politie met sonor-oren!

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Voodoo

Post by Voodoo »

Goed nieuws :-)
eteuben

Post by eteuben »

Een stap voorwaarts voor alle mensen die ook aangehouden worden voor een vage reden over het uitlaatgeluid.

Dit is toch met een rechter bepaald, dus kun je je nu beroepen op deze eerder genoemde uitspraak! Mits ze je aanhouden en bekeuren voor een uitlaat die niet aan de eisen voldoet EN ze meten et echte geluid niet...

Dus gefeliciteerd hoor!! Prima zaak zo!
DC2

Post by DC2 »

Mooi eindoordeel! 8)
IvoG

Post by IvoG »

Ook hier geldt weer: meten is weten! :agree:
LUCITR

Post by LUCITR »

Gelukkig maar weer :razz:
pascal

Post by pascal »

mijn oude auto een civic coupe is zelfs een keer in beslag genomen vanwege mijn uitlaat maakte ook te veel herrie hij is daar vervolgens de volgende dag ook helemaal gekeurd natuurlijk stond ik achter de hekken te kijken wat ze deden en heb ze ook gewaarschuwd dat er net een nieuwe koppakking opzat.
maar daar werd niet naar geluisterd en ze gingen gewoon door met testen dus ook lekker het gaspedaal in trappen.
gelukkig had ik die hele keuring opgenomen.
3 dagen later kreeg ik mijn civic weer terug wat mij toen opviel was gelijk dat er een tik in het blokzat en een week later was de koppaking weer kapot.
heb dit gelijk aangevochten met als gevolg dat mijn bekeuring is kwijt gescholden en mijn schade werd vergoed. mijn geluk is geweest dat ik video opnamen had gemaakt en dat ze er dus niet onder uit konden komen...
Voodoo

Post by Voodoo »

Wat een stel prutsers man....gelukkig is het goed afgelopen!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Nou, even een oude koe uit de sloot omdat ik weer eens aangehouden ben.

ik reed heel rustig uit zandvoort, kwam net van de baan af en dan heb je dat knallen wel een beetje gehad.
Ik zag hem al staan en ja hoor, direkt reed hij achter me aan, Let wel, ik heb totaal geen gas gegeven en reed heel netjes en rustig.
Hij hield me aan omdat ik met kartonnen kentekenplaten reed ipv mn echte. Ok, mijn fout, de gene die mijn platen op het circuit even bewaarde in zn kofferbak was al naar huis.
Maar na het checken van alle gegevens was dat ok.

Maar! Toen was ineens mijn uitlaat niet goed!
Hij was heel groot dus zal hij wel te veel herrie maken was het verhaal.
Ik nog proberen uit te leggen dat een groote demper juist weleens veel zou kunnen dempen, maar dat was niet zo volgens mijnheer agent.
Zonder blikken of blozen werd er direkt een prent van 150 euro uitgeschreven! Toen was hij nog niet goed omdat hij scheef naar rechts hing........ (nog nooit van gehoord dat dat niet zou mogen)
Een TVR sagaris heeft er notabene twee in de achterbumper compleet naar rechts en links gericht maar die auto kon hij niet....

ik heb dus nu een dikke prent zonder ook maar ene db gemaakt te hebben! Nou vraag ik je!
Ik heb maar ja en gedag gezegt. See you in court!!!
eikel!
Geen meting? geen boete!
HONDA

Post by HONDA »

Triest...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
slydawg

Post by slydawg »

Man man, wat een onzin!!
Voodoo

Post by Voodoo »

Meteen een bezwaarschrift indienen en niet betalen...hufters!
klokkie

Post by klokkie »

Nou heb ik onder mijn ATR een remus uitlaat,en een powerrohr en laat daar nou net de tuv verklaring voor de luchtfilter bij zitten. Is deze nu ook in Nederland geldig of moet hij hier ook weer opnieuw gekeurd worden? En moet dan de uitlaat ook een appart keuringsdocument krijgen?
Locked