Als ik rij dan ......
Ik val je niet aan dat je nooit je motor boven de 4000rpm komt :roll:
Ik vroeg alleen wat de beweeg reden er achter was om een ATR aan te schaffen , maar dat is me wel duidelijk.
Ik vond het zelf zo raar klinken, normaal als iemand een Type R aan schaft is het om de beroemde hoogtoerige blokken van Honda.
Oké dat jij nu veel lange ritten maakt kan ik begrijpen en dat je niet vaak naar de redline rijdt , maar jou worden waren ; ik kom zelden boven de 4000rpm.
En daar was mijn vraag over , en niet dat jij nu en gewone Accord moet aan schaffen.
Het is gewoon een miscommunicatie , en ik wil de schuld wel op me nemen voor er rare dingen gezegd worden :wink:
Ik vroeg alleen wat de beweeg reden er achter was om een ATR aan te schaffen , maar dat is me wel duidelijk.
Ik vond het zelf zo raar klinken, normaal als iemand een Type R aan schaft is het om de beroemde hoogtoerige blokken van Honda.
Oké dat jij nu veel lange ritten maakt kan ik begrijpen en dat je niet vaak naar de redline rijdt , maar jou worden waren ; ik kom zelden boven de 4000rpm.
En daar was mijn vraag over , en niet dat jij nu en gewone Accord moet aan schaffen.
Het is gewoon een miscommunicatie , en ik wil de schuld wel op me nemen voor er rare dingen gezegd worden :wink:
Ik heb, ondanks een paar vervelende dingen in het begin, nog geen moment spijt gehad van de aanschaf van een ATR. Wat ook meespeelt is het hebben van iets speciaals en dat is een ATR zeker. En dat er een hoogtoerig blok inligt is mooi meegenomen op het moment dat je het nodig hebt, maar in het "normale" gebied (1500-4000rpm) is hij ook heel bruikbaar. Trekt mooi lineair op zonder te sputteren, en dat is bij andere hoogtoerige (niet-Honda blokken) wel eens anders.
Moest even kwijt , vanavond lekker eens de Veluwse wegen als circuit gebruikt , kwam van de sportschool en had met dit droge toch koud weer eens zin om de ITR te laten doen waar hij voor gemaakt is.
En het was heerlijk 8)
Toch wil ik eens een keer wat opnemen met een camera , alleen om tijdens het rijden de camera vast te houden gaat niet lukken , is een standaard een idee?
Maar hoe fabriceer je dat?
En het was heerlijk 8)
Toch wil ik eens een keer wat opnemen met een camera , alleen om tijdens het rijden de camera vast te houden gaat niet lukken , is een standaard een idee?
Maar hoe fabriceer je dat?
Ik maakte ook wel eens filmpjes met de cam. De videocamera bevestigde ik op mijn fotocamera statief. Het statief staat dan gewoon op de vloer aan de bijrijderskant.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mja, furious jay (joost op KHK) had in zijn ee9 een bar tussen de bovenste ophangpunten van de gordels... dus net achter de stoelen op schouderhoogte...
in het midden daar een camera-schroefvoetje (de mensen met een statief snappen dat wel denk ik) op gemaakt en daar kon de camera op...
als hij in het midden nog een verticale staaf had gemaakt, die de verticale beweging van de camera zou tegengaan, was dat ding zelfs voor stuiterbakken geschikt geweest! (ik vond er nogal wat flex in zitten, in die bar)
maar goed: dan ben je al aan het fabben... mss teveel werk?
in het midden daar een camera-schroefvoetje (de mensen met een statief snappen dat wel denk ik) op gemaakt en daar kon de camera op...
als hij in het midden nog een verticale staaf had gemaakt, die de verticale beweging van de camera zou tegengaan, was dat ding zelfs voor stuiterbakken geschikt geweest! (ik vond er nogal wat flex in zitten, in die bar)
maar goed: dan ben je al aan het fabben... mss teveel werk?
Voodoo wrote:Het statief staat dan gewoon op de vloer aan de bijrijderskant.
Gaat het niet schuiven met al het geweld...want dan heb je er nog niets aan :-?
Je hebt mijn filmpje van de MV toch wel eens gezien? Dat is 30 minuten geweld en het statief gaat geen kant op.

Ik had wel een zandzakje over de pootjes van het statief gelegd.
Ik heb toen bewust voor een statief gekozen omdat je anders moet gaan plakken, schroeven etc. om de camera te monteren en dat vind ik zonde.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Ik heb een Benbo statief waarvan de poten los van elkaar elke kant op kunnen. 2 poten rusten tegen de achterbankleuning aan en worden met de achtergordels stevig vastgesnoerd. De middelste poot gaat tussen de passagiersstoel en de versnellingstunnel in, en word daardoor klem gezet.
Rock steady, ook tijdens circuitdagen met hoge G-krachten! 8)

Rock steady, ook tijdens circuitdagen met hoge G-krachten! 8)

- Gaskleppie