alles rijden Injen, AEM CAI, V2 enz. Er staan veel nuttige dingen op zoals ervaringen en alles. Ik weet niet of die waardes kloppen die ze als winst garanderen die . Ik had op mijn Civic 1.6vti een Invidia cat-back, Invidia testipe en een AEM V2 en kwam op de dynobank op 178.8 pk uit wat een verschil is van bijna 19 pk. Dus het lijkt me niet heel geloofwaardig ondanks het natuurlijk geen K20 was dat je met een AEM CAI alleen al 20 pk wint. Maarja dat is mijn mening. En let wel op met een CAI dat je eventueel een Hydroshield erbij koopt puur voor de extra veiligheid tegen water. Injen heeft er een mooie bij zitten als extra en AEM heeft nu een Dryflow filter. Ik zou zeggen kijk even op je gemak maar als je perse een CAI wil zou ik je toch een Injen of Aem adviseren puur om de positieve reacties van onze Amerikaanse vrienden.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Locked