Ik heb een vraagje over mijn ITR.... tijdens het optrekken gaat mijn handremlampje opeens branden!! dit gebeurt meestal alleen in de eerste 2 versnellingen als ik vanuit stilstand gaat optrekken. wat zou het probleem kunnen zijn???
check even je voorremblokken en dan vooral de binnenste, als die versleten zijn komt de remzuiger verder naar buiten, waardoor je remvloeistof in je potje daalt.. en dat verklaart dan je lampje dat aangaat..
en achter?? misschien dat je een keer op handrem aan heb gereden?
en hebben ze bij t vervangen van je blokken en schijven ook remvloeistof ververst? misschien dat ze iets te weinig terug gevuld hebben daarbij..
Heb dat ook gehad maar enkel als het koud was.
Heb mijn remklauwen vervangen en het probleem was opgelost, kunnen de zuigers zijn die door slijtage niet voldoende meer terugkeren.
kheb mn remvloeistof gecheckt.....zit nog voldoende in.....dus daar ligt et niet aan
het lampje brandt niet constant.....het gaat heel ff branden en dan gaat et weer uit....
Is het remsysteem misschien niet goed ontlucht? Of zit er soms een tijdelijke kortsluiting in het schakelaartje van de handrem waardoor het handremlampje/remolielampje regelmatig aan gaat?
HondaFan wrote:waar kan ik remvloeistof kopen? en welke heb ik nodig? thx
Bijna bij elke autoshop zoniet een brezan etc
Dot4 is goed
remvloeistof mag je altijd bijvullen tot aan het maximum
kijk wel of je remmen niet op zijn
Bij bijna versleten remmen gaat er meer vloeistof in, wanneer je dan je remmen vervang en dus je cilinder terug druk/draai moet je er op letten dat er niet teveel vloeitof in het potje zit
Is laatst ook een topic over geweest. Kan hem niet terugvinden. Heeft te maken met de servercrash?
Klopt, topic had ik gestart ivm precies hetzelfde probleem. Na de verschillende tips, die ook hier genoemd zijn, gecontroleerd te hebben is het helaas nog steeds niet opgelost. Remvloeistof is ook bij mij op peil, remblokken voor zijn ook nog goed. Die van achter heb ik trouwens niet goed gecontroleerd.
ITR1689 wrote:Het lampje heeft maar 2 sensoren (bij een ITR dan): 1 - remvloeistof te laag dan gaat een vlotter naar beneden. 2 - schakelaar bij de handrem
Nogmaals. Ook al zijn je remmen aan gort, als deze 2 schakelaars niet getriggerd worden, dan gaat het lampje niet aan!!!!
Bij een iets te lage remvloeistofniveau zal de vlotter ietsjes naar beneden gaan bij het optrekken, want het vloeistof gaat naar achteren door het optrekken.
HondaFan wrote:kheb mn remvloeistof gecheckt.....zit nog voldoende in.....dus daar ligt et niet aan het lampje brandt niet constant.....het gaat heel ff branden en dan gaat et weer uit....
Voldoende vloeistof is niet genoeg. Het moet bijna vol zijn anders kan het vloeistof alsnog naar achteren bij het optrekken.
HondaFan wrote:kheb mn remvloeistof gecheckt.....zit nog voldoende in.....dus daar ligt et niet aan het lampje brandt niet constant.....het gaat heel ff branden en dan gaat et weer uit....
Voldoende vloeistof is niet genoeg. Het moet bijna vol zijn anders kan het vloeistof alsnog naar achteren bij het optrekken.
hmm....nu jullie het zeggen.....tijdens optrekken gaat ie idd ook branden. blijkbaar door zoals jullie het zeggen dat het vloeistof dan naar achteren gaat. Want vloeistof zit nu tussen min en max....meer in de richting van min.... ops:
ik ga em maar vullen tot max en kijken of ie nog brandt.