Als ik rij dan ......

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik val je niet aan dat je nooit je motor boven de 4000rpm komt :roll:

Ik vroeg alleen wat de beweeg reden er achter was om een ATR aan te schaffen , maar dat is me wel duidelijk.
Ik vond het zelf zo raar klinken, normaal als iemand een Type R aan schaft is het om de beroemde hoogtoerige blokken van Honda.
Oké dat jij nu veel lange ritten maakt kan ik begrijpen en dat je niet vaak naar de redline rijdt , maar jou worden waren ; ik kom zelden boven de 4000rpm.

En daar was mijn vraag over , en niet dat jij nu en gewone Accord moet aan schaffen.
Het is gewoon een miscommunicatie , en ik wil de schuld wel op me nemen voor er rare dingen gezegd worden :wink:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Ik heb, ondanks een paar vervelende dingen in het begin, nog geen moment spijt gehad van de aanschaf van een ATR. Wat ook meespeelt is het hebben van iets speciaals en dat is een ATR zeker. En dat er een hoogtoerig blok inligt is mooi meegenomen op het moment dat je het nodig hebt, maar in het "normale" gebied (1500-4000rpm) is hij ook heel bruikbaar. Trekt mooi lineair op zonder te sputteren, en dat is bij andere hoogtoerige (niet-Honda blokken) wel eens anders.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

En het hebben van iets speciaals , daar ben ik het zeker mee eens .
Daarom heb ik mijn Sub. weg gedaan, en een ATR is nog zeldzamer las de ITR.
De ATR maakt gebruik van zijn 2.2 ltr motor , dus een mooie koppelkromme. :D
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Moest even kwijt , vanavond lekker eens de Veluwse wegen als circuit gebruikt , kwam van de sportschool en had met dit droge toch koud weer eens zin om de ITR te laten doen waar hij voor gemaakt is.

En het was heerlijk 8)

Toch wil ik eens een keer wat opnemen met een camera , alleen om tijdens het rijden de camera vast te houden gaat niet lukken , is een standaard een idee?
Maar hoe fabriceer je dat?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik maakte ook wel eens filmpjes met de cam. De videocamera bevestigde ik op mijn fotocamera statief. Het statief staat dan gewoon op de vloer aan de bijrijderskant.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Het statief staat dan gewoon op de vloer aan de bijrijderskant.


Gaat het niet schuiven met al het geweld...want dan heb je er nog niets aan :-?
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

mja, furious jay (joost op KHK) had in zijn ee9 een bar tussen de bovenste ophangpunten van de gordels... dus net achter de stoelen op schouderhoogte...

in het midden daar een camera-schroefvoetje (de mensen met een statief snappen dat wel denk ik) op gemaakt en daar kon de camera op...

als hij in het midden nog een verticale staaf had gemaakt, die de verticale beweging van de camera zou tegengaan, was dat ding zelfs voor stuiterbakken geschikt geweest! (ik vond er nogal wat flex in zitten, in die bar)

maar goed: dan ben je al aan het fabben... mss teveel werk?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Voodoo wrote:
Het statief staat dan gewoon op de vloer aan de bijrijderskant.


Gaat het niet schuiven met al het geweld...want dan heb je er nog niets aan :-?


Je hebt mijn filmpje van de MV toch wel eens gezien? Dat is 30 minuten geweld en het statief gaat geen kant op. :D
Ik had wel een zandzakje over de pootjes van het statief gelegd.

Ik heb toen bewust voor een statief gekozen omdat je anders moet gaan plakken, schroeven etc. om de camera te monteren en dat vind ik zonde.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Ik heb een Benbo statief waarvan de poten los van elkaar elke kant op kunnen. 2 poten rusten tegen de achterbankleuning aan en worden met de achtergordels stevig vastgesnoerd. De middelste poot gaat tussen de passagiersstoel en de versnellingstunnel in, en word daardoor klem gezet.

Rock steady, ook tijdens circuitdagen met hoge G-krachten! 8)

Image
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Zelfs bij harde klappers.......


Sorry Ivo...
Ik kon het niet laten ;)
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik heb niet zo'n statief en om nu de hele auto te verbouwen , ik komt bij mij geen extra schroefje op een andere plek in de ITR , dus dat word het niet.
En een persoon er naast zetten ...neeee...tja wat blijft er dan over?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Niets.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Dacht ik al :lol: :silly:
Locked