s2k waar moet je op letten

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
mr. X

Post by mr. X »

kom net weer terug van een anders adresje hier in nederland.
die was ook PUNT gaaf. alles nagelopen maar kon helemaal niets vinden en ergerde me er zelfs aan! hij had wel een invidia cat-back maar was gewoon strak. het enigste wat ik had gezien was dat de motorkap niet in het midden lag maar het bleek dat die man er een cf hood op had zitten die ik er eventueel bij kon krijgen.
ook had hij een verstelbaar kw schroefsetje..

die jonge waar hij hem van had, had hem gekocht van de 1e eigenaar. ik mocht zelfs die jonge bellen als referentie en zelfs de eerste eigenaar was nog te bereiken. de auto kwam dan wel uit 10-1999 maar had nog maar 34000 km gelopen. nou is dit wel een boekjaar ouder dan die in belgie maar qua kilometers doet hij er niet veel voor onder en qua uiterlijk al helemaaal niet.
het enigste nadeel was dat er geen hard-top bijzat maar voor het geld wat je dan kwijt zou zijn aan import (3200) zou je dus weer een top kunnen kopen. en dat vond ik wel iets hebben.
eteuben

Post by eteuben »

Het is de BPM regeling hier, die de hoge aanschafprijs (ook 2e hands) verklaard. Absurd hoe hoog die percentages belasting zijn... :-?
S2KJan

Post by S2KJan »

Hardtop is ook niet echt nodig voor de s2000.
Alleen als je er een track-car van wil bouwen. Neem dan een cf exemplaar+verwijder de electrische kap! Anders wordt het nog niet lichter. Verder is een hardtop meer voor show. Ik rij rustig met het cabriodakje dicht door weer en wind. En schijnt de zon even, kan direct die kap naar beneden. Met een hardtop moet je eerst thuis dat ding met 2 man verwijderen.

Maar dat is mijn redenatie. Een hardtop staat wel geinig maar zoveel meerwaarde vind ik het niet hebben, ik heb er dan ook geen.
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
HONDA

Post by HONDA »

Misschien voor het oog? Ik vind een hardtop echt erg mooi staan op een S2000. Het maakt de wagen 10x mooier naar mijn mening.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HondArd

Post by HondArd »

mr. X wrote:ja maar het blíjft voorwielaandrijving, dat is zo jammer want het is zo'n heerlijke auto!

Wat heb jij toch tegen voorwielaandrijving? Zo heeft ieder systeem zijn voors en tegens maar tot 250pk kan voorwielaandrijving heel goed, mits het onderstel maar goed is afgesteld en dat kun je best aan Honda overlaten. De ITR is zowat met afstand (daarna heb je de CTR en de ATR) de beste voorwielaandrijver die er bestaat. Daar kunnen sommige achterwielaangedreven auto's nog een puntje aan zuigen.
mr. X

Post by mr. X »

jaa dat klopt, maar dan ga je ook niet naar 'zomaar' een achterwiel aangedreven auto :wink: dan ga je wel naar een honda he haha. maar idd ik denk ook niet dat er een enkele andere voorwielaangedreven auto is die zo goed rijdt als de integra, maargoed ga aanstaande zaterdag voor de eerste keer in een s2000 rijden dus ik kijk wel wat de eerste indrukken zijn. niets is nog zeker
SnoopDogg

Post by SnoopDogg »

mr. X wrote:jaa dat klopt, maar dan ga je ook niet naar 'zomaar' een achterwiel aangedreven auto :wink: dan ga je wel naar een honda he haha. maar idd ik denk ook niet dat er een enkele andere voorwielaangedreven auto is die zo goed rijdt als de integra, maargoed ga aanstaande zaterdag voor de eerste keer in een s2000 rijden dus ik kijk wel wat de eerste indrukken zijn. niets is nog zeker

De Type-r's staan idd bekend om de goede wegligging. Ik heb van de week 3 oude autoweek's besteld uit 2004, allemaal met testen over de Ctr, vergeleken met de Golf V Gti, Leon Cupra en de Megane Rs.

De scherpst sturende is altijd de honda. Bij topgear vinden ze het ook de beste voorwiel aangedreven auto!!!
Image
Locked